Gå til innhold

Hvilke (internasjonale) moteblader leser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt lei av motebladene i Norge. Synes det er få moteblader av ordentlig god kvalitet. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg legger i god kvalitet, men jeg synes mange "moteblader" "fremmer" en stil som er litt "fjortis"-aktig. Tenker klær fra Runwaydreamz, nelly.com m.m., litt typisk norsk bloggestil, hvis dere skjønner. Mulig at dette hovedsaklig gjelder de typiske kvinnemagasinene, som Cosmopolitan, mag, DetNye++.

Nå er jeg bare 18 selv, men jeg har en veldig klassisk stil, samtidig som jeg følger motene(og kjøper det jeg liker av det for å gjøre det klassiske mer "spennende"). Synes sjelden moteblader fører en utelukkende klassisk stil, hvis dere skjønner. Jeg liker å bli inspirert av andre stiler også, men liker helst at det går igjen en klassisk tråd gjennom det hele.

Av norske blader leser jeg kun ELLE. Finnes det egentlig andre motemagasiner i Norge som ligner ELLE? Costume? Jeg kjøpte et tre-månedersabonnement på Stylemag nå nylig, men bladde gjennom det med en gang. Ikke noe interessant, syntes det var lite pent der.

Så, da tenker jeg å gå over på internasjonale/utenlandske moteblader, hovedsaklig engelske/amerikanske.

- Hvilke norske moteblader leser dere, og hvorfor?

- Hvilke internasjonale blader leser dere, og hvordan er de? :)

Og hvordan er Marie Claire? Har også hørt mye positivt om Danmark's Eurowoman, noen her som har lest det?

På forhånd takk! Trenger noe å lese på i julen. :fnise:

Anonym poster: f147f0408dfdbbc15024b9b58e9a1be0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tatler, Cosmopolitan og Marie Claire. De britiske versjonene da de amerikanske er bare white trash.

Anonym poster: 90c66c5753f812112cd2a07be1aeced2

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg leser costume. Syns det er bra. Abonnert i mange år. Style mag var dårlige greier syns jeg. Sa opp abonnementet. Leser cosmopolitan og elle innimellom også. Det nye er bare kjedelig.

Skrevet

Jeg leser britisk Vogue og dansk Costume, men er litt lei av Costume nå. Vurderer å gå over til dansk Eurowoman som du nevner, har bare lest én utgave, men likte det veldig godt. Men jeg vil nok ikke kalle det et moteblad, det er mye mote, men mer på vanlig damebladnivå, ikke som f.eks. Costume.

Anonym poster: abf346ab39e37d30037b1ee444292499

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen lenger. Det er så mye reklame og de koster allikevel skikkelig mye. Jg titter heller på Fashion tv.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg leser britisk Vogue og dansk Costume, men er litt lei av Costume nå. Vurderer å gå over til dansk Eurowoman som du nevner, har bare lest én utgave, men likte det veldig godt. Men jeg vil nok ikke kalle det et moteblad, det er mye mote, men mer på vanlig damebladnivå, ikke som f.eks. Costume.

Anonym poster: abf346ab39e37d30037b1ee444292499

Dansk Costume skal jeg prøve, finner jeg den danske utgaven på Narvsesen? Mener å huske at Costume opprinnelig er et dansk magasin.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Elle, Vogue :jolie:

Endret av LadyMillion
Skrevet (endret)

Britisk Vogue og Tatler. Av og til kjøper jeg fransk eller italiensk Vogue om det er noen spesielle greier i dem, men jeg forstår jo ingenting, så lese kan man kanskje ikke kalle det.

Endret av BusteMartePinn
Skrevet

Britiske Elle og Glamour magazine. Leser ingen norske da jeg ikke syns de er noe bra

Skrevet

- Hvilke norske moteblader leser dere, og hvorfor?

Leser Costume. Fordi det er det eneste rene motebladet i Norge.

- Hvilke internasjonale blader leser dere, og hvordan er de?

Eurowoman og W "Who, What, Where, When, and Why in the world of fashion?"

Jeg er storfornøyd med Eurowoman, masse mote og litt livsstil. W vil jeg si er mer abstrakt, de fremmer mange nye talenter, alt fra mote til kunst. Også har de helt fantastiske og oppsiktsvekkende Cover. http://www.wmagazine.com

• 2 uker senere...
Skrevet

syns ofte det blir mye av det samme, for mye FJORTIS MOTE der ute!

Anonym poster: 46152dad0675ce67fc8063389fab51c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...