Gå til innhold

Male kjøkkeninredning??

Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Noen som har gjort det?

Erfaringer?

Ble du fornøyd?

Har du noen gode tips?

På forhånd; tuuuusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg malte vår enkle, standardinnredning fra Norema når vi flyttet inn i leiligheten vår, en billig løsning inntil videre. Jeg vasket de godt med salmiakvann først, og brukte en liten skumgummirull på dørene.Grunnet med Heftgrunn, og brukte oljemaling som ikke var helt matt, og jeg er forsåvidt fornøyd, bortsett fra at jeg malte de i altfor lys farve, i hvertfall når jeg er sammen med en mekaniker :ler:

Dette var den helt glatte, standardinnredningen som sagt. Hadde jeg hatt en med litt profiler o.l, han jeg nok valgt å levere skapdørene inn til lakkering hos noen som kunne det, tror jeg.....

Men det gjelder jo her, som med oppussing ellers, vær nøye, og tålmodig, og regn med å bruke litt tid, det skal jo tørke godt mellom lagene, jeg grunnet en gang, og malte over to ganger. Selvfølgelig var dette midt på sommeren, og en og annen dustemygg klarte å forville bena borti halvfuktig maling.... Da måtte jeg til med pinsett, og finfint pussepapir, før jeg kunne male igjen..... husk å sparkle og pusse godt før du begynner, alle hakk og riper synes veldig godt når du maler det!

Lykke til!

Brumm (ikke innlogget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Takk! Var innom linken tråden du starta.

Nå får jeg virkelig lyst til å begynne :P , men jeg tror jeg venter enda litt nærmere påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det når vi flytta inn i huset vårt.

Her var trehvit innredning fra 70-tallet som hadde mørkna veldig. Ble som nytt. Vi gjorde det egentlig bare som en midlertidig løsning, men det er en løsning jeg fint kan leve med.