Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en bachelorgrad på skolen nå, og er nå kommet halveis. Altså et og et halvt år igjen, er ferdig sommeren 2014. Jeg har fast jobb ved siden av i en 30% stilling. Sambo jobber 100%. Vi har kjøpt oss hus og har et trygt og godt forhold. Begge har veldig lyst på barn nå, men tenker hele tiden om vi skal være fornuftig og vente til jeg er ferdig med skolen, eller om jeg skal ta et år permisjon fra skolen. Går veldig mye fram og tilbake med dette, flere ganger har vi vært på nippen til å kaste p-pillene, men så tenker vi at kansje det er lurt at jeg får meg fast 100% stilling først, etter endt skolegang. Men det er så vanskelig å vente når vi vil ha nååå.. Hva tror dere? Er det veldig vanskelig å fullføre siste skoleåret etter et år permisjon og et lite barn ''ved siden av''?

J

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare du kan vite hva som er riktig for deg. Så dette blir bare mitt personlige svar, slik jeg føler det basert på hvilke valg som var riktige for meg.

Hvorfor haster det slik? Det biologiske behovet for å få barn er naturlig, og jenter kjenner på det fra tidlig i 20 årene. Men innimellom bør man la fornuften styre. Hvorfor ikke bare leve litt? Årene på studiet og de første årene i arbeidslivet var noen av de beste i mitt liv. Årsaken - Frihet! Jeg og mannen stod fritt til å gjøre det vi ville, bare være kjærester, late oss i helgen, reise til utlandet på sparket og bare kose oss uten en bekymring i verden. Når vi begynte å jobbe fikk vi en enorm økonomisk frihet til å gjøre akkurat som vi ville, og vi kunne prioritere karriere og dyre ferieturer til nye storbyer.

Det er veldig behagelig å ha jobb og økonomi på plass, og å være helt sikker på forholdet, før man velger å få barn. Barn får man (de fleste) tidsnok, og dem skal man ha resten av livet. Men muligheten dere har nå til å være unge kjærester med all frihet i verden får dere aldri tilbake.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...