Snooks Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Jeg lurer på hvordan jeg kan forhindre folk fra å laste ned og kopiere bildene jeg legger ut på fotobloggen min? Bortsett fra å sette på et copyright-merke. Det var plutselig en del som fikk bildene mine som julegaver i fjor, og det er hyggelig det, men jeg vil ha litt kontroll på mine egne bilder...
Kytro Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Du kan egenlig ikke forhindre dette.folk vil alltid kunne ta screenshot. Det du eventuelt må gjøre er å sette et stooort merke over hele bilde. eller du kan ta å legge opp en versjon med lav oppløsning. Veldig vanskelig å både kunne vise bilder og hindre nedlasting.
Gjest Funky Punk Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Vannmerke bildene La være å legge dem ut på nettet Anmelde alle som tar bildene dine
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Sett copyright-merke svakt over alle bildene? Såpass at om de laster det ned, kommer det med uansett hvordan de vrir og vrenger på det.
Patronus Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 (endret) Det skal være et script som skal forhindre at folk kan venstreklikke på bildene, for så å lagre dem. Men så har man jo fortsatt fn+prt sc :/ Skal se om jeg finner det, legger det ut i tråden her om jeg finner det. Edit: Her er en link om info: http://www.hypergurl.com/norightclick.html Endret 17. desember 2012 av KatherinaDimitro
Snooks Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2012 Ja jeg vurderte å vannmerke dem, men jeg syns det ødelegger så mye. Hadde satt veldig stor pris på det scriptet KatherinaDimitro
Hjertefisk Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Det er så godt som umulig å forhindre at folk laster ned og bruker bilder på nett. Ihvertfall på en blogg. Uansett om man legger inn en høyreklikk-sperre så er det så mange andre muligheter for lagring at det egentlig bare er å gi opp. Det du må gjøre er å være smart, legg til link der de kan KJØPE prints av bildet i god kvalitet. Og ellers bare legg ut 72dpi små bilder markert med navnet ditt. Du kan bruke TinEye til å spore opp dersom bildene dine har blitt lagt ut på andre nettsteder. Som f.eks kommersielle sider som holder på med salg. Å anmelde privatpersoner som har skrevet ut en dårlig print på hjemmeprinteren sin er nytteløst.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Er man flink i photoshop kan man fjerne vannmerker. Anonym poster: a568849366c340263f6843a2eddccbf6 1
Gjest Funky Punk Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Det er så godt som umulig å forhindre at folk laster ned og bruker bilder på nett. Ihvertfall på en blogg. Uansett om man legger inn en høyreklikk-sperre så er det så mange andre muligheter for lagring at det egentlig bare er å gi opp. Det du må gjøre er å være smart, legg til link der de kan KJØPE prints av bildet i god kvalitet. Og ellers bare legg ut 72dpi små bilder markert med navnet ditt. Du kan bruke TinEye til å spore opp dersom bildene dine har blitt lagt ut på andre nettsteder. Som f.eks kommersielle sider som holder på med salg. Å anmelde privatpersoner som har skrevet ut en dårlig print på hjemmeprinteren sin er nytteløst. Nytteløst mot de som printer de ut og har de hjemme, ja, men ikke om de legger det ut på andre nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå