Gå til innhold

Sminkebord til jente 5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte idag et sminkebord i rosa prinsesse/hello kitty-stil.

Ble nå usikker på om dette er for barnslig for en jente på 5 år?

Hun er veldig opptatt av Barbie, prinsesser og rosa stæsj.

Det finnes jo ordentlige sminkepulter i tre, men dette er all plastic.

Noen tanker fra erfarne mødre el.l?

Anonym poster: bab0bef3ae64b386f5267a8659220f32

Videoannonse
Annonse
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at den skulle være for barnslig for en 5-åring. Hvem skulle den da passe til? Ordentlige sminkepulter i tre høres hvertfall ikke ut som noe for så små barn, men kanskje det bare er jeg som er rar :)

Skrevet

Det er virkelig på tide å lære å sminke seg når man er 5 år, ellers fanger man aldri en mann i tide og ender opp som gammel jomfru!

Strålende gave synes jeg.

Anonym poster: dd1dcef6b0c410b0bff383e4ecab9f61

• Liker 16
Skrevet

Så bra du syns det!

Var litt bekymret siden det er så plastikk..

Skrevet

Sminkebord til en 5-åring? Hva i alle dager skal hun med det? Ikke rart at samfunnet blir mer og mer seksualisert når småjenter på 5 år blir behandlet som nesten voksne tenåringer.

Anonym poster: 200b5a44e8f5010fa6e85c8469032d4b

• Liker 17
Skrevet

Enig med ab over, hva i alle dager skal en 5-åring med sminkebord?

• Liker 4
Skrevet

Hjelpes..

Det er snakk om rosa prinsessebord med lebestift, små flasker, hårføner osv.

Hvem likte vel ikke å jåle seg som små..

Men det var ikke det jeg lurte på. Kun om det er feil aldersgruppe.

• Liker 3
Skrevet

Å, jeg gruer meg til datteren min får huset fullt av plastic fantastic!:ler:

Men ungen synes sikkert det er helt topp!!!:jepp:

• Liker 2
Skrevet

Enig med Kaprifolen....

Jeg synes selv det er skikkelig grelt med rosa plastikk-prinsessedilldall, men det er jo midt i blinken for småjenter som liker sånt. Tror en femåring som er i den fasen (for den går stort sett over!) ville bli veldig glad for et HellpKitty-sminkebord :)

Anonym poster: a91c4f9927b365d5c492bb68e4560ec8

• Liker 1
Gjest Mandalas
Skrevet (endret)

Datteren min fikk et rosa plastsminkebord da hun var fire år tror jeg. Det ble aldri brukt. I år får hun et ordentlig et, hun er seks år. Ingen av de fikk/ får hun av meg, og jeg er ikke en sminkete/ pyntete dame. Lille frøkna bryr seg heller ikke om sminke, men hun liker veldig godt tantas sminkebord, der der alle kjeder er, øredobber, hårpynt. Selvom det heter sminkebord betyr ikke det at de må sitte med mascaraen og liplineren ;)

Jeg tror i og for seg ikke datteren min hadde syns at et i plast var barnslig.

Endret av Mandalas
Skrevet

Datteren min fikk et rosa plastsminkebord da hun var fire år tror jeg. Det ble aldri brukt. I år får hun et ordentlig et, hun er seks år. Ingen av de fikk/ får hun av meg, og jeg er ikke en sminkete/ pyntete dame. Lille frøkna bryr seg heller ikke om sminke, men hun liker veldig godt tantas sminkebord, der der alle kjeder er, øredobber, hårpynt. Selvom det heter sminkebord betyr ikke det at de må sitte med mascaraen og liplineren ;)

Jeg tror i og for seg ikke datteren min hadde syns at et i plast var barnslig.

Dette merker jeg selv på min ene niese. Moren hennes er den minst jålete dama, og virker ikke opptatt av slike ting hjemme. Men når hun er her, er det stas å få neglelakk på, håroppsats osv. :fnise:

Skrevet

Hjelpes..

Det er snakk om rosa prinsessebord med lebestift, små flasker, hårføner osv.

Hvem likte vel ikke å jåle seg som små..

Men det var ikke det jeg lurte på. Kun om det er feil aldersgruppe.

Ja, det er helt feil aldersgruppe!! 5-åringer skal ikke bli oppmuntret til å sminke seg, det er så utrolig mange andre SUNNERE ting man kan kjøpe til små barn som de setter like mye/ enda mer pris på enn et sminkebord!

Anonym poster: 589071911052d499d284ee618c4106c0

• Liker 7
Skrevet

Sminkebord til en 5-åring? Hva i alle dager skal hun med det? Ikke rart at samfunnet blir mer og mer seksualisert når småjenter på 5 år blir behandlet som nesten voksne tenåringer.

Anonym poster: 200b5a44e8f5010fa6e85c8469032d4b

:skratte:

Anonym poster: 8f7b36c7a7cfa3d6f44e700cfdb41306

• Liker 1
Skrevet

Noe så tullete. Gi henne noe som hun kan lære noe av i stedet. Sportsutstyr, f eks.

• Liker 5
Skrevet

Noe så tullete. Gi henne noe som hun kan lære noe av i stedet. Sportsutstyr, f eks.

Som fallskjermkurs?

Synes det blir litt vel mye hysteri blandt noen her. Det er et lite bord med speil der hun kan børste håret og ha smykker, glitter, neglelakker etc stående.

Søt og uskyldig gave :)

• Liker 3
Skrevet

Som fallskjermkurs?

Synes det blir litt vel mye hysteri blandt noen her. Det er et lite bord med speil der hun kan børste håret og ha smykker, glitter, neglelakker etc stående.

Søt og uskyldig gave :)

Fallskjermkurs - ikke vær latterlig. Erm har et godt poeng, alt annet er jo bedre enn et jalla sminkebord made in China. Dette er nok en søt og uskyldig gave for uvitende givere som deg, ja. Du har ingen innsikt i hva som er pedagogisk helt feil! Men kjør på, heldigvis har vi forskjellige meninger og selv hadde jeg blitt irritert om noen gav min datter dette.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fallskjermkurs - ikke vær latterlig. Erm har et godt poeng, alt annet er jo bedre enn et jalla sminkebord made in China. Dette er nok en søt og uskyldig gave for uvitende givere som deg, ja. Du har ingen innsikt i hva som er pedagogisk helt feil! Men kjør på, heldigvis har vi forskjellige meninger og selv hadde jeg blitt irritert om noen gav min datter dette.

Ja, jeg var HELT seriøst; kast 5 åringen ut av et fly og håp at hun forstår at hun må trekke i en snor eller treffe bakken.

Du har nok rett! Du har helt pedagogisk rett! Mødre; damn you to hell for å kjøpe et lite bord med speil til ungene deres!!!!!!!!

EDIT: fandens verk!!!!!!

Endret av *Maja*
  • Liker 4
Skrevet

Som min meget pedagogiske småskolelærer-mor pleier å si: "Noen ganger trenger det ikke være korrekt, gjennomtenkt og i opplæringsøyemed- noen ganger skal man bare ha det gøy".

Og det trenger vel ikke bare gjelde oss voksne? ;)

Anonym poster: a91c4f9927b365d5c492bb68e4560ec8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...