Gå til innhold

Betaling for serveringshjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg gift. Vi hadde en kjempefin dag på onsdag. Alt gikk helt flott, mye takket være alt jeg har lest her inne.

Vi hadde en gjeng med supre damer og jenter som serverte og hadde ansvar på kjøkkenet. Vi hadde laget all maten selv så det var utfordring med å varme opp igjen og passe på at vi hadde fått med alt vi skulle.

Nå vil vi gjerne få betalt dem. Problemet er at ingen sier hva de vil ha. Det skjønner jeg egentlig godt for det er ikke så lett å forlange noe kanskje.

Men hva har dere betalt?

Det er to stk som har vært med mye på forberedelsene og møtte tidlig opp og var til etter kaffe. Det ble jo mange timer.

De fire andre kom og serverte middag og reiste igjen når de var ferdige med å rydde og vaske opp.

Ingen av de er nære venner av oss, alle er via bekjente.

Hvor mye?

På forhånd mange tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig, men hovmester bør uansett få mer enn de andre. Betaler dere svart så ville jeg ha lagt meg på ca 100-250kr/timen (kommer ann på hvilket nivå du vil legge det på).

Skrevet

Vi betaler venninnene til mamma 1500 hver men de er der da fra 12:00-02:00 alle sammen. Vi har sagt at vi kan finne fler så de kan dra tidlig men det ville de ikke. En annen bekjent skulle ha 2500 for 7 timer så der varierer fra person til person. Hva med å spørre noen venner som er nærmere dem (om det er naturlig da).

Skrevet

Jeg fikk vel 800 da jeg serverte i bryllupet til en venninne i fjor, da var jeg der fra rett etter vielsen (14.30 kanskje) til kakene var servert ca 22.00.

Skrevet

Som et lite sammenlikningsgrunnlag: Minstelønn for ufaglærte servitører er på ca 150,- i timen + kvelds/helgetillegg på 20,- i timen. En faglært servitør med noen års erfaring har rundt 165,- i timen + tillegg.

• Liker 1
Skrevet

Jrg og søstrene mine fikk ingenting da vi hjalp til i bryllup fra kl14-23! Fikk kun ett takkekort... Aldri igjen sier jeg bare

Kanskje 1000-2000 hver?

Skrevet

Det er vanskelig, men hovmester bør uansett få mer enn de andre. Betaler dere svart så ville jeg ha lagt meg på ca 100-250kr/timen (kommer ann på hvilket nivå du vil legge det på).

250 kr timen svart!? Det var da voldsomt mye synes jeg.

Anonym poster: 0f195198306e58b424d4686a9bad6f4e

• Liker 1
Skrevet

Skal du gjøre det lovlig, så er det fullt tillatt å gjøre en jobb for venner og bekjente, oppad avgrenset til 1000 kr.

Anonym poster: 3db49f4292c4fbf1b7f3d2b67cb47161

• Liker 3
Skrevet

Vi skal bruke studenter som pleier å ta oppdrag på selskapslokalet vi skal leie, de tar 150,- pr.time

Skrevet

250 kr timen svart!? Det var da voldsomt mye synes jeg.

Anonym poster: 0f195198306e58b424d4686a9bad6f4e

Jeg skrev som sagt mellom 100-250 kr/timen, og at det er opp til opplegg og hvor man legger seg. Jeg hadde aldri betalt 250kr, men det er flere som tar det.

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Jeg/vi (mamma og meg) har snakket mye om dette først og fremst pga vi skal bruke venninner av søsteren min som kan være litt "ustabile" om de kommer eller ikke, eller evt andre som stiller opp. Middagen vår blir kort, og de skal slippe å servere noe særlig utover drikke.

Derfor har vi lagt oss på en linje på 500,- pr pers. Kan de velge om det er greit eller ikke. :)

Men hun voksne som skal være hos oss fra vielsen til kakene er servert og ryddet, som vi stoler 110% på ikke ødelegger ved å ikke komme eller ikke kan sine ting får 1000,- kontant og et gavekort. Det er noen som redder dagen ved å stå på kjøkkenet og jobbe i kulissene, og de fortjener godt betalt! :)

Endret av kiara_pusen
  • Liker 1
Skrevet

da jeg serverte i et bryllup for tre år siden fikk jeg 500 kroner for å være der fra 15.00 - 01.00. vasket og ryddet også. den andre delen av betalingen bestod av at vi fikk være med på festen etterpå! med fri bar! så det var helt greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...