Gå til innhold

Jeg vil ha en kjekk mann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt litt den siste tiden. Jeg har vært så uheldig i kjærlighetslivet. Har et langt forhold bak meg, hvor jeg ble misbrukt psykisk hver dag, og også fysisk på slutten.

Denne mannen var en djevel mot meg.

Men nok om han. Jeg har begynt å date igjen det siste året, men blir bare såret. Det kan godt hende jeg har involvert meg litt for mye, men det føles så godt når menn er snille mot meg!

Jeg faller for forskjellige typer menn, men de har en fellesnevner, og det er at de er alle veldig kjekke. Jeg tiltrekker meg kjekke menn, og selv om janteloven forbyr det, så har jeg fått bekreftet fra både venner, familie og det motsatte kjønn at jeg er i høy liga rent utseendemessig. I tillegg er jeg snill, omtenksom og veldig kjærlig. Jeg har mange venner, og er (tilsynelatende) populær på jobb.

Likevel, alle disse mennene som jeg har møtt har jo endt opp med å såre meg!

Jeg føler nesten at jeg må begynne å date nedover hvis jeg virkelig vil ha en kjæreste. (Ja, jeg vet at det indre er viktigst, men jeg må jo nesten tenne på mannen også!). Jeg ser jo andre jenter som jeg synes jeg har utseendemessig like trekk med, og som jeg ikke er noe styggere enn, som kaprer disse kjekke mennene i hytt og pine. Hvorfor kan ikke jeg klare det?

Jeg får sikkert masse hets nå, og beskjed om at jeg sannsynligvis ikke er pen nok for disse kjekke mennene likevel, at jeg bare har et oppblåst ego osv, og det må dere gjerne tro, men jeg vet hva jeg ser i speilet, jeg vet hvem jeg er, og jeg har fått nok av bekreftelser på dette. Så spørsmålet er altså, hvorfor klarer alle andre? Hvorfor møter jeg ofte disse mennene etter de har fått dame, og bare er ute etter en elskerinne?

Anonym poster: 6fdc904cd7479b91047f5495aa08bfe1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du bevis for at de andre fine jentenes kjekke typer ikke er drittsekker? Du vet da ikke om de ikke er utro og manipulerende osv.

Og bare pga. du kaprer deg en fyr som er under din liga betyr ikke det at han ikke kan være en dritsekk heller.

Kjærlighet er gambling, uansett hvilken liga du spiller i.

• Liker 5
Skrevet

Fordi når det kommer til forhold er utseende rett og slett ikke nok,

du må ha litt dypere aspekter ved din personlighet enn som så...

Mange menn oppdager dette kjapt (jeg er kjempevar på slikt)...folk som er

overfladiske og svært lite reflekterte og umodne er det nesten umulig å ha ett

forhold til på sikt, sad but true....

Du får ett ærlig svar her iallefall, om det er en trøst.....

Anonym poster: 675c68f02e276044a7df54f5b83152e2

• Liker 3
Skrevet

Sykt mange kjekke menn da, bare fordi du har hatt uflaks med noen så betyr ikke det at du må date neon under din liga.

Om du er pen så får du sikkert en like pen kjæreste. Hadde du vært mindre pen kunne du sikkert fått deg en kjekkas da også, men da er det lettere å først bli venner. Synes i vertfall jeg.

Anonym poster: e45c45fd938067eb0f94ba2ba30c3eb9

Skrevet (endret)

Trekk et nr og still deg i kø.

Som sagt, jenter som gir uttrykk for at de er overfladiske kommer ikke langt hos meg. Hjelper ikke med et pent ytre hvis du har en ræva personlighet. Det blir på samme måte som å pakke en kuruke inn i et glanspapir. Ser pent ut utenpå, men inni er det bare dritt (haha). "Pene" jenter som er bitchy, dumme eller overfladiske blir stygge i mine øyne.

Endret av svendsenrobin
  • Liker 2
Skrevet

Hvor har du bevis for at de andre fine jentenes kjekke typer ikke er drittsekker? Du vet da ikke om de ikke er utro og manipulerende osv.

Og bare pga. du kaprer deg en fyr som er under din liga betyr ikke det at han ikke kan være en dritsekk heller.

Kjærlighet er gambling, uansett hvilken liga du spiller i.

Det kan jeg ikke vite. Jeg bare synes det er så rart at andre klarer å få denne kjæresten i utgangspunktet. I mine øyne virker det nesten som alle disse kjekkasene er playere. Føles ikke noe bra om jeg må begynne å date noen jeg ikke synes er kjekk, for å se om jeg evt. kan falle for personligheten så mye at han blir mer tiltrekkende av den grunn. Man dater jo gjerne noen man finner tiltrekkende i utgangspunktet, utseende er i bunn og grunn førsteinntrykket og det man blir tiltrukket av.

Men gambling er det ja, og jeg tror sjansen for å vinne i kjærlighet er omtrent like stor som den er for å vinne førstepremien i vikinglotto :(

Fordi når det kommer til forhold er utseende rett og slett ikke nok,

du må ha litt dypere aspekter ved din personlighet enn som så...

Mange menn oppdager dette kjapt (jeg er kjempevar på slikt)...folk som er

overfladiske og svært lite reflekterte og umodne er det nesten umulig å ha ett

forhold til på sikt, sad but true....

Du får ett ærlig svar her iallefall, om det er en trøst.....

Alle mennesker passer ikke sammen, og disse jeg har møtt, har åpenbart funnet et eller annet ved min personlighet som de ikke liker. Den skal jeg være med på, men om jeg hadde vært et forferdelig menneske, kjedelig eller hatt en SÅ dårlig personlighet at jeg fortjener å bli trampet på gang på gang, hvordan kan jeg da ha gode venner som gjerne tilbringer hver dag med meg, og kollegaer som stortrives på jobb sammen med meg? Jeg kan da ikke ha en SÅ avskrekkende personlighet heller?

Sykt mange kjekke menn da, bare fordi du har hatt uflaks med noen så betyr ikke det at du må date neon under din liga.

Om du er pen så får du sikkert en like pen kjæreste. Hadde du vært mindre pen kunne du sikkert fått deg en kjekkas da også, men da er det lettere å først bli venner. Synes i vertfall jeg.

Anonym poster: e45c45fd938067eb0f94ba2ba30c3eb9

Takk for fine ord. Jeg håper jo det! Det bare virker så umulig. Som noen sa i en annen sammenheng her om dagen: Dater man nedover vil det være stor sjans for å få den andre parten. Føler det er kynisk og dårlig gjort å date en jeg vet er under min liga, "bare for å ha noen".

Skrevet

Om du prøver å fokusere på å finne en mann du passer sammen med fremfor en som ser bra ut så tipper jeg du kommer noe lengre enn du har til nå. Jeg har og sett flere her inne som har beskrevet at deres menn har blitt veldig mye kjekkere med en gang de er blitt forelsket i dem, og om det er sant for mange så får du deg nok en kjekkas til slutt du og.

• Liker 2
Skrevet

Alle mennesker passer ikke sammen, og disse jeg har møtt, har åpenbart funnet et eller annet ved min personlighet som de ikke liker. Den skal jeg være med på, men om jeg hadde vært et forferdelig menneske, kjedelig eller hatt en SÅ dårlig personlighet at jeg fortjener å bli trampet på gang på gang, hvordan kan jeg da ha gode venner som gjerne tilbringer hver dag med meg, og kollegaer som stortrives på jobb sammen med meg? Jeg kan da ikke ha en SÅ avskrekkende personlighet heller?

Nei, sant nok det du sier,men like mennesker tiltrekker naturlig nok likesinnede, eller sagt på en

annen måte, like barn leker best.....dette tror jeg nok kan til en viss grad sies om forholdet du

deler med dine venner og det maaange andre har til sine....

Venner og ett forhold er 2 helt forskjellige ting, spesielt om den ene parten er ute etter

noe varig.....

Men, dette koker litt ned til synsing også, kan jo være du har en god personlighet,

bare at du rekker liksom aldri å få vist den skikkelig før karene forlater deg...

Skrevet

Helt ærlig så tror jeg du er innbilsk, mangel på selvinnsikt. Søker bekreftelse at du er pen/du vet hva du ser i speilet. klart vennene og familien sier at du er pen..de er jo subjektive, de vil jo støtte deg.

Du trenger ikke være noen vakker jente får å få en kjekk gutt.

Anonym poster: 44d15c55248169b947f829617347856b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Problemet med "kjekke menn" og "pene jenter i høy liga" er at dette kun er utseendebasert, og har ikke substans i personlighet. Folk med et fordelaktig ytre har oftere lagt seg til bruk-og-kast-vaner overfor folk. Fordi de har blitt bortskjemte med at når de kaster bort en, står det en hel kø av utseendefikserte klare til å overta den ledige plassen.

Hos slike menn oppstår det ofte en eksistensiell krise mot slutten av trettiåra til opp i førtiårene. Da normaliseres ofte menns utseende, og alderens endringer gjør at tidligere mindre pene nå stiller likt på utseende, men har ofte konkurransefortrinn ved at de har lært å oppføre seg som folk, og behandle folk med respekt. (Selvsagt ingen regel uten unntak, men dette er heller ikke regler, mer observasjon av en trend.)

Jenter som har vært utseendefikserte fra ungdomsskolen av, og fra de begynte å feste, som attpåtil ble velsignet med et flatterende ytre, opplever en tilsvarende eksistensiell krise når utseendet begynner å falme. Når utseende er alt du har å tilby, sliter du når du kommer til midten av trettiåra, og må male og sparkle deg likest mulig naturlige skjønnheter rundt de tjue.

Havner en ikke i fruktbare forhold, uansett kjønn, som er basert på noen dypere verdier enn at dere har ens utseendescore, så ender en med å slite, uansett.

Kan bare snakke for meg selv. Om jeg var Guds gave til kvinnen, så kom jeg innpakket i robust gråpapir, og ikke i silketrykket glanspapir, trolig også i samme pakkeløsning som gresshoppesvermen og syndfloden. Men uansett hvor vakker kvinne jeg måtte kapre, blir hun enslig den dagen hun åpner kjeften og poengterer vår avstand i forhold til de der utseendepoenggreiene. Ser hun ikke gullet i gråsteinen, fortjener hun det ikke, og kan gå tilbake til kråkesølvet sitt. :nigo:

Endret av Kamikatze
  • Liker 5
Skrevet

Helt ærlig så tror jeg du er innbilsk, mangel på selvinnsikt. Søker bekreftelse at du er pen/du vet hva du ser i speilet. klart vennene og familien sier at du er pen..de er jo subjektive, de vil jo støtte deg.

Du trenger ikke være noen vakker jente får å få en kjekk gutt.

Anonym poster: 44d15c55248169b947f829617347856b

Det får være grenser for innbilsk også da! Ukentlig er det opptil flere over middels kjekke menn som sjekker meg opp, og jeg har daglig kontakt med flere som jeg vet er interessert. Jeg går sjelden på date, fordi jeg ikke orker å møte alle som spør, men legger heller mer i det om jeg først går på date. Mange ganger har jeg hatt 3-4 menn som har sett på meg på trening, og blandt annet mannlige kollegaer bekrefter ofte at jeg ser bra ut.

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal stemples som innbilsk bare fordi man vet hvordan man ser ut? Det er vel ingen hemmelighet at det finnes en del pene mennesker i verden?

Grunnen til at jeg dro inn, spesielt venner, er for å sette spørsmålstegn ved om jeg er så forferdelig å tilbringe tid sammen med, at det skulle være umulig for det andre kjønn å være interessert i meg når det har gått mer enn 4 måneder. Venner er også mennesker, og selv om relasjonen er annerledes, bør det kunne være en indikator på om man har en uutholdelig personlighet?

Jeg likte forøvrig innlegget ditt, Kamikatze, reflektert og morsomt! :) Det er selvfølgelig godt mulig å treffe en frosk som viser seg å være en prins - for å sette det på spissen. Men nå snakker jeg om dating. Jeg føler altså at det blir litt dumt å gå på date med en mann jeg ikke finner utseendemessig tiltrekkende i tilfelle han klarer å sjarmere meg med personligheten. I slike tilfeller blir det vel mest bare sånn fordi man kjenner hverandre fra før?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro at grunnen til at du får reaksjoner på innlegget ditt er at du virker å tillegge din skjønnhet og din partners skjønnhet høyere viktighet enn noe annet. Selvsagt er det ikke snakk om å dra på date med noen du i utgangspunktet finner frastøtende. Men det må da gå an å sile ut dine beilere på noe mer enn bare utseende? Å bli bedre kjent er jo og en løsning; som du skriver vil jo det si at en løsning kan være å date folk du liker fra vennekretsen din.

Anonym poster: 5d298557d5bef34a2b3d6e1fce372ec1

• Liker 3
Skrevet

Hei TS, når du velger dater og potensielle kjæreste ut fra utseende gjør du egentlig bare det som menn gjør. Du har med andre ord en litt maskulin tilnærming til kjæreste, dating og sex. Jeg forstår egentlig ikke hva som er problemet. Menn tåler ikke å bli vurdert som en vare, slik vi gjør. Men jeg syns egentlig de fortjener å kjenne hvordan det føles.

Anonym poster: 646fb8a9c4c7ae97d66abe88380b9930

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor kan ikke jeg klare det?

Du kan klare det!

Du må bare ta deg god nok tid til å se bak fasaden på de du møter. Velge en med omhu som du ser er bra for deg :-).

Det er store sannsynligheter der ute at det ikke bare finnes en med din bakgrunn (snill kar som har brent seg), men også en med et bra utseende som ser etter ei flott dame som deg :-).

Anonym poster: 6ae838f8864cefbd97f894f2bfca9861

Skrevet

Kanskje du leter i feil miljøer? Kjekkasene på den hippeste danseklubben er som regel oftere playere enn kjekkasene på de litt roligere stedene.

Det er hva jeg har observert i min egen omgangskrets i alle fall.

• Liker 2
Skrevet

Svaret på hvorfor du har vansker med å finne noen finner du i dine egne innlegg. Det kan hende du selv er veldig pen, det vet vi her inne egntlig ingenting om, og vi får bare tro deg på det. Men folk som uavhengig av eget utseende nærmest krever å date en kjekk man fordi man på grunn av ulike egenskaper ser seg som berettiget til det er faktisk ikke så attraktivt. Det kan godt hende at slike kvinner også har gode innvendige egenskaper, men i en datingfase så kommer disse i skyggen av en viss overfladiskhet, og når det t.o.m. finnes vakre kvinner uten å mene seg berettiget til å kun date det som alle andre mener er kjekke så skjønner jeg godt at menn heller velger disse. Det finnes mange vakre kvinner i Norge, og menn tenderer generelt også mot å like mer variasjon enn hva kvinner liker hos menn, derfor kan det også hende at dine beilere ikke oppfatter deg som perfekt for seg selv om du er billedskjønn.

No offense, men jeg tror du bør gå inn i deg selv og se hva som er viktigst dersom du ønsker et seriøst forhold. Du har selvsagt all rett til å fortsette å bare gå for de kjekkeste, men da må du også være inneforstått at det er større mulighet for at det ikke blir noe seriøst forhold på deg.

Anonym poster: a2bfaf0322d074e3c614bb2c98046e22

• Liker 2
Skrevet

prøv han jeg bor med, (ikke sammen) bedre mann finnes ikke.

Anonym poster: 1f5bcb908166f5f6ce2961ef0d58f0de

Skrevet

Hva om problemet ikke er at de sårer deg - men at du legger opp til at du blir såret? Hvor finner du disse mannfolka ? Ute på byen?

Du får være litt mer proaktiv. Mannfolk på byen som ikke er der for å være sosial med venner er stort sett ut etter en ting. I tillegg bør du kanskje se på hvordan du selv er når du driver og blir kjent med noen. Om du (unnskyld utrykket) oser desperasjon etter et forhold vil de fleste skygge banen. Veldig få vil ha en underdannig partner.

Du snakker om å "date nedover" - hvis du tenker i de baner kan det jo være at disse mannfolka føler de slummer rundt når de har blitt med deg hjem også - og at de derfor ikke er interessert i noe mer. Muligens stygt sagt av meg, men du la lista selv med den kommentaren.

Du får lære deg å se forbi falsk sjarm, komplimenter og tilgjort oppførsel.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Jeg har lurt litt den siste tiden. Jeg har vært så uheldig i kjærlighetslivet. Har et langt forhold bak meg, hvor jeg ble misbrukt psykisk hver dag, og også fysisk på slutten.

Eg har opplevd det same som deg, men eg vil ha ein snill mann!

Skrevet

Men nok om han. Jeg har begynt å date igjen det siste året, men blir bare såret. Det kan godt hende jeg har involvert meg litt for mye, men det føles så godt når menn er snille mot meg!

Jeg faller for forskjellige typer menn, men de har en fellesnevner, og det er at de er alle veldig kjekke. Jeg tiltrekker meg kjekke menn, og selv om janteloven forbyr det, så har jeg fått bekreftet fra både venner, familie og det motsatte kjønn at jeg er i høy liga rent utseendemessig. I tillegg er jeg snill, omtenksom og veldig kjærlig. Jeg har mange venner, og er (tilsynelatende) populær på jobb.

Likevel, alle disse mennene som jeg har møtt har jo endt opp med å såre meg!

Jeg føler nesten at jeg må begynne å date nedover hvis jeg virkelig vil ha en kjæreste. (Ja, jeg vet at det indre er viktigst, men jeg må jo nesten tenne på mannen også!). Jeg ser jo andre jenter som jeg synes jeg har utseendemessig like trekk med, og som jeg ikke er noe styggere enn, som kaprer disse kjekke mennene i hytt og pine. Hvorfor kan ikke jeg klare det?

Jeg får sikkert masse hets nå, og beskjed om at jeg sannsynligvis ikke er pen nok for disse kjekke mennene likevel, at jeg bare har et oppblåst ego osv, og det må dere gjerne tro, men jeg vet hva jeg ser i speilet, jeg vet hvem jeg er, og jeg har fått nok av bekreftelser på dette. Så spørsmålet er altså, hvorfor klarer alle andre? Hvorfor møter jeg ofte disse mennene etter de har fått dame, og bare er ute etter en elskerinne?

Hva vet du om hvordan disse "kjekke" mennene er mot damene sine da? Siden du møter de (når de har dame) og er ute etter elskerinne i tillegg, så høres de fader ikke mye ut til kjærestemateriale.

Du må vel kunne klare å finne en kar som ser bra ut men som også har en dugbar personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...