Gå til innhold

MIT, Harvard, Stanford, Cambridge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanskelig er det å komme inn på master på eliteuniversitetene? Skal man ha A i snitt, mange akademiske referanser og gjerne ha noen verv?

Noen med erfaring?

Anonym poster: 410f4371a7c78d8dc863c38cde035112

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høy(!) score på SAT, engelsk språktest og en jævla god søknad med anbefalningsbrev og masse penger slik jeg har forstått det.

Mange har også tatt en bachelorgrad på et annet universitet før de kom inn på et eliteuniversitet

Endret av Anon
Skrevet

I USA er det ikke vanlig med master, man har som oftest bachelor, phd+ jus/medisin/MBA

Å komme inn på MIT/Harvard/Stanford her krever nok alt muligrart + en del flaks for det er flere med A snitt enn det er plasser.

Sett noen nordmenn komme inn på master i public policy ved Harvard, da er det nok ikke karakterene alene som har gitt dem plass, men at de får det gjennom jobben i staten.

Skrevet

Jeg har venner som har gått på henholdsvis Harvard og Cambridge. De kom inn på grunnlag av stor personlig egnethet, brennende engasjerte anbefalingsbrev og selvsagt gode akademiske resultater.

Anonym poster: 9704c34c9197bc9df70b24e8e6702a04

• Liker 1
Skrevet

Det er forresten stort master-tilbud innen fagfeltet mitt ved amerikanske universiteter, men det varierer sikkert fra felt til felt.

Anonym poster: 9704c34c9197bc9df70b24e8e6702a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...