Imax Skrevet 10. mars 2004 #1 Del Skrevet 10. mars 2004 Bikkja mi har en kjempe god puddelvenninne på 10 måneder, og nå er han utrolig jokkete når de treffes. Så både jeg og eierne av puddeljenta mener at den første løpetiden må være rett rundt hjørnet. Men nå er det en uke siden vi traff hverandre og min hannhund var helt i hundre, og det samme skjedde i går. Men de som eier henne sier at hun ikke har fått løpetid enda, men jeg kan ikke skjønne hvorfor hunden min da skal være så gira og jokkete (han er ikke det ellers). Kan det være slik at den første løpetiden er det lite blod osv, slik at hun har løpetid uten at man ser det/eierne merker det? Er det slik at hannhunder reagerer 1-2 uker før løpetid også? Synes det er så trist å ikke kunne treffe puddelvenninnen vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 10. mars 2004 #2 Del Skrevet 10. mars 2004 Min hannhund er alltid jokkete på andre bikkjer han! Men han gir seg gjerne hvis han og hun får vært litt i sammen og tispa får satt han på plass etpar ganger. Vel, det må litt mer enn etpar ganger før han gir seg egentlig, men til slutt skjønner han at det blir ikke noe på ham denne gangen heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mars 2004 Han er ikke jokkete ellers altså, og de har kjent hverandre i et halvt år. Dersom hunden din er jokkete uten løpetid er det dominanshandling. Personlig aksepterer ikke jeg det hos hunden min, men meningene er delte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 10. mars 2004 #4 Del Skrevet 10. mars 2004 Hannhunden her i hus er villt forelsket i tispa her i hus om dagen. Det er mange tisper som har løpetid nå i februar/mars og jeg tror hannhunden rett og slett gir beng i hvem som har løpetid, bare det er ei tispe... Ganske så slitsomt å ha en hannhund boende i rompa flere timer hver dag, spesielt når man er sterilisert for 2 år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 10. mars 2004 #5 Del Skrevet 10. mars 2004 Dersom hunden din er jokkete uten løpetid er det dominanshandling. Personlig aksepterer ikke jeg det hos hunden min, men meningene er delte. Det tolereres selvsagt IKKE, under noen omstendigheter, at han er jokkete på mennesker. Men når han møter tisper er han det, og vel, jeg synes at de noen ganger har godt av å ordne opp på hunders måte, uten at eierne alltid må blande seg inn. Sosialisering tror jeg det kalles, og nødvendig for at hundene ikke skal glemme "hundespråket". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 10. mars 2004 #6 Del Skrevet 10. mars 2004 Tispen til mamma blødde aldri under løpetiden. (Vel, hun blødde sikkert, men det var ikke mulig for oss å se. Muligens var hun bare så renslig at hun vasket seg selv... Rart siden hun hadde lang, hvit pels.) Men vi merket det ved at det alltid kom en masse løse hannhunder løpende utenfor huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 10. mars 2004 #7 Del Skrevet 10. mars 2004 Vi har en storpuddeltispe som blir 10 mnd 26.mars. Den siste uka eller så synes jeg at hun har begynt å slikke seg mye "bak", og vi venter jo egentlig bare på løpetiden vi også... Men foreløpig har jeg ikke sett noe. Hannhunden som bor nærmest her er en pest og en plage uansett, så ham merker vi ikke særlig forskjell på... :oops: Men kanskje det er som noen sier, at den første er så "liten" at man ikke nødvendigvis behøver å "se" noe? Jeg aner ikke, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå