Gå til innhold

Å være forelsket samtidig som man sliter, hvordan takle det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske forelsket i en fyr, men så har jeg havnet i en litt stor personlig krise nå nettopp. Det kom etter å ha presset meg for hardt, og jeg gikk på veggen skikkelig. Trodde ikke jeg kunne havne nede igjen, men nå er jeg altså nede. Samtidig dater jeg en fyr, som jeg nå skal møte på onsdag. Møtte han mens jeg var "på vei ned", men da tror jeg han bare merket det litt. Nå som jeg er nede så ANER jeg ikke hvordan jeg skal kunne møte han på en god måte. Jeg er jo ikke meg selv helt, men det er fortsatt viktig for meg å møte han for jeg er jo oppriktig interessert i han. Samtidig merker jeg hvordan min usikkerhet i meg selv kan virke smittende, det er klart han har problemer med å se det gode i meg når jeg har problemer med å se det selv. Det er skuffende for meg å være her nede, men samtidig ikke noe jeg kan gjøre noe med umiddelbart. Forhåpentligvis har jeg kommet meg mer opp til onsdag, nå er det bare tre dager siden jeg gikk på veggen skikkelig.

Noen som har noen tips?

Anonym poster: dd5b4ecf746ef8cdb0dfbea0f73fbc85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon selv. Sliter med depresjoner og angst, og er så redd for at

det skal ødelegge starten på et forhold. Jeg har ikke lyst til å si noe til han, for er redd

for å skremme han vekk, men samtidlig er det en stor del av meg, og jeg vet at jeg kanskje

må bære med meg denne resten av livet.

Mitt tips er... jeg vet dessverre ikke!

Skrevet

Kombinasjonen av depresjon og nytt forhold er ikke bra. Samtidig så er det en vesentlig ting om denne depresjonen er en forbigående depresjon eller om du har en psykisk lidelse som vil gi deg slike depresive episoder jevnlig. For da vil dette være noe man må være ærlig om uansett når man treffer noen.

Jeg ville lagt kortene på bordet og sagt at du foreslår at dere kanksje ikke skal treffes til du har det litt bedre med deg selv. Da vil du se om han er villig til å støtte deg gjennom dette, eller om han vil ta opp igjen tråden senere. Ærlighet varer lengst og det er IKKE bra for depresjonen din hvis du skal ta på deg en maske for å ikke miste han. Det vet jeg hvordan påvirker psyken negativt..

• Liker 2
Skrevet

Vær ærlig. En kjæreste kanstille opp og til og med hjelpe/støtte deg gjennom det hele. Kanskje være et lyspunkt i en ellers vanskelig hverdag? Hvorfor ikke, hvis følelsene er der tenker jeg.

Anonym poster: 2f86fee6b31c10aeb012ec45e2f84765

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...