summerrain Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Jeg vil strikke noen ting ifra pickles sin side. Men garnet er jo sviiiindyrt! Så lurte på om noen her inne vet om noen GODE alternativer? De garnene jeg skal bruke er pickles fat & happy og Abuelita tjukk Merino. Har hørt at folk har brukt Polaris garn istedenfor fat & happy, men at dette loer veldig. Det fikk jeg også beskjed om i garnbutikken. Setter STOR pris på hjelp, så jeg endelig kan få kurven, teppet og genseren jeg vil ha
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Jeg finner ingen oversikt over garnene, strikkefasthet og hva de inneholder - kommer du med det er det lettere å hjelpe deg Anonym poster: 71017c00023e4cb1f3f6a8a2bacc29d7
summerrain Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2012 Selvfølgelig Hehe, er helt nybegynner, så tenkte ikke på det en gang Her er info fra pickles sine sider: Fat & Happy: 80% ull, 20% polyamid. 500 g nøster / 150 m Strikkes på pinne 10 - 12 Strikkefasthet for 10 cm = 7 masker Håndvaskes Abuelita tjukk Merino: 100% merinoull. 100 g nøster / 200 m Strikkes på pinne 4,5 – 5,5 Strikkefasthet for 10 cm = 16 - 24 masker
PecanPie Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Fat & happy kan byttes ut med Drops Polaris, men vær obs på at Polarisen er litt tynnere. I tillegg mangler den polyamiden, jeg vil tro at F&H er tilsatt dette for at det skal tåle hard bruk. Det kan være noe å tenke på om du har tenkt å lage for eksempel en puff. Den tjukke merinoen kan erstattes med Drops Lima. Den er 92 m per 50 gram. Limaen er ull og alpakka og ikke merino, det vil jo gjøre noe med kløfaktoren, i tillegg er det mer "hårete". Merinoen er et entrådsgarn mens Lima er totråds, det vil i seg selv gjøre noe med sluttresultatet. Forskjellig garn har forskjellige egenskaper, så det viktigste er å strikke prøvelapper for å sjekke strikkefasthet
Badeand Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Picklesgarnet er ikke så fryktelig dyrt, det er som regel 100 grams nøster, og veldig god kvalitet på garnene Polaris er et veldig udrøyt garn, så garnkostnaden vil sikkert nærme seg kostnaden til Fat and Happy som er et mye drøyere garn. Det samme gjelder Tjukk Merino 1
summerrain Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2012 takk Da får jeg bare fortsette å vurdere om det er verdt det
Steget Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Garnet fra Pickles er veldig bra! Jeg har blir litt hektet på å bestille derfra.. Men følg med på tilbud og portofrie dager feks ved å følge den på facebook. De leverer lynraskt!
Gjest Raptuza Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Andre stader ein kan få tak i angora garn? Kasjmirgarn?
Badeand Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Andre stader ein kan få tak i angora garn? Kasjmirgarn? Sandnes har et garn som heter alpakka kasjmir. Jeg vet ikke sikkert om de angoragarn, men se på nettsidene til Du store alpakka, for de har noe lekkert garn som heter Sky, Soul og Air. Jeg er usikker på hva de inneholder da
PecanPie Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Sandnes har et garn som heter alpakka kasjmir. Jeg vet ikke sikkert om de angoragarn, men se på nettsidene til Du store alpakka, for de har noe lekkert garn som heter Sky, Soul og Air. Jeg er usikker på hva de inneholder da Dreamline-serien til DSA inneholder alpakka, og nylon eller silke for å gjøre den tynne tråden sterkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå