Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Hei Bestevenninna mi har ikke familie i Norge utenom lillebroren sin som ikke er myndig. Lillebroren har fått avslag to ganger og bor på et asylmotak. Så nevnte jeg familie forening for henne, men hun vet ikke hvordan hun skal gå fram, det vet ikke jeg heller, selv er jeg jo norsk og har ikke peiling, men har sagt at jeg skal prøve å hjelpe. Desverre har jeg ikke blitt klokere av å google. Noen som kan fortelle meg hvordan hun skal søke om det, og hva regler og lover gjelder? Hvem skal hun kontakte, og kan hun få advokat som kan hjelpe? Kan de anke saken, såfall hvordan gjør de det? Hva gjør at noen får det, og noen ikke? Må det være en ektefelle, eller kan det bli gjenforening med søsken også slik som i hennes situasjon? Forstår ikke selv hvorfor det blir gjort forskjell på to søsken. Jeg håper ikke det blir noe diskusjon om innvandring i Norge osv, dette er enkelt og greit ei god venninne jeg vil hjelpe, for hun har det ikke bra nå, hun er like glad i broren sin som jeg er i mine søsken, så av den grunn så kan jeg forstå henne, selv om jeg aldri har vert i en slik situasjon. Håper jeg la denne tråden på riktig sted.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 På hvilket grunnlag har hans søster oppholdstillatelse? Hvor er de fra? Anonym poster: acbf46d28b8a4969157e3f72925aa3a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå