AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Jeg er helt besatt av skulderbredde osv, er veldig opptatt av å være liten i overkroppen, men jeg skal begynne å ta 30 pushups om dagen, og da lurer jeg på om jeg kommer til å bli veldig svær? Fordi målet er jo å bli mindre. er redd jeg kommer til å få masse muskler, noe jeg ikke vil!! Takk Anonym poster: aa211a53d4ab94f52529656d7f2c08fb
Favole Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Yep, over natta kommer skuldrene dine til å eksplodere av 30 pushups. 4
Ego Skrevet 16. desember 2012 #3 Skrevet 16. desember 2012 Du får ikke masse muskler av 30 push-ups. Enkelt og greit.
Wildy Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Etter to uker må du snu deg sidelengs for å komme gjennom ei dør.... Neida, skal ikke flåse. Men nei, du vil ikke vokse veldig i skulderbredde. Men hvorfor ta 30 pushups hver dag? Tror du vil ha bedre effekt rent styrkemessig med heller å kjøre sets på f.eks 15x3 to-tre dager i uken. Muskelne trenger tid til å hvile mellom slagene for å gro seg strerkere. For jeg regner med at du har som mål å bli sterkere i armene siden det er snakk om 30 push ups hver dag? Om målet er å bli mindre, d s miste fett ville jeg gått for en kombinasjon av styrke ( da helkropp) og cardio. For ikke å snakke om det aller, aller viktigste; nemlig god og skikkelig mat! 1
Wiggins Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 Du vil ikke bli brei som en låvedør, men du vil løpe stor risiko for belastningsskader hvis du tar 30 armhevninger hver eneste dag. Du bør har minst en dags hvile mellom hver gang du belaster en muskelgruppe kraftig. Du kan nok gjøre det to dager på rad én gang i uka, slik at du får tre dager uten trening per uke. Armhevninger er forøvrig en fenomenal øvelse som trener mye kjernemuskulatur i tillegg til triceps, samt at du styrker beinvevet. Sett i gang!
Gjest Tidssone Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Oh. Beregnes 30 armhevinger som kraftig belastning av en muskelgruppe?
Gjest Tigress Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Tenk om det var så jævla greitt å bøffe på seg masse musklar! Nei, du blir ikkje svær av å ta 30 pushups om dagen, men det kan vere at du blir sterk av det. Endret 16. desember 2012 av Tigress
Tullepia Skrevet 16. desember 2012 #8 Skrevet 16. desember 2012 Jeg er helt besatt av skulderbredde osv, er veldig opptatt av å være liten i overkroppen, men jeg skal begynne å ta 30 pushups om dagen, og da lurer jeg på om jeg kommer til å bli veldig svær? Fordi målet er jo å bli mindre. er redd jeg kommer til å få masse muskler, noe jeg ikke vil!! Takk Anonym poster: aa211a53d4ab94f52529656d7f2c08fb Nei, du vil ikke vokse noe i det hele tatt. Push ups går mest på brystmuskler og triceps, og heller ikke disse vil vokse. Jenter kan nemlig ikke bygge muskler på samme måte som gutter. Hvis du i det hele tatt skal bli "svær" må du trene på en helt annen og mer intensiv måte - og sannsynligvis dope deg. Du vil bare bli sterkere, og det er ikke dumt!
Athene Skrevet 16. desember 2012 #9 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Nei, du kommer sannsynligvis ikke til å merke så mye til dette i det hele tatt. Med mindre du kombinerer det med endret kosthold, eller øker belastningen jevnt. Jeg tar 60 pushups to ganger i uka. Kombinert med andre øvelser for overkroppen, som pull-ups, dips og roing. I tillegg til kettlebell trening en gang i uka. Jeg er størrelse xs i overkroppen, 170 høy. Endret 16. desember 2012 av Athene
Supraspinatus Skrevet 16. desember 2012 #11 Skrevet 16. desember 2012 Du vil ikke bli brei som en låvedør, men du vil løpe stor risiko for belastningsskader hvis du tar 30 armhevninger hver eneste dag. Du bør har minst en dags hvile mellom hver gang du belaster en muskelgruppe kraftig. Du kan nok gjøre det to dager på rad én gang i uka, slik at du får tre dager uten trening per uke. Armhevninger er forøvrig en fenomenal øvelse som trener mye kjernemuskulatur i tillegg til triceps, samt at du styrker beinvevet. Sett i gang! Dersom en klarer å ta 30 armhevninger med god teknikk i en økt, ikke nødvendigvis i ett sett, men totalt i en økt hver dag så vil man ikke få belastningskader med mindre man har problemer med skuldrene fra før. Det er en lett øvelse og den utøver ikke noe særlig press på skulderen i nøytral stilling. Hvis vi snakker planche-, archer-, ring-/slyngepushups så kan det være mye for en nybegynner. Jeg trener styrke, eller lignende økter hver dag.
Leifr Skrevet 16. desember 2012 #12 Skrevet 16. desember 2012 Nei, du blir ikkje svær av å ta 30 pushups om dagen, men det kan vere at du blir sterk av det. Nja. Det mest sannsynlige er at du først og fremst blir ganske god til å ta 30 pushups. 2
Envy Skrevet 16. desember 2012 #13 Skrevet 16. desember 2012 Nja. Det mest sannsynlige er at du først og fremst blir ganske god til å ta 30 pushups. Kan bli verre på 31!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #14 Skrevet 16. desember 2012 30 push ups om dagen kommer ikke til å gjøre deg noe særlig større eller mindre. Antar at du er jente siden du er redd for å bli "stor". Jenter har ikke genetikken til å få store muskler, slik menn får. Jenter får mer tonet kropp. Anonym poster: a2d419fff181c53088c26e643090c3dc
Magnifique Skrevet 16. desember 2012 #15 Skrevet 16. desember 2012 Hei. Nei, skuldrene dine kommer ikke til å bli bredere av 30 push-ups. Hvor smal/bred du er over skuldrene er genetisk bestemt.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #16 Skrevet 17. desember 2012 Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har tatt 30 pushups 4 ganger i uken i over et halvt år og jeg er akkurat like tynn som før. Bare litt mer muskler (men det tror jeg har med med øvelsene jeg bruker vekter i). Anonym poster: 75cefb3b6a70eda041cd97deabab38ca
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #17 Skrevet 17. desember 2012 Nei, selvfølgelig ikke. Jeg har tatt 30 pushups 4 ganger i uken i over et halvt år og jeg er akkurat like tynn som før. Bare litt mer muskler (men det tror jeg har med med øvelsene jeg bruker vekter i). Anonym poster: 75cefb3b6a70eda041cd97deabab38ca Er du sikker? Fordi jeg tror musklene du har fått skyldes de push-upsene du tar... Anonym poster: aa211a53d4ab94f52529656d7f2c08fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå