Gjest knut Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Hei, Jeg er en mann på 23 som har planlagt å gjøre det slutt etter nyttår med min samboer på 21. Normalt vil dette gå helt greit, men her er det et par ting som gjør meg utilpass. Vi studerer i Bergen og vi begge har ikke så mange gode venner da vi flyttet hit for studiens del. Jeg er ferdig til sommeren, mens hun har 1,5 år igjen. Når jeg gjør det slutt blir hun etterlatt i en stor leilighet til seg selv, og bare tanken det gjør meg helt ødelagt da hun ikke har noen gode venner eller familie i nærheten som kan "ta vare på henne". Et annet moment er at hun er veldig avhengig av meg og ikke så selvstendig, faktisk så avhengig at studiene hennes vil gå i dass. Så hvordan kan jeg slå opp med noen når jeg vet at livet blir totalt ødelagt? Jeg vet at hun ikke sparker meg ut om jeg slår opp, så jeg tenker å "ta vare" på henne i en 14-dagers tid før jeg flytter ut, blir det helt feil?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Blir jo feil å være sammen med henne på feil grunnlag også. Er du sikker på at hun er så lite selvstendig? I så fall er det kanskje på tide at hun lærer å klare seg selv... Er vel forøvrig ikke helt uvanlig at man bor sammen en liten periode etter at det er slutt heller, så lenge bruddet er 'greit.' Det er jo ofte en del praktisk som må ordnes ifbm. flytting etc. Hun kan vel kanskje finne seg en mindre elilighet, studenthybel, leie ut et rom til en annen student el? Anonym poster: 20a24266eae59931c09b8397b4b606f9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 Jeg synes du skal gjøre det slutt nå. Hun skal vel hjem til familien. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Nei ikke ødelegg jula for henne. Det er unødvendig kjipt. Vent til over nyttår. Anonym poster: cf6838c3132b88712922ce92e8c24011
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Nei ikke ødelegg jula for henne. Det er unødvendig kjipt. Vent til over nyttår. Anonym poster: cf6838c3132b88712922ce92e8c24011 Absolutt ikke. For det første så tviler jeg på at TS er en så god skuespiller at hun ikke kommer til å mistenke at noe er galt. Det er vondt å bli dumpet, det er enda verre når man har gått med en ekkel følelse over lengre tid. Gjør TS det slutt nå, så får hun ihvertfall noen uker å komme seg på før studiet begynner igjen. Anonym poster: 68ed377af24948bfc94ef976992ea23d
Gjest LonelyAngel Skrevet 15. desember 2012 #6 Skrevet 15. desember 2012 Huff ,for en kjip følelse for dama de etter nyttår. Hun kommer garantert til å føle at hele jula var en løgn. Men alikevel er det bedre enn å bli dumpet rett før. Du skal ikke være der å trøste henne i dager. Dette er noe hun må klare selv. Hun kommer til å være svært sårbar når du gjør det slutt. Du må ut at leiligheten samme kveld. Du gjør bare vondt verre av å ligge å holde rundt henne om dagene, når du egentlig ikke vil være sammen med henne.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #7 Skrevet 15. desember 2012 Du blir igjen gjennom/betaler din del for oppsigelsetiden hvis dere skaffet denne leiligheten sammen og hun ikke har råd til leien alene. Etter det klarer hun nok å finne eget fotfeste. Anonym poster: 3a709abb3bbb169a3c7a7287c919c87f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #8 Skrevet 15. desember 2012 Jeg ble dumpet nå før jul, så og si i samme situasjon som dere, bare at vi gikk inn i ett avstandsforhold før det ble slutt. En måned tok det før han gjorde det slutt, og det å ha kjærlighetssorg i jula er tungt. Hadde det vært meg hadde jeg ventet å satt pris på at du ventet til julen var over. Det var rett å slett så tungt at jeg endte opp med sovetabletter og psykolog. Så jeg synes du skal vente. Anonym poster: 06ddfced34919de0f7ecdc3c7f80cae4
Chloe- Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Absolutt ikke. For det første så tviler jeg på at TS er en så god skuespiller at hun ikke kommer til å mistenke at noe er galt. Det er vondt å bli dumpet, det er enda verre når man har gått med en ekkel følelse over lengre tid. Gjør TS det slutt nå, så får hun ihvertfall noen uker å komme seg på før studiet begynner igjen. Anonym poster: 68ed377af24948bfc94ef976992ea23d Enig. Dessuten har hun vel fullt program i julen som får tankene på andre ting, samt venner og familie å støtte seg på.
Gjest TS Skrevet 15. desember 2012 #10 Skrevet 15. desember 2012 Venter til etter jula. Enklest slik da vi bor 200m unna hverandre på hjemplassen i Nord, sitter på samme fly osv. Har tenkt tanken en stund, men det er først nå jeg har fått bekreftet for meg selv at jeg skal gjøre det slutt.
Calypso Skrevet 15. desember 2012 #11 Skrevet 15. desember 2012 Venter til etter jula. Enklest slik da vi bor 200m unna hverandre på hjemplassen i Nord, sitter på samme fly osv. Har tenkt tanken en stund, men det er først nå jeg har fått bekreftet for meg selv at jeg skal gjøre det slutt. Så du vil vente til etter nyttår slik at det ikke blir ukomfortabelt for DEG..? Voksent. 3
Gjest loren Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Om du har tenkt å gjøre det slutt, gjør det. Nå. Har selv erfart at ting har blitt unødvendig store og vanskelige på grunn av at eksen min ventet med å gjøre det slutt fra juni til august fordi vi hadde planer sammen i mndskiftet juli/aug. Hadde han gjort det slutt da han først hadde tenkt det hadde hele høsten min vært lettere og vesentlig mindre komplisert. Det kan skje mye på noen få uker/mnd. Endret 15. desember 2012 av loren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå