Gå til innhold

Renslighet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på når det er normalt at en hund blir renslig.

Vi har en liten dvergdachs på 4 måneder, som ikke er renslig i det hele tatt. Vi må gjete henne veldig ennå, det er ikke antydning til å gå til døra.

Har hørt at dachser kan være sene.

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt. Jeg har hatt hunder som har blitt renslige etter ei uke og en som måtte bli 9 mnd før han ble renslig.

Det er bare å få hunden ut hver gang den har lekt, spist eller sovet og være ute til den har gjort noe.

PS: Det å gå til døra kan det hende den aldri gjør. Tispa mi på 6,5 har aldri gjort det, selv om jeg gjerne skulle sett at hun gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en valp på snart 6 mnd, og han er definitivt ikke renslig enda. Men det er stort sett min skyld om han gjør fra seg inne. For han prøver å si fra om han må noe. Men han går aldri til døren. Han blir helt tullete, tar helt av med leker, biter meg og oppfører seg som en idiot :ler:

Det er hans måte å si fra på, og det er jo min oppgave å forstå hva han vil. Ikke alltid så lett, for noen ganger vil han jo bare leke.

Noen ganger må han på natten/tidlig morgen, og da er det ikke alltid han gidder å vekke meg. Men han har sin egen do inne... Rett utenfor badet, slik at om man ikke er oppmerksom på morgenen, hender det man blir fryktelig våt på bena :sjenert:

Men det er viktig å ta signalene til hunden. Som sagt tidligere er det lurt å lufte hunden etter den har spist, sovet og lekt. Etterhvert får de mer kontroll på blære og tarmer, og også mer plass, slik at de holder seg bedre. Innen den tid kommer, bør man passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...