Gå til innhold

Trenger mer variasjon i hverdagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ung jente, men samtidig over myndighets alderen. Jeg lever i et forhold med en fantastisk gutt, samboere. Jeg elsker han høyt og kan se for meg en lang tid med han. Forholdet vårt fungerer bra, vi lager mat sammen, holder det ryddig og klarer oss fint alene til å være i en ung alder med ikke den beste økonomien. Vi krangler ikke så mye, men diskusjoner og små krangler kommer alltids opp. Heldigvis er vi blitt flinkere på å løse det fort å legger oss aldri sinte eller uten å ha ordnet opp i en krangel.

Akkurat nå er jeg ikke i jobb eller skole. Men jeg står opp tidlig om dagen, spiser, rydder og tar meg en dusj før jeg går ut i byen. Som oftes er jeg ute å møter andre bekjente eller så tar jeg en tur til en butikk et lite stykke unna slik at jeg får meg en gå tur og tiden går litt.. Når jeg kommer hjem tar det ikke lang tid før min samboer er hjemme så da tar jeg siste ryddingen og setter på en klesvask før jeg begynner på middagen. Når han kommer spiser vi, vasker opp å slapper av foran tv'en. Noen ganger går vi ut på kvelden med andre, men som oftes blir vi inne til vi skal legge oss.

Så til poenget mitt.. Jeg er sliten, og nå sitter jeg her små irritert på sambo uten noen grunn egentlig. Jeg ble vel mer sur for at om jeg f.eks skriver et hjerte på profilen hans på facebook bare ser han på det å går ut, ingen liker fra han, og ingen kommentar tilbake. Legger jeg ut et bilde av oss å skriver en liten tekst under om at jeg setter veldig pris på han bare overser han.. Jeg ser også at han er inne å ser på det for så å gå rett ut. Av den grunn følte jeg litt at han ikke bryr seg så mye, eller at han vil skjule forholdet vårt litt på en måte. Sikkert ingen grunn til å bli sint, men ja det irriterte ihvertfall meg smått.

Så fra den tanken kom plutselig en ny om at han kanskje ikke har så mye følelser for meg lenger.. Så nå sitter jeg her, små irritert over kanskje ingenting, sliten, lei meg og med en samboer som ikke forstår stort.

Alt jeg vil er å få litt variasjon i hverdagen. Han kan kjøpe en blomst, overraske med noe, gjøre noe spesielt. Her om dagen kjøpte jeg vanter til han fordi han klaget sånn over at han fryste sånn ute. Så fra min søster og meg fikk han vanter innpakket i julepapir for å være hyggelig, sist måned kjøpte jeg barberhøvel, med noe krem (En sånn pakke) for å være hyggelig å gjøre han glad. Ved siden av la jeg et kakestykke til han som jeg hadde vært å kjøpt på bakeren til han fordi han jobbet sent og jeg ville gjøre han litt glad, bare vise at jeg setter pris på han. Litt variasjoner er vel bare sunt? Det å glede han gjør at jeg blir glad og fornøyd også! Men her er han så kjedelig!

Vi har egentlig et flott forhold, men jeg trenger bare litt variasjoner en gang i blant. Var deilig å få det ut bare!

Anonym poster: c190f84e4f0d7a30df9545cd932c8d68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir fort slitsomt å måtte være romantisk og oppmerksom hele tia.

Så det er altså ikke realistisk å forvente.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Gled deg over det han gjør for deg istedenfor, selv om det kanskje ikke er veldig romantiske ting.

Syns du virker voldsomt kravstor mtp romantikk i forholdet.

Skrevet

Mener ikke å være frekk, men å tenke mye på antallet likes på en hjertekommentar forteller meg at du har litt for mye tid til å gruble på sånt? Enig i at litt variasjon er bra for forholdet, men hvis han har en travlere hverdag er det ikke sikkert at han setter av like mye tid til å være kreativ og oppfinnsom.

Anonym poster: 0fbdbd8602efa0f8a338f0e9e04dbb88

• Liker 3
Skrevet

Antall likes var ikke problemet her, men han kan ta seg tid til å like det selv eller kommentere det da.. Hva andre gjør, syntes, mener eller føler om vårt forhold for helt og holdent være deres problem. Det bryr meg ikke

Skrevet

For å være ærlig føler jeg meg ikke for kravstor i det forholdet her.

Vi spleiser på maten, jeg betaler tv'en og han betaler internettet. Gjevn fordeling så vi betaler ca det samme.. Betaler mellom 50-100 kr mer enn han bare, så det er helt ok. Jeg tar oppvasken, jeg tar klesvasken, jeg lager frokosten, jeg lager middagen, jeg lager kveldsmaten. Jeg lar han komme hjem til et ryddig hus og ferdig middag (nesten hver dag, kanskje en dag eller to i uken jeg ikke er helt klar til han kommer) Jeg sender han en melding på morgenen å sier han skal ha en fin dag på jobb, at jeg elsker han. Der får jeg ikke svar en gang. Jeg kysser han god natt, vekker han som oftes hver morgen når han skal på jobb, jeg legger meg likt som han så han skal slippe å sove alene noe han ikke vil selv om jeg ikke må opp like tidlig. Jeg passer søskenbarn,søsken, bekjente osv for å få penger og selv om jeg ikke er ute i jobb som han betaler jeg like mye som hva han gjør her hjemme! Så urimelig eller for kravstor kan jeg da virkelig ikke si at jeg er..

Skrevet

Gjør noe for deg selv uten han, gjerne med dine venninner eller alene. Gjerne på kvelden så dere kan ha litt alenetid fra hverandre, da blir det mer spennende å se hverandre igjen til kvelden, sant? Gjør forskjellige små prosjekter som bare du har glede av.

Anonym poster: 28d5ce2778df21f3857c471649e8529a

Skrevet

Du er ei fantastisk kvinne, snill som dagen er lang og god mot han. Han ser ikke hva han har og hva små ting av oppmerksomhet betyr for deg. Den dagen han ser det, da er det nok for sent, og du har mistet gløden. Hvis dette hadde gjeldt din venninede, hva slags råd ville du ha gitt henne?

Skrevet

få deg et liv som består av mer enn å varte opp samboeren din - en oppvartning som er helt unødvendig. Det er ingen gjensidighet i forholdet når du bare tilrettelegger alt hele tiden for han. Han slipper alt hverdagsansvar for hus og hjem, for det tar du. I tillegg betaler du din del av utgiftene, så han slipper noen som helst forsørgerbyrde i tillegg.

Du trenger jobb eller skole og å komme deg ut og få din egen tilværelse. Alt du gjør nå kretser om samboeren din, og da er det ikke rart at du blir gretten når han ikke "liker" ting du gjør "for han" på FB, eller svarer på sms. For deg blir dette superviktig- fordi du ikke har noe annet å fokusere på.For han er det bare en del av tilværelsen, ikke den altoverskyggende, viktigste. Skaff deg et liv, så skal du se dere får det bedre.

Innlegget ditt er forøvrig en glimrende illustrasjon på hvorfor det ikke er nok å være husmor, heller ikke for kvinner - alle trenger mer i sin tilværelse enn kun å fokusere på en persons ve og vel.

Skrevet

Det du trenger er å komme deg ut og GJØRE noe.

Går du bare hjemme og vaser dag ut og dag inn så blir du både deppa og kjedelig.

Hva med jobb eller skole? Eller frivillig arbeide om du er arbeidsledig for tiden?

Du vil at han skal gi deg spenning og variasjon? Det må du jo sørge for selv.

Helt tydelig at du får for lite impulser når du klarer å faktisk bry deg om han liker hjertet på FB eller ikke.

Kanskje han synes det blir litt too much?

Skrevet

Ei ung jente som bare går hjemme og kjeder seg? Få deg noe meningsfullt å gjøre så slutter du nok å bry deg om likes på Facebook.

Skrevet

Skaff deg en jobb, så har du noe å fylle dagene med. Hode ditt trenger noe å beskjeftige seg med. Du har blitt veldig innsnevret i tankegangen av å ikke ha noe å fylle dagen med.

Det er ikke bra at du varter opp samboerne din hele tiden. Det kan bli et kjempeproblem om du får deg full jobb og han forventer at du fortsetter å ta alt hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...