Gjest chiki Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Fikk kjolen min i posten i dag og virkelig elsker den! Er "prinsessekjole". Vi reiser til roma i februar for å gifte oss. Hvordan er det best å oppbevare den? Har lest man kan bruke ett laken eller dynetrekk. Bør den henge eller ligge? Den kom i en boks, men mått jo ta den opp for å se siden jeg kun har sett bilder av den før. Hvurderer å la den ligge på sovesofaen eller henge denci en krok i taket, men vil gjøre det som er lurest. Noen som har reist med brudekjole og dress dør, tips for hvordan vi skal få med oss til roma?
liv Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Har du mulighet til å la den henge så la den gjerne gjøre det frem til den store dagen!
Gjest chiki Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 takk, da får jeg bare prøve å finne en måte å få den hengt opp på. Er ikke stropper på den, så vet ikke hvordan jeg skal få gjort det:p
Portvinpiken Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 (endret) Vi har akkurat kommet hjem og giftet oss i utlandet. Jeg sendte kjolen med baggasjen i egen koffert for den er så stor :-). Enkelt og greit synes jeg. De satte på et rødt "priority" merke på kofferten så det kan du jo også be om. Jeg fikk mange advarsler og folk sa de aldri i livet ville sendt kjolen med baggasjen, men det gikk veldig fint. Selvfølgelig kan kofferten bli borte - noe jeg selv har opplevd flere ganger, men da har den komme til rette igjen innen 24 timer og bragt til hotellet. Faktum er at det som oftest går bra! Noen vil sikkert si du må insistere på å ta den med ombord på flyet. Selv undersøkte jeg med flyselskapet på forhånd og fikk beskjed om at det ikke gikk for den var for stor for håndbaggasje. At flyvertinnene er villig til å henge den opp i skapet med sine egne klær skal man heller ikke ta for gitt + at man tar en stor risiko ved å ta den på armen hvis den er for stor. I værste fall kan man bli bedt om å sende den med baggasjen ved gaten. Det har også skjedd meg hvis jeg har for stor håndbaggasje. Og da er det jo dumt å ikke ha egen koffert til den og at den er forsvarlig pakket. Ergo; jeg mener fortsatt at det beste er å sende med baggasjen. Sjekk hva reiseforsikringen dekker hvis det er en veldig dyr kjole, og evt forsikre den ekstra. Husk også at kjolen jo kom til deg med fly og da antagelig flatpakket i en eske. Det er ihvertfall det de fleste kjoler blir sendt som. Når det gjelder oppbevaring, så hang min i flere måneder i en kjolepose som lufter på en stor spiker på veggen på gjesterommet. Det var ikke plass i klesskapet...:-) Endret 18. desember 2012 av Portvinpiken
CathFoto Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 På de fleste stroppløse plagg er det hemper på innsiden for å kunne henge det opp på henger. 1
Gjest chiki Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 Takk, fant de hempene! Den lå ikke flatpakket i en eske, men den lå "pent" i en middels eske. Har vurdert å putte den i den esken, og ta den med som håndbaggaske:) Å la den henge i taket frem til dagen før vi reiser, for så å putte den i esken. Vi har bare bestilt en baggasje + 2 håndbaggasje, da jeg ikke tenkte meg helt om da jeg bestilte:p
Gjest kiara_pusen Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Jeg hører på Portvinspiken, for det er mye bedre å pakke den ned på fohånd enn ved skranken pga du ikke får den med inn... :S Jeg har også fått beskjed om av Ryanair om at jeg må booke et eget sete til kjolen dersom jeg skal ha den med som håndbagasje. Vet ikke om jeg gidder det styret fremfor å ha den i en koffert... vi får se.
Portvinpiken Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Takk, fant de hempene! Den lå ikke flatpakket i en eske, men den lå "pent" i en middels eske. Har vurdert å putte den i den esken, og ta den med som håndbaggaske:) Å la den henge i taket frem til dagen før vi reiser, for så å putte den i esken. Vi har bare bestilt en baggasje + 2 håndbaggasje, da jeg ikke tenkte meg helt om da jeg bestilte:p Nå vet jeg ikke hvilket selskap du flyr med, men alle selskapene jeg har fløyet med kan man bestille med ekstra baggasje også etter at man har kjøpt billetten. Hvis det er Ryanair så vet jeg ikke, men med de andre store som SAS, Lufthansa, BA osv kan man det.
Gjest chiki Skrevet 18. desember 2012 #9 Skrevet 18. desember 2012 Er med Norwegian, med en mellomlanding i Oslo slik vi må bestille fly. Får se om jeg får den i en koffert(men vet ikke om jeg tør å sjekke den inn). Er kanskje mulig å få den i samme boksen som den kom fra Kina i?
Portvinpiken Skrevet 18. desember 2012 #10 Skrevet 18. desember 2012 Men den kom jo trygt og godt i en eske fra Kina... jeg vil satse på at den kommer like trygt frem til Roma. Og en koffert er sånn sett bedre i mine øyne, siden den da er mer beskyttet mot f.eks. fukt og antagelig ikke like "bøyelig" som en eske. Finn frem en hard koffert og legg kjolen i den, bestill med 1 ekstra koffert som baggasje og si ifra ved innsjekkingen at du gjerne vil ha prioritylapp på den for den inneholder brudekjolen din :-). En koffert med en stor rød lapp om prioritet har også større sannsynlighet for å ikke bli borte hvis du er redd for det. Ingenting kan garanteres naturligvis, men sjansen er veldig stor for at alt går fint :-) 1
Gjest chiki Skrevet 18. desember 2012 #11 Skrevet 18. desember 2012 Viss jeg skulle ha den i esken tenkte jeg å ha den som håndbaggasje:) Er værre om den forsvinner på vei til roma, enn om den hadde forsvunnet på vei hit. Da hadde jeg rukket å finne en ny siden vi ikke reiser før i februar. Takk for hjelpen:)
Portvinpiken Skrevet 18. desember 2012 #12 Skrevet 18. desember 2012 Viss jeg skulle ha den i esken tenkte jeg å ha den som håndbaggasje:) Er værre om den forsvinner på vei til roma, enn om den hadde forsvunnet på vei hit. Da hadde jeg rukket å finne en ny siden vi ikke reiser før i februar. Takk for hjelpen:) Men hvis den ikke er større enn at den går som håndbaggasje er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Da tar du den jo med som håndbaggasje. Jeg misforstod og trodde den var for stor for håndbaggasjen som min var.
Gjest chiki Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Men hvis den ikke er større enn at den går som håndbaggasje er det jo ikke noe problem i det hele tatt. Da tar du den jo med som håndbaggasje. Jeg misforstod og trodde den var for stor for håndbaggasjen som min var. Stemmer det. Spørsmålet er om jeg greier å pakke den like liten uten å "knørve" den nedi:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå