Gjest jente Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Hei! Lyst å fortelle min historie,hvorfor ting skjedde som jeg aldri hadde trodd skulle skje.Som student ble jeg forelsket i en medstudent. Vi ble aldri et par men vi hadde et flørte forhold under hele studietiden. Når vi var sammen var det ingen andre for meg. Etter endt studie giftet vi oss begge etter mange år på hver vår kant. Vi hadde ikke noe kontakt, bare treftes tilfeldig på felles kongresser. Da var følelsene like sterke uten at noe skjedde. Etter 20år endt studie får jeg en sms fra han. Han ønsker tydelig å få kontakt. Jeg vet at dette er starten på noe farlig. Jeg holder igjen, I mange år sender han bilder, positive sms og prøver seg på meg. Jeg holder igjen men følelsene mine blir bare sterkere og sterkere. Han forteller ikke at han er gift,har barn. Det finner jeg ut. Jeg forteller alt om mitt liv. Til slutt gir jeg etter det sterke begjæret jeg har for han og vi blir elskere. Å være med han og ha sex med han er ubeskrivelig. Forholdet hjemme fungere dårlig og hadde vært sånn i mange år lenge før han tok kotakt. Min mann har aldri vist at han begjærer meg, liker kroppen min,gitt komplimenter,osv. Dette hadde jeg tatt opp mange ganger men der er vi forskjellige. Han kunne godt leve med meg uten at vi hadde sex og tilslutt ga jeg opp. Jeg tenkte at sex var nå over. Etter 8år med avstandsforhold klarte jeg ikke mer. Da hadde jeg og mannn gått i samtaleterapi her hjemme og for meg var skilssmisse den eneste løsningen. Jeg traff aldri den andre bare på sms og mail. Jeg fortalte han at jeg ville skilles og da kutter han meg helt ut. Han svarer aldri og jeg står tilbake helt alene. Jeg ønsker ikke å bli utskjeldt her inne men bare fortelle at ikke alle elskerinner springer etter gifte menn,det kan være omvendt også. Jeg vet at jeg elsker denne mannen . Jeg prøver å gå på jobb, leve videre men ser ikke lyset lenger i tunellen....
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Faen så egoistisk du er! Skulle skilt deg FØR du hadde sex med en annen mann, null sympati. Anonym poster: ac2f388689c8f22189690b585558f35b 2
Gjest Dina Skrevet 16. desember 2012 #3 Skrevet 16. desember 2012 Faen så egoistisk du er! Skulle skilt deg FØR du hadde sex med en annen mann, null sympati. Anonym poster: ac2f388689c8f22189690b585558f35b Harde ord. Men det må du, TS, dessverre forvente deg hvis du legger inn innlegg som handler om utroskap fordi så mange som skriver her inne har opplevet det og er sinte og bitre. Din historie er nok ikke unik. Mange mann liker jakten, liker å bli beundret, liker spenningen - men har ikke nøtter nok til å gå fra familien sin når det kommer til stykket. Det er nok det som har skjedd her. Men for deg har han kanskje vært gresset som i tankene var grønnere på den andre siden også? Nå er både han og din ektemann ute av livet ditt, og da kan du begynne på den lange men nødvendige veien videre i ditt eget liv. Lev ditt liv slik du vil, uten at du legger det opp etter hva en mann vil. Bruk tid og finn noe ting som vil gjøre deg attraktiv. Og plutselig en dag til sommeren eller neste vinter står drømmeprinsen som du ennå ikke har truffet foran deg! Lykke til!
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Takk dina. Av mange grunner gikk jeg ikke ut. Mannen mistet jobben han trengte min min støtte til å klare å starte på nytt med ny utdannelse. I dag har han fått det og også fått seg ny fast jobb. I alle disse årene var detmin lønn vi levde på. Jeg klarete ikke å forlate et synkende skip.....
