AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Jeg planlegger å søke master i business i utlandet. 80% av skolene krever to akademiske referanser. Problemet mitt er at jeg har C-er i fagene til den personen som er mest relevant som referanse- vår "dean" og den som faktisk kjenner klassen/meg og som jeg har hatt flere enn 2 fag hos. Alle de andre som skal søke til utlandet har bedt ham om refer. og jeg vet at de har A-er og B-er. Er det noen vits for meg å spørre?? Noen som har erfaring med referanser og fått god ref. med C-er? Jeg har allerede sikret meg den andre ref. hos en som jeg har a-er og b-er hos, men sliter å finne ref. nr. 2-det må nesten bli han første jeg snakker om- andre forelesere har jeg kun hatt 1 fag hos hver og kjenner dem ikke i det hele tatt Tør nesten ikke nærme meg deanen med mine resultater i hans fag. Anonym poster: bfd94197fdd40946d7d0042385684477
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Kjenner han deg utenom karakterene dine? Altså, har dere et "personlig" forhold ut over dine formelle resultater? Har du diskutert noe med ham, vært aktiv på forelesninger etc.? Hvis ikke er det jo stor fare for at du får en litt lunken standardanbefaling av ham, hvis du i det hele tatt får en. På den positive siden er det enkelte som stort sett skriver anbefalinger til de som spør, i og med at de gjerne vil sende folk til utlandet, og man viser tross alt en positiv interesse for faget (forhåpentligvis) ved å ha ambisjoner om å dra ut. Hvis han ikke kjenner deg utenom C-ene dine, bør du forberede deg godt før du spør ham, og kunne vise til dine positive kvaliteter som gjør deg særlig egnet til å dra utenlands – aktivitet i studentforeninger, relevante jobber, en generelt utadvendt og aktiv holdning, styreverv, frivillig arbeid, slike ting. Lykke til! Anonym poster: b374c13884e391ed71215e45adf5330a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå