Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det absolutt ingen mennesker her inne som klarer å ordne opp i problemer i forholdene sine istedetfor å gå? I det hele tatt når andre forteller om problemene i sine forhold får de i over halvparten av tilfellene beskjed om å gå ifra personen. Finnes det ingen mulighet for at forhold kan ordnes?

Utroskap kan faktisk overvinnes, man kan komme over det. Er man utro en gang betyr det ikke at man er dømt til å være utro igjen og er et forferdelig menneske av den grunn.

Forhold har også flere historier bak seg enn hva vi hører her på kg, her hører vi bare en side. Om vi hører om de utro mennene, kan det godt henne kvinnen ikke har vært stort bedre. Men de utelater å fortelle om det her, for her får vi sympati. Ingen vet hvor ille vi selv er i virkelige livet.

Volden derimot forstår jeg, slår man skal man gå. Men det er alltid to sider av en sak, går ann å gi nye sjanser og ikke alltid er det å gå den beste løsningen om man virkelig elsker hverandre!

-Kg er virkelig med på å ødelegge forhold som kunne blitt bra!!

Anonym poster: 93277baa3565a61f751f5b3e38412028

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avgjørelsen ligger til syvende og sist hos den som sliter. Vedkommende kan velge å lytte til KG's bruddelskendes brukere, eller gå inn for å kjempe for forholdet.

Anonym poster: 807c535f86c7d721b02176c4417fbc71

• Liker 1
Skrevet

Utroskap kan overvinnes?

For meg er det så enkelt som at utroskap og det tillitsbruddet det medfører kan ødelegge en relasjon fullstendig.

Anonym poster: 64ba309d8a4902a54f410d3936815034

• Liker 8
Skrevet

Man trenger ikke oppleve vold i forholdet for at det skal være et dårlig forhold. Man kan fint ha det for jævlig i et forhold uten at det er vold i bildet.

Anonym poster: bfa5772f06cbb354a91116a8838f1689

• Liker 5
Skrevet

Er vel mangexsom opplever både det ene og det andre og kjemper seg igjrnnom det. Er ikke alle som gjør det slutt ved den minste motgang

Gjest brutal mann
Skrevet

Unnskyld meg TS,, men nå har kvinner slåss i hundre år for å kunne klare seg uten menn. hvorfor skal de da tvinges til å bli i dårlige forhold? I respekt for de som har kjempet for de rettigheter kvinner har i dag er det riktig å gå fra menn som ikke fungerer optimalt. En slåss ikke så hardt og så lenge for å bare kaste sine rettigheter på sjøen!

• Liker 7
Skrevet

JO, problemer kan løses om begge er villige til å gjøre forandringen, men når det ikke går er det over og ut.

Jeg ser ofte i mellom linjene og at krangling ofte fører til at den ene trenger bekreftelse fra en annen, men om folk krangler over tid, er det lite sjans for at det underliggende problemet blir løst. Dermed kan den andre fortsette å være utro. Det sårer veldig når noen er utro og mange mennesker villige aldri tilgitt det selv om de prøver å overbevise seg selv om at de klarer det.

• Liker 1
Skrevet

Joda, for noen er sikkert ikke utroskap så "farlig", men for mange er det nettopp det. Når man spør om råd her på forumet risikerer man å få alle typer svar. Jeg vil ikke si KG ødelegger noen forhold, da er det noe galt i utgangspunktet. Noe skurrer fra før...

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan bare se en årsak til at man bør prøve å overvinne utroskap.

Og det er når man har felles mindreårige barn i sammen. Da kan det være verdt å gi synderen EN sjanse til.

• Liker 3
Skrevet

Det har gått en tråd her i høst med en dame som oppdaget at mannen var utro men som ønsket å få ting til å fungere allikevel. Så der er ikke alle som går om partneren har vært utro.

Jeg har alltid sagt at et slikt tillitsbrudd ville jeg aldri akseptert, men jeg har levd litt mer nå, og vet at jeg i enkelte tilfeller helt sikkert kunne forsøkt å jobbe meg gjennom det. Men det kommer an på forskjellige faktorer som må være til stede.

• Liker 1
Skrevet

Finnes det absolutt ingen mennesker her inne som klarer å ordne opp i problemer i forholdene sine istedetfor å gå? I det hele tatt når andre forteller om problemene i sine forhold får de i over halvparten av tilfellene beskjed om å gå ifra personen. Finnes det ingen mulighet for at forhold kan ordnes?

Utroskap kan faktisk overvinnes, man kan komme over det. Er man utro en gang betyr det ikke at man er dømt til å være utro igjen og er et forferdelig menneske av den grunn.

Forhold har også flere historier bak seg enn hva vi hører her på kg, her hører vi bare en side. Om vi hører om de utro mennene, kan det godt henne kvinnen ikke har vært stort bedre. Men de utelater å fortelle om det her, for her får vi sympati. Ingen vet hvor ille vi selv er i virkelige livet.

Volden derimot forstår jeg, slår man skal man gå. Men det er alltid to sider av en sak, går ann å gi nye sjanser og ikke alltid er det å gå den beste løsningen om man virkelig elsker hverandre!

-Kg er virkelig med på å ødelegge forhold som kunne blitt bra!!

Anonym poster: 93277baa3565a61f751f5b3e38412028

Det er ikke akkurat kvalifiserte samlivsterapeuter som svarer her inne, så hva forventer du?

Jeg synes det er like trist som deg at mennesker i en sårbar situasjon blir servert så enkle "løsninger", og jeg håper at de som bruker forumet som rådgivning ikke hører på slikt tull. Jeg skulle ønske man ville kontakte "levende" mennesker med erfaring innen rådgivning og terapi i stedet for å gå her og bli trakassert og få livet sitt ødelagt. Det er faktisk mulig å få gratis rådgivning hos for eksempel ulike støttegrupper, helsestasjon, kirkens ansatte og andre. Da vil man få balanserte, reflekterte svar gitt med respekt og omsorg.

Gjest Oblivion
Skrevet (endret)

.....fjernet smartassphone innlegg med masse skrivefeil..

Endret av Oblivion
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kan bare se en årsak til at man bør prøve å overvinne utroskap.

Og det er når man har felles mindreårige barn i sammen. Da kan det være verdt å gi synderen EN sjanse til.

Du Steinar, tenk deg om. Forsiktig nå!

Skrevet

Jeg har vært i forhold og over vunnet utroskapen tusen ganger før. Det er idiotisk.

Utroskap er ikke så farlig? Nei hvis graviditeter, kjønnsykdommer, har sex med en mindreåring osv utelukkes er det vel ikke det. Da sitter man jo bare igjen med grov tillitsbrudd som kan tolkes og bli til litt av hvert av andre fæle ting som ikke hører hjemme i ett forhold.

Men jeg er enig, KG er litt trigger happy med "Dump ham" postene i mange tilfeller. "Mannen min nekter å gå ut med søppla!" "DUMP HAM". Jadda, sett nok av dem :P

Anonym poster: 9e7ff109bb366ae8847f60d78ef7d774

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg TS,, men nå har kvinner slåss i hundre år for å kunne klare seg uten menn. hvorfor skal de da tvinges til å bli i dårlige forhold? I respekt for de som har kjempet for de rettigheter kvinner har i dag er det riktig å gå fra menn som ikke fungerer optimalt. En slåss ikke så hardt og så lenge for å bare kaste sine rettigheter på sjøen!

Jeg aner ironien din her BM, og vil gjerne understreke at selv om det for en del sikkert er slik at "rettigheter" står i fokus, så er de fleste av oss oppegående nok til å forstå at det å få en mann til å "fungere optimalt" er å sikte langt over mål.

Og da får jeg vel for ordens skyld legge til: På samme måte som vi er klar over at vi selv ikke "fungerer optimalt". Vi er jo tross alt bare mennesker (uansett kjønn).

For de fleste av oss er ikke dette et ideologisk spørsmål, men et spørsmål om å gidde å bli i et forhold som er kjærlighetsløst, gjør oss ulykkelige eller får oss til å føle oss lite verdt. Enten årsaken er giddalaushet, manipulasjon, vold, utroskap eller at man bare har gått dritt lei av hverandre.

Det er et ganske langt stykke herfra til å "ikke fungere optimalt". Er kjærligheten og viljen på plass (fra begge sider) er det utrolig hvor mye uoptimalt man kan stå ut med.

I motsatt fall så gidder vi ikke. Når vi da går, er det med andre ord ikke et spørsmål om stå på for rettigheter - men om å gjøre som dere selv gjør: pelle oss ut av en situasjon vi ikke er fonøyd med, og inn i en som fungerer bedre. Like menneskelig som å ikke fungere optimalt ;)

• Liker 1
Skrevet

Man skal ikke gi opp et forhold ved første hindring, men man skal heller ikke holde ut alt for å bli i et forhold. Dette er en avveining i hvert enkelt tilfelle. Selv ble jeg i et forhold i mange år, hvor jeg prøvde å få det til å fungere. Men man må være to som prøver.

Etter 10 år innså jeg at for begges del måtte jeg bare komme meg ut av forholdet, slik at vi heller kunne få et godt liv på hver vår kant.

Skrevet

Hvis KG representerer landets kvinner (håper ikke) kommer ikke norske menn til å ville ha dere mer snart.

Skrevet

Hvis KG representerer landets kvinner (håper ikke) kommer ikke norske menn til å ville ha dere mer snart.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Fordi vi ikke vil akseptere utroskap eller bli i forhold som gir oss nix nada?

I så fall er det jo bare greit å slippe maset deres :)

• Liker 1
Skrevet

Neida, utroskap og vold er ikke det jeg mener.

Det virker ikke som det skal noe til her inne før menigheten har løsningen. Den er stort sett noe lignende som å gå ut med søpla.

Jeg er ekstra bitter såklart. Jeg har hengt her inne etter det ble slutt med dama. Hun var som en papegøye som hakket på de samme ordene, utrykkene og htringene her inne.

Som forøvrig var totalt ubegrunnet. Plutselig var jeg både det ene og andre.

Lykke til med å finne en idealmann som inke eksisterer. De fleste finner vel ut det etter 4-6 søppelposer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...