Havbris Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Det er mange av oss som har gjort feilsteg vi aldri trodde vi skulle gjøre TS og det må vi leve med. Livet er ikke rettlinjet og vi kan havne i situasjoner og faser vi aldri hadde trodd vi skulle. Og vi kan også oppleve å handle helt annerledes enn idealene tilsa. Menneskesinnet er ikke alltid fornuftig. Du må bare komme deg opp av grøfta og se om dette er noe du kan dra lærdom av. Endret 16. desember 2012 av Havbris
Gjest Dina Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Takk dina. Av mange grunner gikk jeg ikke ut. Mannen mistet jobben han trengte min min støtte til å klare å starte på nytt med ny utdannelse. I dag har han fått det og også fått seg ny fast jobb. I alle disse årene var detmin lønn vi levde på. Jeg klarete ikke å forlate et synkende skip..... Ser nå at jeg ikke leste innlegget ditt godt nok. Det å forlate sin partner og bryte opp familien er et stort steg for de fleste, og noen ganger blir man selv om man kanskje helst skulle gått. De valgene vi tar i livet er ikke alltid smarte og gjennomtenkte, men det er menneskelig å feile. Se framover og jobb med hvordan livet ditt skal bli videre. Noe ligger bak deg, mye ligger foran deg. Og stort sett ingenting blir som vi drømmer om, sadly but true.
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Denne fyren du var utro med var altså gift og hadde barn. Hvorfor gikk du utifra at han skulle ville skille seg fordi at du ville skille deg? Hadde dere pratet om det?
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2012 #8 Skrevet 16. desember 2012 Denne fyren du var utro med var altså gift og hadde barn. Hvorfor gikk du utifra at han skulle ville skille seg fordi at du ville skille deg? Hadde dere pratet om det? Jeg har aldri gått utifra at han ville skille seg om jeg gjorde det. Jeg er heller ikke skilt ennå. Vi har aldri snakket om å gå ut men han har skjønt at jeg har villet. . Det som skuffet meg var at han iskalt ble stille etter at jeg sa at jeg tenkte på å avslutte mitt ekteskap etter så mange år som han har kjent meg. Jeg tror han ikke ville ha noe mer forhold enn det vi har hatt og holder seg nå borte fordi om jeg går ut blir dette vanskelig for da kan han få meg og ikke bare ønske meg..... Og da må han ta et oppgjør med sitt eget liv og seg selv. .... Og det virker det ikke som han vil......
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #9 Skrevet 16. desember 2012 Jeg har aldri gått utifra at han ville skille seg om jeg gjorde det. Jeg er heller ikke skilt ennå. Vi har aldri snakket om å gå ut men han har skjønt at jeg har villet. . Det som skuffet meg var at han iskalt ble stille etter at jeg sa at jeg tenkte på å avslutte mitt ekteskap etter så mange år som han har kjent meg. Jeg tror han ikke ville ha noe mer forhold enn det vi har hatt og holder seg nå borte fordi om jeg går ut blir dette vanskelig for da kan han få meg og ikke bare ønske meg..... Og da må han ta et oppgjør med sitt eget liv og seg selv. .... Og det virker det ikke som han vil...... Det jeg tror; det er at han syns han har det helt greit der hjemme som det har vært og er nå. (Stakkars kona hans, men det er en litt annen sak her.) Hvis du derimot skilte deg så ville du da bare bli et problem for han. Og derfor kuttet han heller kontakten. Bedre er altså ikke egoistiske folk. Men du kunne ikke forvente noe annet heller.
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2012 #10 Skrevet 16. desember 2012 Det jeg tror; det er at han syns han har det helt greit der hjemme som det har vært og er nå. (Stakkars kona hans, men det er en litt annen sak her.) Hvis du derimot skilte deg så ville du da bare bli et problem for han. Og derfor kuttet han heller kontakten. Bedre er altså ikke egoistiske folk. Men du kunne ikke forvente noe annet heller. Hva man kan forvente seg vet ingen. Hva fremtiden viser vet heller ikke noen. Å tenke negativt og pessimistisk hjelper ingen. Det sier bare mye om den som gjør det. Jeg har det tøft. Jeg har tatt mange tøffe og ansvarsfulle valg i livet, har etter mange et spennende og missunnelig liv da jeg tjener godt og har lang utdannelse og en høy stilling. Men jeg har lært at folk svikter, derfor tvilte jeg også på han når vi studerte. Allikevel vet jeg at det er han jeg har de sterke følelsene for og jeg tror at han og sliter nå. Vi er bare mennesker og vi trør fram i livet sågodt vi kan. Ikke vær så negativ Steinar, det vinner du ikke noe på, heller taper ..................
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #11 Skrevet 16. desember 2012 Hva man kan forvente seg vet ingen. Hva fremtiden viser vet heller ikke noen. Å tenke negativt og pessimistisk hjelper ingen. Det sier bare mye om den som gjør det. Jeg har det tøft. Jeg har tatt mange tøffe og ansvarsfulle valg i livet, har etter mange et spennende og missunnelig liv da jeg tjener godt og har lang utdannelse og en høy stilling. Men jeg har lært at folk svikter, derfor tvilte jeg også på han når vi studerte. Allikevel vet jeg at det er han jeg har de sterke følelsene for og jeg tror at han og sliter nå. Vi er bare mennesker og vi trør fram i livet sågodt vi kan. Ikke vær så negativ Steinar, det vinner du ikke noe på, heller taper .................. Jeg er realist. Og det sier seg da selv at man ikke kan forvente noe positivt ut av å være utro. Det kan selvfølgelig skje allikevel, men det er rimelig dumt å tro på at det skal skje før det har skjedd.
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2012 #12 Skrevet 16. desember 2012 Jeg er realist. Og det sier seg da selv at man ikke kan forvente noe positivt ut av å være utro. Det kan selvfølgelig skje allikevel, men det er rimelig dumt å tro på at det skal skje før det har skjedd. Du tok ikke hintet mitt. Jeg er ikke mindre realist enn deg............. Den siste setningen din er selvmotsigende,men vi avslutter det her.
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #13 Skrevet 16. desember 2012 Du tok ikke hintet mitt. Jeg er ikke mindre realist enn deg............. Den siste setningen din er selvmotsigende,men vi avslutter det her. På hvilken måte mener du at du har vært realistisk i denne situasjonen? Du fant ut at han var gift og har barn - noe han ikke fortalte deg engang. Når det gjelder at det jeg skrev er selvmotsigende så er det feil. Man KAN vinne 7 rette i Lotto også, men det er altså dumt å tro på at det skal skje før det har skjedd.
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #14 Skrevet 16. desember 2012 Når jeg leste det du skriver her en gang til, så får jeg inntrykket av at dette er noe som har skjedd tidligere i livet ditt. Med andre ord; for lengst vann under brua. Og isåfall kan jeg være enig med deg i at du var realist når du fortsatte i ekteskapet.
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2012 #15 Skrevet 16. desember 2012 Når jeg leste det du skriver her en gang til, så får jeg inntrykket av at dette er noe som har skjedd tidligere i livet ditt. Med andre ord; for lengst vann under brua. Og isåfall kan jeg være enig med deg i at du var realist når du fortsatte i ekteskapet. Å bli i et ekteskap er ikke å være realistisk. Det er et valg mellom flere valg. Om det er riktig eller galt blir opp til enhver å oppleve. Alt for mange blir der de er for det er komfortabelt, men det trenger ikke være det riktige valget. Alle får stå for det de gjør, men en har lov å bli skuffet over hvor lite dybt følelsene stakk når alvoret kom opp i dagen. Jeg er ikke bittet. Han har gjort det slutt før og jeg ble overrasket da han gjorde alt for å få meg tilbake. Livet er en lang læring.............på godt og vondt.....
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #16 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Å bli i et ekteskap er ikke å være realistisk. Det er et valg mellom flere valg. Om det er riktig eller galt blir opp til enhver å oppleve. Alt for mange blir der de er for det er komfortabelt, men det trenger ikke være det riktige valget. Alle får stå for det de gjør, men en har lov å bli skuffet over hvor lite dybt følelsene stakk når alvoret kom opp i dagen. Jeg er ikke bittet. Han har gjort det slutt før og jeg ble overrasket da han gjorde alt for å få meg tilbake. Livet er en lang læring.............på godt og vondt..... Ja, mange blir der de er fordi det er komfortabelt. Helt korrekt. Og er man da realist så tar man alltid dette med i beregningene; altså at andre stort sett velger å gjøre det som er mest praktisk for dem selv. Og ikke hva som ville vært mest praktisk for meg. Livet lærer en det, ja. Og når han gjorde alt for å få deg tilbake så var det for sent? Endret 16. desember 2012 av Steinar40
Gjest ts Skrevet 16. desember 2012 #17 Skrevet 16. desember 2012 Ja, mange blir der de er fordi det er komfortabelt. Helt korrekt. Og er man da realist så tar man alltid dette med i beregningene; altså at andre stort sett velger å gjøre det som er mest praktisk for dem selv. Og ikke hva som ville vært mest praktisk for meg. Livet lærer en det, ja. Og når han gjorde alt for å få deg tilbake så var det for sent? Han viste meg feige sider sider som ikke hevet han som person. Han traff meg igjen som en sterk og fremdeles flott jente som imponerte han. Jeg turde ikke stole på han mer og han måtte svelget avslaget. Vi har hatt kontakt i flere år etter dette men ikke truffet hverandre. Hva som skjer videre vet ingen........... Jeg vil alltid ha han i mitt hjerte. Jeg vet ikke om jeg kommer til å elske noen mer som han.
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #18 Skrevet 16. desember 2012 Han viste meg feige sider sider som ikke hevet han som person. Han traff meg igjen som en sterk og fremdeles flott jente som imponerte han. Jeg turde ikke stole på han mer og han måtte svelget avslaget. Vi har hatt kontakt i flere år etter dette men ikke truffet hverandre. Hva som skjer videre vet ingen........... Jeg vil alltid ha han i mitt hjerte. Jeg vet ikke om jeg kommer til å elske noen mer som han. Ja, her reagerer vi både likt og ulikt. Likt når det gjelder at den som bryter sitt løfte til meg bare får muligheten til å gjøre den feilen en gang. Og ulikt når det gjelder å fortsatt ha denne personen i sitt hjerte. I mine øyne er kjærlighet alt eller ingenting.
Gjest Ts Skrevet 16. desember 2012 #19 Skrevet 16. desember 2012 Ja, her reagerer vi både likt og ulikt. Likt når det gjelder at den som bryter sitt løfte til meg bare får muligheten til å gjøre den feilen en gang. Og ulikt når det gjelder å fortsatt ha denne personen i sitt hjerte. I mine øyne er kjærlighet alt eller ingenting. En velger selv hvor hard en vil være i sine valg. Jeg er ikke ung lenger, opplevd mye, og med alderen ser en at livet har mange sider. Det jeg har lært mest er å gi for å få, se det positive i ting og personere og at ingen er perfekte. Som spes i helsevesenet, møter en mange skjebner, sr de valgene de må gjøre og hvor flinke mange er til å få en værdig hverdag. Klokere blir en og med årene. Føleleser klarer jeg ikke å skru av. Det kunne vært en fordel. Jeg sier til meg selv at hver ny dag gir nye muligheter og det er sant. Har heldigvis blitt flinkere til å følge magefølelsen, ikke bare fornuften som vi flink pike syndromer ofte har gjort. Gutter har alltid handlet etter hva de har lyst på, ikke alltid fornuftig, men vi jenter har mye å lære der.............
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #20 Skrevet 16. desember 2012 En velger selv hvor hard en vil være i sine valg. Jeg er ikke ung lenger, opplevd mye, og med alderen ser en at livet har mange sider. Det jeg har lært mest er å gi for å få, se det positive i ting og personere og at ingen er perfekte. Som spes i helsevesenet, møter en mange skjebner, sr de valgene de må gjøre og hvor flinke mange er til å få en værdig hverdag. Klokere blir en og med årene. Føleleser klarer jeg ikke å skru av. Det kunne vært en fordel. Jeg sier til meg selv at hver ny dag gir nye muligheter og det er sant. Har heldigvis blitt flinkere til å følge magefølelsen, ikke bare fornuften som vi flink pike syndromer ofte har gjort. Gutter har alltid handlet etter hva de har lyst på, ikke alltid fornuftig, men vi jenter har mye å lære der............. Jeg mener at den rette er verdt å vente på. Men da skal det altså være ekte og gjensidig kjærlighet. Og det er da også verdt å gi for å få. Forutsatt at man til slutt får det (den) man vil ha. I motsatt tilfelle var det bortkastet tid og krefter i mine øyne. Og da må livet gå videre på en helt annen vei. Alt eller ingenting er det som gjelder i kjærlighet. Ingenting annet er bra nok. Men ellers er jeg enig i at ingen er perfekt. Det er bare et spørsmål om hvor lite perfekt det dreier seg om å være, og hva man er villig til å akseptere. Men følelser kunne absolutt vært bedre under kontroll. Jeg har kastet bort mye tid på dem. Veldig mye tid. Vanskelig å påstå at jeg er noen ung mann lenger heller. Men men, sånn er livet. Og jeg er neppe det mest ufornuftige mannfolket som har vandret på denne jorden. Så det finnes faktisk sånne gutter også hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå