Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tatt et emne to ganger. Først fikk jeg B, så tok jeg den på nytt dette semesteret og fikk B igjen. Har fått begrunnelse for karakteren, og jeg ligger på vippen mellom B og A.

Eksamensoppgavene er delt inn i flere oppgaver, som igjen er delt inn i flere deloppgaver. I korte trekk er det en deloppgave (fikk D) som ødelegger, slik at jeg fikk C og ikke B på denne oppgaven.

Oppgaven spør etter to ting. Den første tingen svarer jeg rett på, men den andre er delvis feil, da jeg nevner den bakenforliggende faktoren og ikke den utløsende faktoren som det blir spurt etter (ifølge sensurveiledningen). Synes sensor er for streng da det ikke kommer tydelig frem av oppgaven at det er den utløsende faktoren. Vurderer derfor å klage.

Hvordan pleier dere å gjøre det? skrive en hel A4 siders begrunnelse, eller skriver dere f.eks. bare at dere er uenig med sensor?

Anonym poster: a23ef32d100cd659cff44767f1a1f08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss får vi ikke skrive grunnen til klagen. Fyller ut et skjema som man sender inn. Du er sikker på at du skal levere em begrunnelse sammen med klagen? :)

Skrevet

Klageskjemaet ser omtrent slik ut.

Har aldri klaget før så vet ikke hva de mener med kort begrunnelse. Skal jeg begrunne det med noe faglig spesifikt rettet mot deloppgaver, eller rett og slett bare si at jeg er uenig i sensuren som helhet uten å gå i detaljer på hva?

Vil høre andre sine erfaringer. Måten jeg bygger opp begrunnelsen kan være avgjørende og lurer derfor på hva som er beste fremgangsmåte :)

Anonym poster: a23ef32d100cd659cff44767f1a1f08a

Skrevet

Jeg har klaget en gang. Argumenterte i begrunnelsen for hvorfor jeg burde ha en høyere karakter. Gikk opp :) Skrev ikke så langt. Bare et avsnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...