Gå til innhold

Brud i Bergen:)

Gjest LillyPilly

Anbefalte innlegg

Gjest LillyPilly
Skrevet

Hei! Jeg er nyforlovet og skal gifte meg i Bergen i 2014, lurte på om det er andre Bergen bruder her som vil dele erfaringer, tanker, tips etc om brudesalonger, lokale, catering etc etc:)

Videoannonse
Annonse
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Skal ikke gifte meg i Bergen, men bor i Bergen og har kjøpt kjolen der.

Prøvde hos brudehuset, men var på et tidspunkt i slutten av salg og før de nye modellene kom inn, så de hadde ikke så mye å velge i synes jeg. Koselige folk og helt grei hjelp. Bestilte time så fikk en dame som hjalp meg!

Prøve hos Belle Amie, de tar egentlig 350,- for prøvetime, men om du følger med på facebooksiden deres så legger de ut gratis timer med jevne mellomrom, jeg fikk en sånn. Super service og oppvartning! Endte opp med å kjøpe kjole der. De er veldig profesjonelle og flinke :)

Angrer litt på at jeg ikke også prøvde på AtelierV før jeg bestemte meg, tror de har mye fint der også :)

Skrevet

Jeg giftet meg i Bergen i år.

Vi hadde vielse på Tinghuset og vi tok bilder i De Naturhistoriske Samlinger i hvalsalen og ute i Botanisk hage. Med 2-3 andre brudepar;)

Gjestene drakk cava og spiste frukt på Cafè Magnus i mellomtiden.

Vi hadde festen på Grand Hotel Terminus. Absolutt ett sted å anbefale. De kan sakene sine og har nydelig rom.

Jeg fant ikke kjolen min hos noen av brudesalongene, mest fordi jeg synes det var så dyrt. Sjekket aldri Tanjas Bruderom som ligger i Salhus, men om du er på ett budsjett så kan det være lurt.

Brudebuketten og blomstene som brudgom og forlovere hadde på jakkeslaget kom på 405,- fra den blomsterbutikken som ligger på Bystasjonen ved rulletrappen. Var inne dagen før og valgte blomster.

Skrevet (endret)

Jeg er også brud i Bergen :)

Endret av julielis
Gjest LillyPilly
Skrevet

Jeg er også brud i Bergen :)

Du gifter deg i 2013? Funne lokale?:) Jeg er på ivrig utikikk og har ett par i kikkerten:) Men er såååå vanskelig!!

Gjest GetOverIt
Skrevet

Vi skal gifte oss i kommandantboligen i Gravdal. Nydelig sted :)

Skrevet (endret)

Du gifter deg i 2013? Funne lokale? :) Jeg er på ivrig utikikk og har ett par i kikkerten:) Men er såååå vanskelig!!

Ja, vi skulle egentlig gifte oss på Island, men da vi skal kjøpe hus nå til våren, tar vi Islandsturen ved en annen anledning. Vi er begge utrolig facinert av Island, så det var derfor det var planen i første omgang.

Jeg er litt sånn at jeg ikke liker å ha for mye oppmerksomhet rettet mot meg, er veldig sjenert, så et stort bryllup med fest er ikke noe for meg, han jeg skal gifte meg med ville enten gifte seg på tinghuset eller i utlandet, så vi går for en mellomting/kompromiss :) Dessuten er vi ikke fra Bergen så vi har ingen familie her heller.

Så vi kommer nok ikke til å leie lokale og sånn da :) Hvilke har du i kikkerten? Og når tid skal dere gifte dere? Bestemt dato?

Endret av julielis
Gjest LillyPilly
Skrevet

Vi gifter oss sommeren 2014 og ser litt rundt om etter lokale... Ser mest i Åsane, men sett på kommandantboligen, kronstad hovedgård, legenes hus og ett par her i Åsane.. men finner liksom ikke det rette;) hehe.. Så dere skal ha ett lite bryllup da eller??

Skrevet

Vi gifter oss sommeren 2014 og ser litt rundt om etter lokale... Ser mest i Åsane, men sett på kommandantboligen, kronstad hovedgård, legenes hus og ett par her i Åsane.. men finner liksom ikke det rette;) hehe.. Så dere skal ha ett lite bryllup da eller??

Ja, vi skal heller ha en fest sammen med familie og venner i sommer når vi flytter inn i huset :) Men selve bryllupet blir veldig lite ja.

Gjest LillyPilly
Skrevet

Vi skal gifte oss i kommandantboligen i Gravdal. Nydelig sted :)

Hvordan ble sluttsummen for å ha bryllupet der? Lest litt på siden deres er så mye en må betale ekstra for.. Som kakene og alkohol... At man på betalt en sum per gjest for å ha m egen drikke og kake..

Skrevet

Hvordan ble sluttsummen for å ha bryllupet der? Lest litt på siden deres er så mye en må betale ekstra for.. Som kakene og alkohol... At man på betalt en sum per gjest for å ha m egen drikke og kake..

Aner ikke hva summen kommer på, men det blir nok litt dyrt. Det er ikke lov å ha medbrakt alkohol, alt må kjøpes der. Men kake er lov å ha med, mot at man betaler for det.

Anonym poster: a02e9cb1aa77b917de31e20ee72d9061

Gjest GetOverIt
Skrevet

Aner ikke hva summen kommer på, men det blir nok litt dyrt. Det er ikke lov å ha medbrakt alkohol, alt må kjøpes der. Men kake er lov å ha med, mot at man betaler for det.

Anonym poster: a02e9cb1aa77b917de31e20ee72d9061

Skulle ikke være anonym :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...