Gjest Tolstoy Skrevet 9. mars 2004 #1 Del Skrevet 9. mars 2004 Er vi bare skuespillere som spiller en rolle er livet bare et stort skuespill laget av gud og skrevet av gud. Er vi på en sene på en universital teater sene? Kan det virkelig være at vi før vi ble født ble tildelt roller og disse rollene spiller vi til vi dør.Et spill som har alt et teater stykke som har alt spening kjedsomhet komedie tragedie.osv jeg tror at vi egentlig er skuespillere vi er sjeler som tar på oss kropper for og spille en rolle i guds teater stykke kalt Livet. og hvem vi møtter er de vi skal spille med i de sekunder dager eller timer alle vi møter er mot spillere eller med spillere. vært rom vi er i er sener vi bruker kan det være er livet et teater jeg tror det er det. jeg bukker ned og håper gud liker måtten jeg spiller den rolle han har satt meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anneline Skrevet 10. mars 2004 #2 Del Skrevet 10. mars 2004 Det kan hende du vil like boka 'Prestentation of Self in Everyday Life' av Erving Goffman. Det har ikke noe med religion å gjøre, men handler mer om å se på og forklare menneskers handlinger i en slags teaterkontekst. Meget interessant, selv om jeg tviler på at Goffman mente 'dagliglivets skuespill' var guddommelig inspirert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2004 #3 Del Skrevet 10. mars 2004 tja det kan henne vist jeg finner den leser jeg den. eller kjøper den..vel takk for tipse....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 12. mars 2004 #4 Del Skrevet 12. mars 2004 Ellers tror jeg Matrix- gutta var inspirert av Tolstoy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tolstoy Skrevet 27. mars 2004 #5 Del Skrevet 27. mars 2004 hvorfor tror du matrix gutta hvar inspirert av Tolstoy ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå