Gå til innhold

Noen som har byttet karriere i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å gå for mye i detalj, jeg ønsker nok etterhvert å bytte karriere. Jeg blir stadig sikrere på at jeg har havnet på feil hylle og at jeg etterhvert ønsker helt andre typer arbeidsoppgaver. For å gjøre det så er det mulig jeg må ta en annen utdannelse i tillegg for å kunne ha en reell sjanse.

Men så er jo problemet at jeg allerede er 32. Å begynne på en ny utdannelse nå vil være som å begynne litt fra scratch, og jeg innser jo også at det er veldig sent, og at jeg da vil være 35-36 eller kanskje litt eldre før jeg kommer "skikkelig" inn i arbeidslivet igjen. Økonomisk og pensjonsmessig vil det være en stor kostnad, men har økonomi til å greie det fint, sannsynligvis også uten å ta opp mer studielån, dette er for så vidt ikke det største problemet for min del. Men jeg bekymrer meg mer for hva arbeidsgivere vil si når man kommer som halvgammel, med utdannelse men uten erfaring i bransjen (men erfaring i en annen) og man skal konkurrere med folk som er like gamle og som har erfaring eller nyutdannede og langt yngre folk.

Håper derfor på noen svar fra folk som er på vei til å gjøre det samme eller de som har gjort det og hvilke erfaringer de tilegnet seg underveis. Hvordan var det å komme tilbake til studenttilværelsen? Hvor gamle hvar dine medstudenter? Var det vanskelig å ta opp studietråden igjen? Hvordan ble dere møtt i arbeidslivet når dere var ferdige, både av kolleger og ledere? Var det lett å skaffe seg jobb?

Anonym poster: 4d135bd5ab0a04ffd02e05357c7c521e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, siden jeg er så ung, men der jeg skal begynne å jobbe til høsten er det flere som har drevet med håndverksarbeid og ble skadet på noe vis eller kunne ikke jobbe med det av andre grunner. De har tatt en bachelor i ingeniørfag selv om de nærma seg eller hadde runda 40 og det gikk helt fint!

Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, siden jeg er så ung, men der jeg skal begynne å jobbe til høsten er det flere som har drevet med håndverksarbeid og ble skadet på noe vis eller kunne ikke jobbe med det av andre grunner. De har tatt en bachelor i ingeniørfag selv om de nærma seg eller hadde runda 40 og det gikk helt fint!

Ok, takk for svar. Så de fikk med andre ord greit jobb selv om de var "gamle" i forhold til gjennomsnittet av studentene?

Skrevet

Ok, takk for svar. Så de fikk med andre ord greit jobb selv om de var "gamle" i forhold til gjennomsnittet av studentene?

Ja, de har gode stillinger :) i den bransjen tror jeg kke det har så mye å si hvor gammel du er, det viktigste er at du gjør jobben din godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...