Gjest Badebuksa Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Når du skal feire julaften, pynter du deg da? Uansett hvem du feirer med, for din egen del?
Gjest Naria Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Ja, selvfølgelig pynter jeg meg. Det er jo ikke en vanlig kveld. 4
Gjest Blur Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Jepp, jeg pynter meg. Gjerne noe kjempe fint - som jeg ikke får brukt så ofte
Gjest Badebuksa Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Koselig Jeg er ikke så flink til det, særlig om det er min egen familie jeg feirer med. Vet ikke hvorfor, gidder liksom ikke. Feirer jeg med andre, pynter jeg meg. Men jeg har aldri vært en pyntefant!
Gjest Blur Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Jeg er egentlig mest glad i joggebukser selv, men har mine dager da jeg slår til og kjøper en kjole som blir brukt kanskje 2 ganger I familien her så må alle pynte seg nesten tror jeg. Har ei sprek gammel oldemor som er hos oss hvert år - og hun blir mektig forbanna om du ikke pynter deg. Men syntres det er fint at man pynter seg, det er jo trossalt spesielt syntes jeg da. Familien min møtes ikke så ofte heller - men i år skal vi feire med svigers o jeg merker jeg gruer meg. De steller se gikke og har flere ganger spist hurtigmat på julaften. Det er ikke julaften for meg.
Gjest oreokaka Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Ja, her pynter vi oss! Er jo så hyggelig å være pent kledd, spise deilig mat og være sammen med folk du er glad i
Gjest loren Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Ja, til vanlig pynter jeg meg, og jeg tror at selv i år når jeg er på ferie så kommer jeg til å bruke en litt penere kjole på kvelden selv om jeg ikke feirer jul i den forstand i år
Ego Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Hele familien pynter seg, så jeg kan ikke akkurat la være. Innimellom skifter jeg til noe mer behagelig utpå kvelden (gjerne pysjamas om det pakkes opp ) 2
Strikkesokken Skrevet 17. desember 2012 #10 Skrevet 17. desember 2012 Her pynter vi oss. Alt fra dress/pen kjole til bunad Vi har som regel selskap til langt på natt. Når gjestene går tar vi gjerne på pysjamas (vi får alltid en hver ) og spiller spill som vi også får hvert år.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 17. desember 2012 #11 Skrevet 17. desember 2012 Ja. Aldri stivpynta, men har på penere klær enn ellers. I år derimot, er jeg høygravid, så jeg går for komfort, fremfor å kjøpe meg et nytt antrekk jeg bare kommer til å bruke den ene gangen
Gjest Wilhelmine Skrevet 17. desember 2012 #12 Skrevet 17. desember 2012 Ja, synes det er så koselig å pynte meg! Ville nok pyntet meg selv om jeg bare skulle være alene. Favoritt-undertøy, kjole, skjørt, bluse, fine sko - ja, hele pakka. Har utrolig mye å si for selvfølelsen :D
Mafalda Skrevet 17. desember 2012 #13 Skrevet 17. desember 2012 (endret) Det spørs på tiden, det Hvis det er noe som helst tid igjen etter å ha pyntet huset, pyntet alle ungene, pyntet mannen, pyntet bordet, pyntet treet og pyntet bikkja, så pynter jeg meg selv også. Å daffe rundt i jeans og genser på julaften gjør seg ikke, det ville jeg synes var rart. Men mitt juleantrekk er ikke akkurat øverst på prioriteringslista, er så mye annet som skal være i orden akkurat på julaften. Så jeg tar det første og beste "småpene antrekket" jeg finner i skapet. Endret 17. desember 2012 av Mafalda 1
Gjest barista Skrevet 17. desember 2012 #14 Skrevet 17. desember 2012 Her pynter vi oss litt. Vi er blitt en liten familie, så det blir ikke så formelt, men vi staser opp litt ekstra enn hvordan vi vanligvis gjør. Men det er ikke snakk om kjoler og dress.
Fantomina Skrevet 17. desember 2012 #15 Skrevet 17. desember 2012 Feirer med hele familien og pynter meg selvsagt. Alle stiller stivpyntet til middag, men på formiddagen går det i pysj eller turklær.
estrella Skrevet 17. desember 2012 #16 Skrevet 17. desember 2012 Ja, jeg pynter meg. Hjemme har vi alltid på oss finklær på julaften og nyttår. På julemiddager er det også litt penere enn normalt, men ikke stivpynta. I år skal jeg feire med samboeren, får besøk av svigermor og svigerbror. Jeg vet at de ikke pynter seg like mye, men jeg skal nok få dem til å iallefall se ordentlig ut
Gjest badeand1 Skrevet 17. desember 2012 #17 Skrevet 17. desember 2012 (endret) Nei. Det er bare meg, mamma og bestemor og ingen av oss har interesse for å pynte oss. Hadde vært annerledes hadde vi feira jul med noen som pynter seg. Endret 17. desember 2012 av Mortem 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 17. desember 2012 #18 Skrevet 17. desember 2012 Ja klart jeg pynter meg. Ikke partypartykjole. Den spares til nyttårsaften. Men skjørt eller kjole er et must. 2
Gjest X-1 Skrevet 17. desember 2012 #19 Skrevet 17. desember 2012 Ja, eg tar på meg ein av mine finere kjoler eller skjørt og sminker meg kanskje litt (pleier å gå uten sminke). Eg gjør det fordi eg alltid har kledd meg litt finere på julaften, det er ikkje ein vanlig dag tross alt.
Marwel Skrevet 17. desember 2012 #20 Skrevet 17. desember 2012 Feirer vi alene, altså jeg, foreldrene mine og mine søsken, så hverdagspynter jeg meg, men sminker meg ikke. Mamma pynter seg alltid ekstra uansett, men resten har ofte vanlige klær på seg. Feirer vi med resten av familien pynter alle seg litt ekstra, men ikke like mye som til en konfirmasjon/17mai ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå