Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vil ned til ca 70 kg. Har planer om å gå ned i vekt med fokus på kosthold. Skal trene litt, men jeg har en sykdom som gjør at det begrenser seg litt. Det blir for det meste svømming og gåturer, men ikke noe hardtrening.

Jeg syns det vil være til hjelp å telle kalorier i begynnelsen for å få litt oversikt. I følge Grete Roede burde jeg ligge på 1600 kalorier dagen for å gå ned ca 1 kg pr uke. Men jeg syns det høres litt mye ut. Hva tenker dere?

Er 1300-1400 kalorier passende eller for lite?

Endret av Teposen
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ligge på 13-1400 de dagene du ikke gjøre noe. Men du bør spise litt mer når du har trent.

Anonym poster: 611f32a8b6ac8d2d256ac51bae2f0a1f

Skrevet

Du kan ligge på 13-1400 de dagene du ikke gjøre noe. Men du bør spise litt mer når du har trent.

Enig med den, jeg gjorde det og det gikk helt fint:) Men du kan jo sykle også da, i tillegg til å svømme:) Og hva med en treningsbuddy?^^, Kan sikkert avertere etter noen her på KG som er litt i samme sko, så blir det liksom ikke så ensomt.

Lykke til uansett:)

Anonym poster: 851ccc9452f3d172947321e7f34699c8

• Liker 1
Gjest Blue Jeans
Skrevet

Siden du vil ned såpass masse, ville det kanskje vært best å gjort det på en ordentlig måte? Via lege, personlig trener eller helsesøster? Hva som helst egentlig, men noen som har god greie på det og som kan hjelpe deg hele veien? :)

Ellers så ville jeg spist noe mellom 13-1500 kalorier pr dag, hvert fall i starten til du kanskje kommer i gang med greie treningsrutiner?:)

Lykke til da :)

• Liker 2
Skrevet

Enig med den, jeg gjorde det og det gikk helt fint:) Men du kan jo sykle også da, i tillegg til å svømme:) Og hva med en treningsbuddy?^^, Kan sikkert avertere etter noen her på KG som er litt i samme sko, så blir det liksom ikke så ensomt.

Lykke til uansett:)

Anonym poster: 851ccc9452f3d172947321e7f34699c8

Kan ikke sykle, på grunn av hoften min :(

Anonym poster: 4b98eae4bd5a503571b309903f24e41e

Skrevet

Be om hjelp fra legen din. Er du heldig så blir du sendt til en senter for overvektige hvor du er i 4 uker og får oppfølging videre. Da får du hjelp til mat, psyken og trening som passer deg.

Anonym poster: 939dda30bdee4e6f35a53ce4f792a3d5

• Liker 5
Skrevet

1300-1400 kalorier er lite. Da er 1600 bedre, selv om det i mine øyne også høres lite ut (spesielt da dette er et kosthold du skal ha over en såpass lang tid.)

• Liker 1
Skrevet

Vil ned til ca 70 kg. Har planer om å gå ned i vekt med fokus på kosthold. Skal trene litt, men jeg har en sykdom som gjør at det begrenser seg litt. Det blir for det meste svømming og gåturer, men ikke noe hardtrening.

Jeg syns det vil være til hjelp å telle kalorier i begynnelsen for å få litt oversikt. I følge Grete Roede burde jeg ligge på 1600 kalorier dagen for å gå ned ca 1 kg pr uke. Men jeg syns det høres litt mye ut. Hva tenker dere?

Er 1300-1400 kalorier passende eller for lite?

Du vil aldri i livet kunne klare å holde vekten bare ved hjelp av maten. Det beste du kan gjøre for kroppen din er å gå til legen din og få satt sammen et treningsprogram som er spesialtilpasset for deg.

Anonym poster: 350073d1e62d75ab6b4bdfde950c856d

• Liker 1
Skrevet

Du vil aldri i livet kunne klare å holde vekten bare ved hjelp av maten. Det beste du kan gjøre for kroppen din er å gå til legen din og få satt sammen et treningsprogram som er spesialtilpasset for deg.

Uhm... Og hva i alle dager baserer du dette på? Det er maten som bestemmer hva som skjer med vekten, spiser ikke vi sulter vi oss ned til skjeletter før vi dør. Men dette vet vel alle eller?

For all del, trening vil gjøre alt enklere. Men aldri i livet uten? Er du blåst?

• Liker 12
Skrevet

Dette er tøv!

Kosthold har veldig mye å si for vekta! Har selv gått ned i vekt kun ved hjelp av endret kosthold. På grunn av sykdom har jeg ikke vært i stand til å gå til postkassen engang, men har likevel klart å gå ned 10kg, iløpet av et par måneder, med endret kosthold.

Anonym poster: b88e847b43e27181ee84b82ea808a3c4

• Liker 6
Skrevet

Du kan fint gå ned i vekt med å hovedsaklig endre kosthold. Men det er selvsagt flere fordeler med å trene i tillegg. En ting er at du går raskere ned i vekt når du trener, men det er også gunstig mtp huden. Går du ned 30kg uten trening vil ikke huden henge etter, og da blir du kanskje ikke like fornøyd med resultatet. Men jeg synes du har en god plan, tren det du kan og fokuser på kosthold.

Angående kalorier må du tenke på hva som er realistisk for deg. Om du er 100kg nå vil kroppen din være vandt med et relativt høyt kalori inntak og da synes det er urealistisk å gå ned til 1300 kalorier. Det du må huske er at du skal endre livsstil, ikke bare slanke deg. Målet er å få et varig resultat og da må finne en livsstil du kan leve med og ikke føle at hver dag er en kamp mot kiloene. Å følge Grete Roede sin plan høres veldig bra ut. Er jo et godt hjelpemiddel å melde seg på et slik kurs også. Jeg vil ikke si at du trenger hjelp av legen din for å klare dette. Men jeg vet jo ikke hvor mye du vet om å endre kosthold, derfor anbefaler jeg deg å bli med på et slikt kurs :)

Vil også anbefale deg å lese litt opp om hva du kan spise som et sunnere snack alternativ. Det er som jeg har sagt før, urealistisk å klare å gå fra å spise det man ønsker til å ikke gjøre det hvis man ønsker en varig endring. Da er det greit å vite om noe godt man kan spise uten at det ødelegger for deg.

Ellers vil jeg understreke enda en gang at du må se på det som endring av livsstil, ikke en slankekur. Gjør det til en vane og lær deg selv å bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig, ris og pasta med fullkorn variant, lyst brød med grovt brød, saft/brus med vann/sukkerfri saft. Finn de magre produktene i butikkene, velg skinke over salami fks. Vil du ha ost kan du få det, bare velg den magre varianten og bruk litt mindre av det. Begynn å bruk sukrin på havregrøt/frokostblanding om du pleier å bruke det. Og spis selvsagt masse grønnsaker siden det er lite kalorier i og gjør deg mett.

• Liker 4
Gjest oreokaka
Skrevet

Holder ikke å gå ned til 70 kg. Selv da er man feit, se til og skjønn det. Det føles sikkert bedre for deg å si det, men du bør jo ned til 50! Ned 50 kg..... Gud. Men om du går ned ca. 1 kg i uken, er du slank om ett år. Lykke til. Er bare å gå i greit kaloriunderskudd det

Anonym poster: 18553ba100dfd2621bbe801a90b5d2bc

50 kg!? Herlighet. Jeg selv er 1,62 høy og veier 52-53 kilo. Hadde ikke gjort meg noe å gå opp 5-7 kilo ekstra altså, for jeg er slank og tynn med den vekten jeg har nå. Folk her på kg er så slemme.

Om du skal trene, vil jeg anbetale å ha faste dager du trener på. Og endring av kosthold hjelper i massevis! Lykke til TS, dette klarer du :)

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir ordentlig sint over hvor fæle folk kan være mot hverandre... Mange av innleggene her er så totalt unødvendige og slemme at jeg har ikke ord.. ( å nei, jeg føler meg ikke truffet, da jeg selv er slank)

Jeg syns det er kjempe fint at du TS, har bestemt deg for å endre kosthold og skal ned i vekt =) Jeg ønsker deg masse lykke til med det =)

Klart at forskjellige sykdommer kan gjøre en del trening vanskelig, men jeg anbefaler deg (som flere andre her har gjort) og ta kontakt med en lege eller personlig trener for å få et trenings opplegg som kan fungere på din kropp :)

Og til deg anonym bruker som slenger dritt her må jeg bare si: Det er helt utrolig, du kan velge og være hvem du vil når du skriver som anonym på nettet, også velger du å være en idiot.... Forstå det den som kan..

• Liker 12
Skrevet

Som sagt, meld deg inn i en vektklubb. Da slipper du disse idiotiske og sårende kommentarene fra syke mennesker.. Jeg heier på deg, stå på!

• Liker 6
Skrevet

Eg synest nok du bør halde deg til 1600kcal, for som ein eller annan sa: huda di skal også henge med på moroa. Og så må du nok berre innstille deg på at dette kjem til å ta det meste av neste år!

Skrevet

Jeg veide også 100 kg for noen mnd siden. Nå veier jeg 85! Du kan klare det du også :)! Bare spis underskudd og vær i den aktiviteten du klarer så skal du se at vekten begynner å gå ned over!

Utrolig dårlig av alle de stygge innleggene her.. Alvorlig talt. Er det noe poeng i å skrive når du bare har drit og si? Folk her inne på KG er så slemme mot hverandre når det gjelder folk som er kommet opp i vekt. I forhold til f. eks fitnessbloggen der jeg i alle føler man får mye mer støtte! :)

Anonym poster: db26a4be41f966d850e49d763990f117

Skrevet

Syns det er kjempe bra at du har bestemt deg for å gå ned i vekt! :)

Eg gjorde det for 3 måneder siden, og har gått ned 8,5 kg. Har alltid trodd at eg ikke kom til å klare å gå ned, men det funker! Å det er så gøy når man kan se resultatene.

Anonym bruker som skriver stygge ting her, jeezez har du ikke bedre å finne på? Du må virkelig ha lav selvtillit viss du må skrive nedlatene ting om andre på nette, for å føle deg bedre.. Get a life!

Stå på Ts! :D:D

Skrevet

Tråden er ryddet for en haug med upassende innlegg, sitieringer av disse og tilsvar

Sophie-Ann, mod

• Liker 3
Skrevet

En sunn og trivelig hverdag bør vel være målet, så om klarer å være i aktivitet og ha det moro samtidig, er mye gjort. Konkurranseinstinkt kan være både nyttig OG moro.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg har med gåturer og kosthold gått ned 65kg. Mye har med kosthold å gjøre, men du vil nok føler deg en del bedre om du holder deg inn form med fysisk aktivitet å. Og det gjorde det enklere å holde vekta.

Anonymous poster hash: 419a7...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...