AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Hei, etter at jeg spurte mannen min hva et lite (tror det var lite, det var i hvert fall ikke veldig synlig) arr var, prøvde han først å liksom si at han ikke husket helt etter å ha tenkt seg litt om, men etter bitte litt mas fra meg svarte han tomt at han hadde påført seg dette selv for flere år siden. Etter dette, som ca. er litt mindre enn ett år siden, har han begynt å gjøre dette i vår tid sammen også. Dette er ikke typisk selvskading langs håndleddet, men langs T-skjorte kanten kan man si. Dette bevist for å ikke la folk se det når han går i t-skjorte. For å si det sånn, dette hadde jeg ALDRI trodd om mannen min før han selv sa det. Men jo, som sagt så nå gjør han det i ny og ne oftest etter en en krangel hvor jeg har klart å gjøre han utrolig lei seg via handlinger eller noe jeg har sagt. Han har også sagt at han gjør dette for å minne han selv om det jeg har gjort. Jeg har fått han til å love gang på gang at han aldri skal gjøre det igjen, men så skjer det noen mnd. senere fordi han ville glemme den smerten jeg har påført han ved å tilføre en annen smerte (Å KUTTE SEG SELV!!) Ett eksempel som ligger i toppen av hue mitt; Vi hadde kranglet og det endte med at jeg la meg og han kom for å bli venner igjen som da førte til forsoningsex fra hans side og for å egentlig bare være kjip så lå jeg bare der som et dødt lik, mest fordi jeg vet han liker det intimt og ikke bare for å få seg et knull. Og da snakker vi se bokstavlig talt til siden og "hmm, er vi ferdig snart"-attitude, Ja det var utrolig slemt av meg nå som jeg tenker på det i ettertid, men uansett så må dette ha vært så fælt for han at han rett etter at jeg sprang på do for å vaske meg så dro han på badet og da hadde tydeligvis kuttet seg på samme sted som før. Det er ikke snakk om massiv kutting, men uansett han gjorde det! Hva er det som foregår i hue på han? hvem kutter i seg selv? Er det noen her som har erfaringer med dette? I så fall, vær så snill og kom med hva jeg kan gjøre for å forebygge selvskadingen hans! Og tror dere forresten at etter den dagen jeg spurte hva arret var for noe, at han ble påminnet følelsen av å kutte seg selv igjen? Har lest noe om at den som utfører dette føler seg bedre etter å ha gjort det? Han har jo sagt at han gjør det for å glemme noe jeg har gjort, glemme smerten, ergo føle seg bedre? Altså er dette min feil? jeg minnet han jo på følelsen? Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre! nå har han heldigvis ikke gjort det på en stund, men måtte bare få dette ut! Mannen min driver med selvskading, det knuser meg! Anonym poster: 03ae5bda1733a058635ba9d8cc4f85d4
Gjest Sitronkake Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Dette er ikke noe du skal gjøre alene, dette krever fagfolk. Be ham ta kontakt med fastlegen sin og ta det derfra.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2012 #3 Skrevet 16. desember 2012 Kjære deg, det er IKKE din skyld!! Men han må til fagfolk, dette er ikke noe du kan styre/rette på eller ta ansvar for.
Gjest Fluttershy Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Det er selvfølgelig ikke din feil at han kutter seg selv. Ingen friske mennesker gjør slikt(har vert der selv). Han trenger hjelp fra fagfolk for å bli frisk fra noe sikt hvis han ikke klarer det selv. Det er også uretferdig av ham og legge skylden over på deg, men om han ikke er frisk så tenker han nok ikke helt på hva det gjør med deg. Når det er sakt, så oppfører du deg jo ikke helt greit selv da, med å straffe mannen din under sex... 3
Steinar40 Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 Når det er sakt, så oppfører du deg jo ikke helt greit selv da, med å straffe mannen din under sex... Straffe mannen under sex er rimelig psyko, ja. Da skal dere heller si nei. 1
Gjest me Skrevet 22. desember 2012 #6 Skrevet 22. desember 2012 For mange selvskadere er problemet at man ikke klarer å få utløp for vonde følelser på noen annen måte, og dermed kutter man seg for å kjenne på en smerte som er mer konkret og enklere å ta tak i. Jeg har selv slitt med det, så jeg snakker av erfaring. Jeg klarte å slutte uten profesjonell hjelp, rett og slett fordi jeg innså at arrene mine bare kom til å minne meg om de vonde følelsene for evig og alltid, men jeg skal innrømme at jeg har hatt noen tilbakefall. Jeg vil faktisk si at det kan være en avhengighet. Kanskje minnet du mannen din på denne "enkle" løsningen for vonde følelser når du spurte om arret, men var det så lite som skulle til var det bare snakk om tid før noen andre ville minnet han på det. Det er på ingen måte din feil! Det beste du kan gjøre for han er å ikke dømme han eller kjefte/bli sint for at han gjør det. Prøv heller å vise han at det er helt naturlig å snakke om følelser, også de følelsene som er bundet til selvskadingen hans. Hvis han ser at du, over tid, fortsetter å stille opp og snakke om det selv om han skader seg, vil han kanskje klare å løsne litt på lokket og snakke i stedet for å kutte. Det er selvfølgelig også en mulighet å snakke med din/hans lege, men antakeligvis kommer han ikke til å ville det selv. Kan vel egentlig sammenligne det litt med røykeslutt; man kan ikke slutte fordi noen andre ønsker det, man er nødt til å innse selv hva for en skade det gjør (annet enn den helt innlysende selvfølgelig)
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Han skrev nettopp navnet mitt i store bokstaver på armen. 5bokstaver :-( !!!!!!!! Ts :'-(!!!!! Anonym poster: 03ae5bda1733a058635ba9d8cc4f85d4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #8 Skrevet 2. januar 2013 Hva, kuttet seg eller skrevet med tusj? Anonym poster: a7ad3d8c2b3006bbe4d568e97cd865bd
Gjest TS Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Kuttet seg :-( mente å skrive "skraverte navnet mitt" åherregud
Gjest Wanderlust Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 Han skrev nettopp navnet mitt i store bokstaver på armen. 5bokstaver :-( !!!!!!!! Ts :'-(!!!!! Anonym poster: 03ae5bda1733a058635ba9d8cc4f85d4 Whaaaat? Jeg er ikke i stand til å gi gode råd utover det at dere burde oppsøke hjelp fra en psykolog sammen, men jeg må bare si det at det du gjorde under "forsoningssexen" var ufyselig. Lurer på hvordan du er ellers...
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Ta han med til legevakten nå om humøret hans er veldig ille. Eller lege i morgen. Han må snakke ut med fagfolk. Anonym poster: a7ad3d8c2b3006bbe4d568e97cd865bd
Gjest Katten. Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Det er jo en årsak til selvskadingen. Det er gjerne en psykisk smerte som man ikke klarer å håndtere. Virker ikke som det er kun hos mannen feilkoblingen ligger her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå