Gå til innhold

Når deo ikke er nok! What to do :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg dusjer hver dag, har på meg rene klær (alt fra syntetisk til bomull), bruker 2 ulike deodoranter hver dag - men likevel føler at jeg lukter vondt.

Jeg bruker til og med å skifte t-skjorte i løpet av arbeidsdagen, hvor jeg er nært på folk hele tiden og MÅ holde meg fresh.

Har brukt en "stop24" deo fra apoteket men reagerer så voldsomt på det, huden blir rød og sår.

Ellers har jeg sikkert prøvd over 20 ulike deodoranter i løpet av de siste årene.

Er det noen som har tips?? Merker at jeg reagerer mest på syntetiske (trenings) skjorter, så de kan jeg ikke bruke lengre. Det lukter innen 30 minutter. Har alltid hatt et problem med svettelukt, og det er utrolig slitsomt og fælt. Hater det! Trenger litt hjelp :/

Anonym poster: cdea2b27558c554395b692407d2c1ff7

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Kjøp noe som heter Yerka på parfymeri eller Cubus.

Skrevet

Aluminiumklorid fra apoteket. Bruk den en til to ganger i uka i tillegg til vanlig deodorant.

• Liker 2
Skrevet

Aco 72 timer stop på apoteket har reddet meg fra dette :)

Men du må nok dessverre til å kaste endel klær, for tipper det hos deg, som hos meg, har satt seg i stoffet.

Er jeg nydusjet og tøyet nyvasket, går plagget nå i søpla om lukta kommer etter bare noen timer. Dyrt, men nødvendig! Når jeg bare fikk kastet de plaggene det gjaldt, kom det seg av seg selv og man roer seg (Når lukta først kommer, stresser man, og man presser armene tettere inntil kroppen i håp om at ingen skal merke den, det gjorde ihvertfall jeg!)

(Prøvde til og med å kokvaske endel av plaggene det gjaldt....ble de ødelagt gjorde det ikke noe, for jeg måtte jo kaste dem alikevel. Men ingen av plaggene ble ødelagt, men alikevel satt lukta der så det ble i søpla uansett....)

Bruker den 72 timer stop fra apoteket, men KUN om kvelden, og ALDRI om man er nybarbert under armene (gjelder ikke for gutter ;) ) Skal bare brukes 2-3 ganger i uka. Så jeg timet det inn slik at jeg tok den på når hårene var vokst ut litt, så vasket jeg meg og barberte meg morningen etter ;)

Ble ikke sår lenger etter jeg begynte med det ;)

Men generelt sett skal den brukes på natten ja, for den klør og svir litt. Prøv deg frem, jeg må ha et veldig tynt lag på. Legger på to remser, og så klapper jeg lett bort det øverste med en vaskeklut.

Grusomt problem å ha, så føler med deg!

Til dagen bruker jeg foresten sterilan sin cotton-stick, kjøpt på kiwi (siden den andre brukes bare av og til, skal en bruke en vanlig en også)

• Liker 1
Skrevet

Aluminiumsklorid er definitivt det som har hjelpt best for meg.

Anonym poster: 232b36a42ea4c2f83d0ed4688ad1e8dd

Skrevet

Ser for meg at å bruke to deodoranter bare gjør ting verre :sjenert:

Men test Yerka. Funker godt på meg i alle fall.

Skrevet

Jeg anbefaler også Yerka. På det sterkeste!!!

Skrevet

Aluklorid har reddet meg også. Jeg blir litt tørr og sår av den, men jeg smører meg med aloe vera-krem kvelden etter, og da blir det bra. 1 gang i uka holder for meg. Anbefales!

Skrevet

Brukte også en del av disse man fikk på apoteket. Syntes ikke det hjalp så mye. Startet på akupunktur mye på grunn av dette, og for meg hjalp det veldig. Har veldig sjeldent problemer med svettelukt nå, trenger bare å bruke vanlig deodorant faktisk :)

Skrevet

også an å ta botox i svettekjertlene eller noe i den dur for å svekke dem.

Anonym poster: bb6355b75d88ee9bc906053001eda30f

• Liker 1
Skrevet

jeg prøvd en deo med rød kork på apoteket som skulle stoppe opp det meste som man skulle ha over natten funket ok. Men etter å ha kjøpt en som heter garnie minreal med navnet heat, virker utrolig greit på meg.

Skrevet

Kanskje krystalldeodorant kan virke. Fås på helsekost eller iherb.

Skrevet

For meg hjalp det veldig å stresse ned.

Har et par diagnoser som gjør meg veldig sliten, og når jeg presset meg mer enn jeg hadde ork til og kroppen var full av uro svettet jeg mye mer og det luktet ikke godt...

Har lært meg å kontrollere den indre uroen min litt bedre, og merkelig nok lukter det mye mindre av svetten min selv på dager hvor jeg er mer aktiv enn ellers.

Merker stor forskjell om jeg er stressa en dag, da kommer det tilbake.

Forøvrig kan det å skylle klærne i eddik i vaskemaskinen fjerne vond lukt!

• Liker 1
Skrevet

Prøv aluminiumklorid eller om svetteproblemet ditt er så alvorlig så ville jeg prøvd botox.

Skrevet

eddik i vaskemaskinen hadde null effekt med meg, ei heller å prøve kokvask (som jeg skrev over) Eneste som hjalp var å kaste de plaggene det gjaldt dessverre.

Og til deg som mener det må gjøre vondt verre å bruke to deodoranter, så SKAL man det når man bruker disse stop-variantene, for de er egentlig ikke deodoranter men antiperspiranter ;)

Jeg hadde akkurat de plagene TS beskriver og er så og si helt kvitt dem nå ;)

Jeg trenger faktisk bare bruke aco 72 timers stoppen 2-3 ganger i mnd :D

(Før hadde jeg gjerne svetteringer på opptil 10 cm i diameter, rett og slett fordi jeg stresset sånn med dette, og klemte armene inntil kroppen så ingen skulle kjenne at jeg stinket.... :sjenert:

Kunne ikke bruke røde, lyseblå eller grå plagg for da viste det med en gang det ble vått.

Er kjempekjedelig og man klarer ikke tenke på noe annet at man stinker :(

Skrevet

Og til deg som mener det må gjøre vondt verre å bruke to deodoranter, så SKAL man det når man bruker disse stop-variantene, for de er egentlig ikke deodoranter men antiperspiranter ;)

Som jeg forstod ts, så bruker hun f.eks dove rollno og sterilan spray oppå hverandre. Og du sier jo selv, disse stopvariantene er jo ikke ordinær deodorant. Selv bruker jeg både yerka og ordinær deo, men ikke oppå hverandre. Yerka om kvelden et par ganger i uka, spraydeo etter morgendusjen til daglig ;)

Skrevet

Som jeg forstod ts, så bruker hun f.eks dove rollno og sterilan spray oppå hverandre. Og du sier jo selv, disse stopvariantene er jo ikke ordinær deodorant. Selv bruker jeg både yerka og ordinær deo, men ikke oppå hverandre. Yerka om kvelden et par ganger i uka, spraydeo etter morgendusjen til daglig ;)

Ah, at TS hadde skrevet det hadde vist gått meg hus forbi ;) Trodde den var ment til mitt innlegg når jeg skrev at jeg brukte to ;)

Skrevet

Jeg anbefaler også Yerka. På det sterkeste!!!

Kan yerka brukes like ofte som en vanlig deodorant?

Anonym poster: 22142e108f4014f8ecbac086758cf034

Skrevet

Kan yerka brukes like ofte som en vanlig deodorant?

Anonym poster: 22142e108f4014f8ecbac086758cf034

YERKA er rå!!!!!

Det står bruksanvisning. Det er liten flaske med rosa væske. Du påførere med bomullsdott under ren arm før du legger deg(aldri samme dag som barbering, da det kan klø pga. rifter i huden). Man skal ikke vaske med såpe dagen etter da det kan hinder Yerkaen å fungere optimalt, men du kan skylle med vann. I starten mener jeg at den skal brukes 3-4 ganger i uka. Men etterhvert trenger du bare å bruke den 2 ganger i uka.

Jeg er ALDRI svett under armene, selv ikke når jeg løper 1 mil. Er dødsdigg! Aldri mer svetteringer eller lukt :) Har brukt den i mange år og du trenger ikke noe annen deo :)

• Liker 2
Skrevet

Lar du deodoranten tørke før du tar på deg klær? Jeg er nødt til å gjøre dette hver gang jeg dusjer, eller så blir det vått og klamt under armene, og så blir det svett på grunn av dette ;) Dessuten kan det være lurt å finne deodoranter med alkohol. Deodoranter for menn har vanligvis dette, men ikke deodoranter for kvinner. Alkoholen gjør at den tørker lettere, og kanskje vil den bidra til å holde deg svettefri/luktfri også.

Anonym poster: a8916b8362d69560ef472d20ee842a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...