Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage diverse konfekt i år for å gi bort til jul, men er redd for å lage det for tidlig. Må egentlig lage det i starten av denne uka, blir det for tidlig? Skal lage blant annet fløtekarameller og brente mandler. Noen ting inneholder fløte (kokes) eller søt, kondensert melk (kokes), mens andre ting inneholder smør, eggehvite, kremost, melk eller peanøttsmør, og skal ikke kokes eller varmes på noen måte. Er det jeg kan komme på av matvarer som kan bli gamle. Vil helst ikke at julegavene til folk skal bli gamle rett etter julaften :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde i hvert fall gjemme det i kjøleskapet så lenge som mulig.

Vet virkelig ikke med holdbarhet, men innbiller meg at når du har blandet alt sammen vil sukkeret konserverende det hele litt.

Skrevet

Vet ikke hva annet du skal lage enn fløtekarameller og brente mandler, men hold det kjølig (i en bod, garasje eller lignende) så går det helt fint. Brente mandler vil nå klare seg uansett, men greit å ha det i en litt lavere temperatur enn inni stua. Konfekt generelt sett går helt fint å lage nå så lenge det som sagt står litt kjølig.

Skrevet

Jeg lagde karameller i går, og har de i kjøleskapet. Satser på at det går bra :)

Skrevet (endret)

Takk for svar :) satser på at det går bra å begynne idag. Jeg skal lage sjokoladefudge, vaniljefudge, brente mandler, fløtekarameller, bountykuler, mozartkuler, mintsjokolade og sjokolade med fyll. Tror det var alt!

Har stort kjøleskap og ikke så mye mat, så god plass til å oppbevare konfekten der. Tenkte også å skrive på en lapp på pakkene om at de bør oppbevares kjølig..

Endret av Silkepote

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...