Ildtoppen Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Hei Jeg er ferdig utdannet allmennlærer, men for tiden er det vanskelig å få jobb, og det er ikke lett å leve av vikartimer siden det er så ustabilt. Er det noen som har noen idé om andre jobber jeg kan søke enn lærer der jeg kan få brukt kompetansen min? Jeg har tenkt på å jobbe med barn med utviklingshemming, eventuelt å jobbe i NAV, men er usikker på om det i det hele tatt er noen mulighet når jeg ikke har erfaring. Jeg vet det er mange som er utdannet lærer som jobber med andre ting, så jeg lurer på om det er noen som vet hvilke yrker disse menneskene går inn i?
Ike Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Jobb i barnehage? Der er det iallefall ofte et behov for arbeidskraft. Kjenner flere lærere som jobber i barnehage!
Ildtoppen Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2012 Jobb i barnehage? Der er det iallefall ofte et behov for arbeidskraft. Kjenner flere lærere som jobber i barnehage! Ja, barnehage har jeg tenkt på, og det virker jo veldig spennende. Men går vel en del ned i lønn der, og kan vel aldri bli fast ansatt når jeg ikke har barnehageped og småbarnsped?
Ike Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Mulig du går noe ned i lønn ja, men det varierer veldig tror jeg fra kommune til kommune, evt. privat/kommunal. Tror ikke det er noe problem å bli fast ansatt hvis det er det du vil satse på! Mange ufaglærte som også er fast ansatt! Når det gjelder barnehageped tenker jeg at du Evt. kan bygge på med noen emner etterhvert, hvis det blir nødvendig. Kanskje det passer for deg å jobbe på en avdeling med de eldste barna?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 Hvor i landet bor du? Her kan jeg velge og vrake i jobber som nyutdannet adjunkt. Jeg har tatt et veldig ettertraktet fag, men har likevel inntrykk av at "alle" får jobb. T.o.m studievenner som ikke har fullført hele utdannelsen, dvs mangler noen fag, får jobb. Den skolen jeg jobber på nå fikk jeg en fot innenfor ved at jeg startet som vikar gjennom vikarbyrå (PVS). Hadde i starten vikartimer, så fikk jeg faste dager med vikartimer (jeg overtok for en som var i permisjon og jobbet fulle dager så mye jeg ville). I høst ansatte de meg fast. Vikarlønnen var foressten meget grei. Ca 240,- timen før jeg var ferdig med utdannelsen, og rundt 300,- timen med adjunkttittel. Mulig den har steget enda mer. Hadde heller forsøkt å få en fot innenfor på en skole som vikar, enn barnehage. Skoler flest trenger folk, og så lenge de er fornøyd med deg er veien kort til å få enten fast ansettelse, eller hvertfall faste og fulle dager som vikar. Barnehagelønnen er etter mitt inntrykk meget lav, og arbeidsdagene mye mer "masete", ustrukturerte og lange. Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbet i barnehage, når jeg er utdannet lærer. Anonym poster: 14ba2ea03c09e43927248fb456c602c6
Ildtoppen Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. desember 2012 Hvor i landet bor du? Her kan jeg velge og vrake i jobber som nyutdannet adjunkt. Jeg har tatt et veldig ettertraktet fag, men har likevel inntrykk av at "alle" får jobb. T.o.m studievenner som ikke har fullført hele utdannelsen, dvs mangler noen fag, får jobb. Den skolen jeg jobber på nå fikk jeg en fot innenfor ved at jeg startet som vikar gjennom vikarbyrå (PVS). Hadde i starten vikartimer, så fikk jeg faste dager med vikartimer (jeg overtok for en som var i permisjon og jobbet fulle dager så mye jeg ville). I høst ansatte de meg fast. Vikarlønnen var foressten meget grei. Ca 240,- timen før jeg var ferdig med utdannelsen, og rundt 300,- timen med adjunkttittel. Mulig den har steget enda mer. Hadde heller forsøkt å få en fot innenfor på en skole som vikar, enn barnehage. Skoler flest trenger folk, og så lenge de er fornøyd med deg er veien kort til å få enten fast ansettelse, eller hvertfall faste og fulle dager som vikar. Barnehagelønnen er etter mitt inntrykk meget lav, og arbeidsdagene mye mer "masete", ustrukturerte og lange. Jeg kunne aldri tenkt meg å jobbet i barnehage, når jeg er utdannet lærer. Anonym poster: 14ba2ea03c09e43927248fb456c602c6 Jeg bor på Østlandet, og der jeg bor er det ikke lett å få jobb. Er bare litt bekymret for at jeg ikke får nok vikartimer. Det er vanskelig kabal å få til å gå opp, må jo ha penger til å leve av også. Men jeg må vel nesten bare prøve, vil gjerne jobbe som lærer. Men er generelt sett veldig interessert i å jobbe med barn med spesielle behov, så er derfor jeg undersøker litt andre alternativ siden det ikke er så enkelt å få jobb som lærer nå.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Virkelig? Jeg trodde det var alvorlig lærermangel? Anonym poster: 4255504a41b5eec6a7b473fe59c011e5
Nieve Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Jeg bor på Østlandet, og der jeg bor er det ikke lett å få jobb. Er bare litt bekymret for at jeg ikke får nok vikartimer. Det er vanskelig kabal å få til å gå opp, må jo ha penger til å leve av også. Men jeg må vel nesten bare prøve, vil gjerne jobbe som lærer. Men er generelt sett veldig interessert i å jobbe med barn med spesielle behov, så er derfor jeg undersøker litt andre alternativ siden det ikke er så enkelt å få jobb som lærer nå. Jeg ville meldt meg som vikar både på skole og i barnehage og SFO, for jo flere steder du er vikar jo større er sjansen for å få nok timer Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå