Gå til innhold

Seng - rammemadrass?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg har i dag en dobbeltseng med to separate madrasser og to overmadrasser. Jeg har lyst til å konvertere til rammemadrass. De madrassene vi sover på i dag er dyre, og knapt ett år gamle. Så det er ikke aktuelt å bytte ut disse. Er det da mulig å kjøpe deler av en rammemadrass, for å få brukt disse madrassene jeg allerede har?

Det jeg ser for meg er da å kun kjøpe underdelen. Hvis så er mulig - hva koster en slik underdel?

Og til slutt så jeg er jo selvfølgelig nysgjerrig på dere som har rammemadrass da. Synes dere det er godt å sove på? Er det like lett å vaske gulvet under slik type seng kontra vanlige senger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget med rammemadrass er jo nettopp at det på en måte er selve madrassen som har bein, du kan ikke ha egne madrasser på (annet enn kanskje en overmadrass).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Men er det ikke slik at det er én stor "madrass" som har ben, og så ligger det vanlige madrasser oppå denne, og tilslutt en overmadrass? (Jeg skriver madrass i hermetegn fordi denne er hard og ikke egentlig til å ligge på.) Har jeg misforstått konseptet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du kanskje tenker på en kontenentalseng? De består av tre madrasser oppå hverandre. Tror du må kjøpe hele sengen, ikke bare den nederste delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rammemadrass er bare madrass på ene siden om man kan si det sånn.. På undersiden er trerammen, der fester man sengebena... Hm... Så det du snakker om er nok noe annet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kontinentalseng består av en boxmadrass med bein, en eller to vanlige madrasser og/eller en overmadrass.

Hvis du får tak i boxmadrass som er like stor som de "gamle" madrassene dine, så kan de sikkert brukes med eller uten overmadrasser. Du kan bruke en stor boxmadrass som begge madrassene liger oppi eller to som settes inntil hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sånn seng som du har lyst på Matahari.

Hadde rammemadrassen fra før og kjøpte resten på Ikea. Der trenger du ikke kjøpe hele sengen vaffal. Men de har jo litt spesielle mål da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bette sengeføttene sammene? og kjøp ny overmadrass som er 180, da slipper du i alle fall å kjøp selve madrassen som er så dyr.

Var bare noe jeg kom til å tenke på, men er jo ikke sikkert det går an da.

Håper du finner ut noe lurt :)

Vi har rammemadrass som går helt til gulvet, ligger liksom på en liste. Neste gang vi kjøper oss seng vil jeg ikke ha det, da vil jeg ha føtter av et eller annet slag, fordi vi må flytt hele senga for å få vasket under. greit nok det kommer ikke så mye støv skit under senga(uten om lekene til katta fordi hu liker å styr at med senga). Men listene legger det seg mye støv! Lettere å flytt på ei seng med føtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...