Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Vi har hugget treet vårt i forrige uke, nå står det ute, i minusgrader uten vann. Bør det tas inn så det får vann, gis vann ute? Og når jeg tar det inn skal jeg begynne med å gi det kaldt vann og deretter gå over til lunkent vann? Dette er første året med ekte tre så jeg vet ikke helt hva som er det lureste :-)
kalinka85 Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Du bør la det stå i en garasje eller bod noen dager som er litt varmere enn ute for å "avklimatisere" det. Aldri ta det rett fra kulda og inn i varmen! Og fyll lunken sitronbrus i trefoten.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #3 Skrevet 16. desember 2012 Sitronbrus eller champagne! Anonym poster: fc47f5566dfc10651b5a35da6f47f3c1
skrue Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Burde ha hugget selv jeg også. Svinedyrt med edelgran i år. Kjapt 600. Uansett, jeg vil anta at vannopptaket til et slikt tre er veldig lite om vinteren, iallefall om det er skikkelig kaldt. Stammen og grenene er vel mer eller mindre dypfrosne. Prøv om mulig å få til en langsom opptining. Du kan jo se værmeldingen litt an og sjekke om det kommer noen dager med høyere temp. og så ta det inn på en slik dag. Etter at det er i stuetemp. må det få vann hele tiden, så det må opp i juletrefoten med en gang. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå