AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Hei, jeg er en pen, høy og slank jente på 20. Jeg studerer og jobber deltid som kasserer i en dagligvarebutikk. Ser du meg tipper du sikkert at jeg har, hvis ikke mange, i hvert fall en del venner, men det er der du tar feil. Jeg er ensom og har egentlig ingen venner. Har en barndomsvenn som jeg ser noen ganger og som er ett år yngre enn meg, som også kan sies er nesten like usosial som meg. Hva er galt med meg? Jeg får kjempe mange komplimenter i butikken jeg jobber i, og det var en som ville ha kvittering samt nummeret mitt (han var alt for gammel og det var kø i kassen og det ble bare kleint). Jeg vil finne meg venner som ikke er av den slags som liker å drikke hver dag det byr seg, men venner som liker å dra på kino, se på filmer eller gå ut og bowle. Hvor finner jeg disse, og hvordan skal jeg klare å komme i kontakt med dem? Jeg føler meg unormal siden jeg kan trygt si at jeg ikke har venner. Men greia er at jeg er ganske pen, og nei jeg har ikke høye tanker om meg selv. Folk tror jeg jobber som modell, tidligere gode venner tror jeg har funnet meg andre venner jeg henger med (folk på skolen sikkert), folk på skolen tror jeg har en annen vennegjeng som ikke går på skolen som jeg pleier å være med. vet ikke hva jeg vil med innlegget, men hjelp? jeg trenger venner, jeg gjør virkelig det! Dette er ikke sunt for meg, jeg sitter fredags og lørdagskvelder helt alene hjemme hos foreldrene mine mens jeg egentlig burde ha vært ute. Jo det er sikkert en fest jeg kan kræsje, men igjen er ikke dette min greie. Jeg vil som sagt være i kontakt med folk som liker å se en film, som liker å dra ut og bowle og ikke drikke seg fulle til de får blackout! Anonym poster: 583845c93020206eabc4b0fa551047e5
Gjest brutal mann Skrevet 16. desember 2012 #2 Skrevet 16. desember 2012 Du er så pen at folk ikke helt forstår hvorfor du skal gidde å bruke tid med dem. Derfor antar de at du har bedre ting å finne på enn å være med dem. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #3 Skrevet 16. desember 2012 Vil ikke si at jeg er SÅ pen at folk ikke skal forstå hvorfor jeg skal gidde å bruke tid på dem, men kan trygt si at jeg er over gjennomsnittlig pen. Jeg er en av de peneste i klassen og har vel egentlig alltid vært det. vet ikke hva mer jeg skal svare, TS. Anonym poster: 583845c93020206eabc4b0fa551047e5
Gjest fidla Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Hør her min venn. Først av alt må du nesten slutte å tro at alt handler om hvordan du ser ut. Slik jeg er det, er det her skjeivheten ligger. Dette er dessverre ditt ansvar, og her kan kun du, og bare du gjøre en endring. Hva med å åpne snippen litt? Invitere spennende mennesker(som du selv etterlyser)? Bowling? Ta et grep!! Det handler ikke om at du er født med et pent ytre- det er det faktisk bare du som stresser med! Kjekt å være fin, men hva hjelper det om det bare er du som sitter med speilet på veggen?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. desember 2012 #5 Skrevet 16. desember 2012 Jeg hadde selv problemer med å få venner for en del år siden, men jeg jobbet for å få venner, følte at jeg var i en evig kamp om å få dem. Jeg fokuserte på en og en person og til slutt lønnet den kampen seg og folk begynte å kalle meg sine beste venn. Tok meg nesten to år å komme inn på bestevenninna mi, for hun var ganske stengt når det kom til nye mennesker. Før hun åpnet seg var det kun jeg som tok kontakt for å finne på noe med henne. Tror problemet ditt kanskje er at du ikke har jobbet noe for å beholde vennskapet?
pingeline Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Jeg synes ikke du skal tenke så mye på at du er pen. Jeg skjønner hva du mener--du ser ung, frisk, glad og vellykket ut. Litt sånn som de fremstiller unge damer i reklame, vil jeg tippe. Folk tror det går bra på alle områder av den grunn, for det er vi nesten innlært til å tro. Men legg det der fra deg en liten stund, for det er ikke der problemet ligger, det er bare grunnen til at folk ikke vil kunne skjønne at noe er galt. Jeg skjønner at du ikke vil gå ut på fest for å finne venner som ikke er interessert i festing, men du er stundent! Det finnes frivillighetsjobber for studenter, som er flott for å bli kjent med andre, hvis du har tid og overskudd til det. Studenthus er flotte saker, selv på ettermiddag/kveldstid utenom helgene. Der vil det også arrangeres ting for studentene en gang i blandt, som strikkeopplæring og spillkvelder. Er du usikker, så let deg frem til facebooksider og sånt hvor du vil bli oppdatert med informasjon hver gang det skjer noe spennende der du studerer. Alt er ikke bare festing! Poenget mitt er vel egentlig det at selv om du er av typen som ikke er så glad i å gå ut å feste så må du ut hvis du skal finne venner, og for deg vil nok det lureste være nettopp sånne ting som ikke involverer festing. Det kan godt hende det tar tid og er vanskelig, men du er ikke den eneste som føler det sånn!
Gjest me Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 siden du er student, så burde det være enkelt å finne venner. Det er jo de som du studerer sammen med, så er det masse arrangementer for studenter, forskjellige aktiviteter osv. Bare melde seg på. Ta initiativ selv, smil mye, gi komplimeter til folk. Utseende teller lite om du skal skaffe deg venner, her skal personlighet til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå