Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så kjærlighetssorg!

Er en liten stund siden det ble slutt nå, i sommer. Og det har gått bedre en lang periode, men jg begynner å misstenke at noe av det som holder meg litt oppe er håpet om at det blir meg og han igjen, at dette bare er en pause og at vi til syvend og sist vil være sammen igjen. Jeg har også holdt meg selv aktiv, tenkt på andre ting.

Men nå begynner det vel å gå opp for meg at han faktisk ikke vil ha meg, og tanken og følelsen er så utrolig TUNG, jeg skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal takle at den jeg elsker ikke vil ha meg, og sannsynligvis aldri vil, uansett hva jeg gjør. Og jeg føler at jeg har like mye kjærlihetssorg, jeg har bare klart å gjemme det vekk en lang stund nå. (de 4 første ukene etter bruddet var jævlige, men så måtte jeg jo ta meg sammen og gjøre noe så jeg ikke gikk helt under)

Gikk helt ned i kjelleren nå igjen, når jeg skjønner at jeg aldri kommer til å kysse han igjen, eller ha han her ved min side. Akkurat nå føles det like ille som at han skulle vært død.

Noen råd? Noen som har opplevd å komme seg litt videre også sier det bare pang, også har man det like ille igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nok mye med denne årstia å gjøre.

Du kommer til å føle deg bedre ettersom våren nærmer seg igjen :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har det akkurat likt som deg. Hun bare forsvant etter mange år sammen hun uten å gi meg noe klart svar. Dessuten har hun hele tiden sagt at det er meg hun vil ha osv men at hun bare trenger tid. Så jeg har altså måttet kutte kontakten med henne selv. Jeg vet akkurat hvordan du har det, men vit at du ikke er alene! Hverdagen er helt jævelig, og alt og alle plasser minner om eksen. Men, man må bare være sterk. Ingen skal få ødelegge!

Skrevet (endret)

Er nok ikke så veldig mye annet man kan gjøre enn å ta tiden til hjelp. Dette er noe alle sier, men som er vanskelig å tro på når man står oppi det, men tiden leger... Du skal tillate seg selv å gråte og sørge, men du skal ikke grave deg selv ned. Viktig å komme seg ut, selv om det er det siste man vil. Ikke ta kontakt og ikke ha sex med andre gutter for å prøve å komme deg over han... Etter hvert kan du starte å begi deg ut på markedet igjen, men å hoppe uti med begge beina kan gjøre vondt værre.

Sist, men absolutt ikke minst, en stor klem til deg TS :hug:

Kjærlighetssorg er noe dritt, det er fælt og det er utrolig tøft, men du kommer deg gjennom det :)

Endret av Calavi
Skrevet

Det går opp og ned når man har kjærlighetssorg. Noen ganger føler man at man har kommet ganske greit over det, og så sier det pang som du sier, og alt er like ille igjen. Det er bare sånn det er.

Men det blir bedre, selv om det ikke føles sånn nå. Du må bare stå i det og forsøke å gå videre med livet ditt, selv om det er det siste du vil. Ta dag for dag, og en dag kommer du til å være helt over fyren og faktisk være glad for at det gikk som det gikk. Og jo, det er helt sant, selv om du ikke tror på det.

Anonym poster: 04281a174f143ccfa7d7a3f52605cb16

Skrevet (endret)

jeg begynner å misstenke at noe av det som holder meg litt oppe er håpet om at det blir meg og han igjen, at dette bare er en pause og at vi til syvend og sist vil være sammen igjen.

Håpet holder deg ikke oppe. Det er tvert imot håpet som gjør at følelsene dine er status quo. For å få en forandring må du velge å innse at det ikke blir deg og ham igjen. Du må innse at han ikke vil ha deg. Følelsene dine er ikke gjensidige.

Det er opp til deg selv hvor lang tid det skal ta å komme over bruddet. Ved å fastholde ønsket om å få ham tilbake, bærer du bare ved til ilden. Gi opp ønsket og bli dermed kvitt følelsene for ham.

Endret av Testosteron
  • Liker 2
Skrevet

Er det noe sjans for at det kan ordne seg igjen siden du håper på det? Har han gitt deg noe indikasjon på det?

Uansett så er det veldig viktig å få en skikkelig avslutning på det. Om du føler at det er mye du ikke har fått svar på så be han om en samtale. Da kan dere snakke ut og du kan gå videre.

Anonym poster: 91bc71ccfab9307fa98821e2d9538142

Gjest gressløk
Skrevet

Jeg er gjennom det samme selv. Håpet om at det hele bare er en vond drøm og at han kommer tilbake holder meg oppe. Når jeg virkelig forstår at det ikke blir oss to igjen så river jeg rett og slett opp såret på nytt. Jeg gruer meg :( jeg har vært der før. Det blir verre for hver gang, og jeg skal ikke si at det går over, men jo mer avstand du får, jo lettere blir det å akseptere det. Det vil bli lettere, selv om det fortsatt er vondt. Veldig dårlig med råd fra meg desverre.

Gir deg en smilyeklem.

Skrevet

Takk for fine svar:) jeg tror også at det går over med tid, men frustrende når jeg tror jeg har kommet litt videre for så å oppleve at jeg følelsesmessig står helt fast. Men det er fint å høre andres meninger og erfaringer, og selv om jeg ikke unner noen annen å ha det slik jeg har det nå, er det også fint å høre at jeg ikke er den eneste! Stor klem tilbake til dere som føler at dere trenger det:)

Skrevet

Er det noe sjans for at det kan ordne seg igjen siden du håper på det? Har han gitt deg noe indikasjon på det?

Uansett så er det veldig viktig å få en skikkelig avslutning på det. Om du føler at det er mye du ikke har fått svar på så be han om en samtale. Da kan dere snakke ut og du kan gå videre.

Anonym poster: 91bc71ccfab9307fa98821e2d9538142

Han har vært famlende i måten han har gjort det slutt, og grunnen til at han gjorde det slutt (en depresjon) er nå også i ferd med å gå over, så jeg har vel et håp om at når han ser meg frisk igjen så vil han ha meg tilbake. Han har alri gitt meg en god grunn heller, så jeg har brukt mye tid på å tenke ut hva som gikk galt.

Han har også kommet tilbake flere ganger, men med en gang det er forpliktelse inne i bildet så klarer han ikke. Synes det er vanskelig å vite om han mener de tingene han sier, eller om han prøver å være snil for å ikke såre meg. Sier han forsatt elsker meg som person, men at han ikke klarer å elske meg i et forhold. En setning jeg synes er veldig rar, og umulig å tolke noe steds hen.

Skrevet

Skjønner godt at du har det svært ille nå. På noen tidspunkt i livet går ikke alt helt som ventet, livet tar plutselig en brå og tragisk vending. Kjærlighetssorg er ikke godt, faktisk så er den følelsen noe av det værste et menneske kan oppleve.

Nå må du prøve å glemme han fyren der, og se fremover i livet. Kanskje du finner en annen mann som er tusen ganger bedre enn han. Vet at dette kanksje ikke er så mye til hjelp på nåværende tidspunkt, men er med på å øke motivasjonen senere.

Håper du klarer å komme deg ut av denne situasjonen.

Skrevet (endret)

skulle gjerne sendt deg en flott mann, som du kunne tatt vare på, en som ville stellt med deg, gjort deg glad. En du kan ha lattermilde dager og varme netter med.

En som ser deg og trøster gjennom dagens travelhet og nattens ensomhet...

Hip-hop so samplet Air on the G string fra Suite No. 3 av Johann Sebastian Bach,

http://www.youtube.com/watch?v=s09ZoeGaHrw

Endret av Wonders
Gjest Hjerteknust
Skrevet

Det har blitt satt mange ganger at du ikke måtte gå i en forhold før du er klare, men faktisk det hjelper veldig mye!!!!

Gå ut og fine noen som har lyst å være kjærlig med deg!

Lykke til :-)

PS: Det er det jeg gjør selv nå med min hjerteknust......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...