Gå til innhold

Prestasjonsangst - meninger om det

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste har kanskje opplevd dette. Enten den som har fått det eller den som har blitt skuffet. Hva tenker man om prestasjonsangst her på forumet?

Anonym poster: 8c54f4a849be9fd804ed0bda68a89819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at prestasjonsangst er noe man kan jobbe med og bli kvitt. All erfaring man har skaper følelser i oss, men det er vi som kontrollerer disse følelsene. Når jeg blir nervøs går jeg inn i meg selv og drar frem selvtilitten på bakgrunn av det jeg kan. I jobbsammenheng trekker jeg frem kunnskapen jeg har, de positive tilbakemeldingene jeg har fått og alt jeg mestrer.

Når det kommer til kjærligheten drar jeg frem de positive egenskapene i meg selv, er stolt av den jeg har blitt og er, og tenker at det jeg kan kontrollere er mitt og meg, og alt annet er utenfor min kontroll uansett. Hvis jeg ikke er den rette for han så er ikke han den rette for meg heller. Så lenge jeg er den beste versjonen av meg selv og er ærlig om hvem jeg er og hva jeg søker så kan jeg ikke gjøre så mye annet. Det som måtte skje, skjer.

Pep talks med meg selv har jeg flere ganger daglig hvis usikkerhet tar meg i ett nytt forhold. Det er min "styrkedrikk" og holder både humør og følelser i sjakk :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det lider jeg svært sjeldent av.

Akkurat som Nettinettet liker jeg også å ha peptalks med meg selv der jeg trekker frem alle mine kvaliteter, og på det viset booster seg selv opp så langt man klarer. Og når jeg har disse samtalene driter jeg i janteloven og hva som er sosialt akseptert. Dette er ikke stunden for å være beskjeden og politisk korrekt. Nå ser jeg verden på en rå og brutal måte, og i så henseende ramser jeg opp alt som er bra med meg og alt jeg har og alt jeg kan tilby. Alt i alt innser jeg at de fleste kvinner og menn på min alder ikke når meg til knærne engang. Jeg er bedre enn de fleste på alle områder.

Slike peptalks er bra å ha i blant, imo.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet

Sorry, men det skal litt mer enn pep-talks for å motvirke prestansjonsangst dersom den er dyp. Det krever mer grunnleggende jobbing med seg selv over tid. Pep talks kan få deg til å føle deg litt bedre der og da, men man faller likevel tilbake i "hullet" dersom man ikke tar tak i de grunnleggende problemstillingene. Det blir litt som å kurere symptomene, mens sykdommen ligger der i bakgrunnen hele tiden.

Anonym poster: 96e0f18b707bac9c96e1fd66079b35e1

Skrevet

Sorry, men det skal litt mer enn pep-talks for å motvirke prestansjonsangst dersom den er dyp. Det krever mer grunnleggende jobbing med seg selv over tid. Pep talks kan få deg til å føle deg litt bedre der og da, men man faller likevel tilbake i "hullet" dersom man ikke tar tak i de grunnleggende problemstillingene. Det blir litt som å kurere symptomene, mens sykdommen ligger der i bakgrunnen hele tiden.

Anonym poster: 96e0f18b707bac9c96e1fd66079b35e1

Jeg har jobbet med meg selv for å komme dit jeg er, og pene sko tror jeg ikke har så mange dype issues han har trengt å ta tak i, så for oss holder det med pep talks for å opprettholde de gode følelsene i oss.

Har man psyksiske problemer som gjør at man har prestasjonsangst (eller andre ting man sliter med) så må man selvfølgelig gjøre jobben med å ta tak i seg selv og disse tingene før man i det hele tatt kommer dit hvor pep talks hjelper..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...