Gå til innhold

Vanskelig situasjon, vil ikke såre noen..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymbruker
Skrevet

Jeg har havnet i en situasjon som for meg er veldig vanskelig å løse..

For ca et år siden flyttet jeg inn med en studievenninne, vi syns det var så fint å kunne bo sammen, dele utgifter og leve studielivet slik man hadde tenkt da man var yngre.. Så har det seg slik at jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i litt over et år. Han har flyttet inn i leiligheten vår, og dette var helt greit for venninnen min.

Problemet nå er at kjæresten min og jeg har lyst til å flytte for oss selv, og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal si til henne. Jeg er så redd for å såre henne! Det er det siste jeg vil..

For å gi et lite grunnlag for hvorfor vi så gjerne vil flytte for oss selv, så er det mye fordi venninnen min går oss (spesielt meg) på nervene løs. Uansett hva jeg skal, så skal hun være med på det. Hun klenger seg på alt mine venner og jeg gjør, og dette har skapt veldig mye irritasjon i min vennekrets. Jeg merker at folk holder tilbake invitasjoner til ulike ting før de vet om hun lar være å bli med osv. Hun er ufattelig snill og god, men hun klarer ikke å gjøre ting på egenhånd, hun har egne venner, men etter hun flyttet med meg så har hun kuttet kontakten med de fleste.

Someone, help! Jeg trenger gode råd på hvordan jeg skal løse denne situasjonen..

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare en ting å gjøre, snakk med henne og fortell sannheten, at du og typen ønsker å bo alene, trenger kanskje ikke å nevne dette med venninne din, hvis du flytte vekk vil hun kanskje ikke få vite om invitasjonene du får??

Skrevet

Takk for svar, Betty2 :) Ja, jeg bør være direkte og fortelle henne om dette, men det er så ufattelig vanskelig å finne en fin måte å si dette på..

Og apropos invitasjonene.. Tror hun har en innebygd radar for å catche alt som skjer rundt omkring! #fåraldrifred

Skrevet

Har dere bindingstid på leiekontrakten? Den må isåfall gå ut først. Om dere er studenter ville jeg flyttet ut over jul eller over sommeren. Det er et h* å finne nye romkamerater i f.eks. April.

Bruk argumentet om at man burde flytte fra hverandre før man blir lei av hverandre. :)

Skrevet

Synes ikke dere trenger å forklare på annen måte enn at du og typen vil bo sammen bare dere to. Det er da naturlig når man er kjærester....

Anonym poster: d8e028e622ac11def4633f3785de73d3

• Liker 1
Skrevet

Synes heller ikke dere trenger å gi annen forklaring at nå er dere klare for å gå fra kjærester til skikkelige samboere, skape deres eget lille hi. Det er veldig normalt at folk flytter av den grunn. Du trenger ikke si noe sårende i det hele tatt. Hun forventer jo ikke at du skal bo med henne resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...