Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe Tv etter nyttår. Men er lite oppdatert på hva som skjer på TV-fronten nå om dagen. Hva er egentlig smart tv? Er det for å kunne sitte på internett på TV?

Jeg føler ikke noe behov for å sitte på internett via TV, ei heller se tvserier eller film via nett. For meg er det viktigeste å ha en god filmopplevelse og god bildekvalitet når en ser på TV. Har litt lyst på 3d tv, men er det liksom ut det nå da?

Anonym poster: 49eae62c1adbb53f4256d17880938434

Anonym poster: 9b3d05e2427d767ce9fc0d1a3aac36e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer å kjøpe Tv etter nyttår. Men er lite oppdatert på hva som skjer på TV-fronten nå om dagen. Hva er egentlig smart tv? Er det for å kunne sitte på internett på TV?

Jeg føler ikke noe behov for å sitte på internett via TV, ei heller se tvserier eller film via nett. For meg er det viktigeste å ha en god filmopplevelse og god bildekvalitet når en ser på TV. Har litt lyst på 3d tv, men er det liksom ut det nå da?

Anonym poster: 49eae62c1adbb53f4256d17880938434

Anonym poster: 9b3d05e2427d767ce9fc0d1a3aac36e2

3D er ikke ut, men reklameres kanskje blitt mindre for tiden? Vil du ha 3D, bør du nok ha en normalt stor skjerm, ihvertfall 42 og oppetter. Ser ut som at plasma er best egnet til 3D, da de oppdaterer bildet raskest. Plasma har vel enda litt problemer med innbrenning, så om du vil unngå det, gå for LCD. LCD-tver med sk. "IPS" panel gir best bilde, men da vil det nok egne seg dårligere for 3D (treigt!).

Og ja, "LED tv" er egentlig bare et LCD-tv. Produsentene bruker det navnet for alt det er verdt, men det er "bare" LCD, det også. (Men med LCD som lyskilde)

Skjønner heller ikke vitsen med smart-tv. Vil man ha internett på tvn, kan man jo bare koble til en pc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...