Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har vanskeligheter med å finne en foundation som er lys nok. Har flere flytende varianter som jeg i utgangspunktet liker, men som gjerne skulle vært noe lysere for å passe 100%.

Ultra foundation fra Face Atelier i nyansen Zero minus er et slikt produkt, men skulle gjerne hatt en variant som gikk under tollgrensen. Eller tips om et tilsvarende produkt jeg kan kjøpe i parfymeri.

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MAC Face&Body finnes i hvit, og det samme gjør Illamasqua Skin Base. Dersom du befinner deg i Oslo, kan jeg tenke meg at Visage kan ha produkter du kan mikse med.

Skrevet

MAC Face&Body finnes i hvit, og det samme gjør Illamasqua Skin Base. Dersom du befinner deg i Oslo, kan jeg tenke meg at Visage kan ha produkter du kan mikse med.

Lest på nett at MAC´s Face & Body i hvit kun fungerer å blande med andre F&B foundations? Stemmer ikke det?

Har også lest om Illamasqua´s Skin Base, men fant den bare svindyr på Ebay.

Bor ikke i Oslo, men på Østlandet.

Skrevet

Lest på nett at MAC´s Face & Body i hvit kun fungerer å blande med andre F&B foundations? Stemmer ikke det?

Har også lest om Illamasqua´s Skin Base, men fant den bare svindyr på Ebay.

Bor ikke i Oslo, men på Østlandet.

http://www.illamasqua.com/shop/products/face-and-body/foundations/

Anonym poster: 2b7041d849e325537e74e9ad48ed10e0

Skrevet

F&B har en litt pussig konsistens, så jeg vet ikke helt om den kan blandes med andre foundationer.

Illamasqua kjøpes lettest fra Illamasqua.com. Den er ikke så fryktelig dyr, og veldig drøy i bruk.

Skrevet

Le blanc de Chanel.

Skrevet

Le blanc de Chanel.

Det er jo bare en base, og den blir mer eller mindre usynlig på huden. Jeg har tilsvarende fra Sensai, og den ser hvit ut når man pumper den ut, men gir veldig lite farge på huden. Man trenger noe mer pigmentert for å gjøre foundation lysere.

Serien Dainty Doll er forresten spesielt beregnet for ekstremt lyse hudtyper, og selges hos Feelunique.

Skrevet

Det er jo bare en base, og den blir mer eller mindre usynlig på huden. Jeg har tilsvarende fra Sensai, og den ser hvit ut når man pumper den ut, men gir veldig lite farge på huden. Man trenger noe mer pigmentert for å gjøre foundation lysere.

Serien Dainty Doll er forresten spesielt beregnet for ekstremt lyse hudtyper, og selges hos Feelunique.

Har du prøvd den? Den gjør nemlig foundationen betraktetlig lysere når du blander de to ;)

Skrevet

Jeg har prøvd den, ja. Jeg synes den ikke gjør stort annet enn å gjøre foundationen mer transparent, som i og for seg er greit, siden lavere dekkevne gjør at man ikke ser fargeforskjeller like godt.

Personlig ville jeg forsøkt å få tak i hvit foundation fra enten Face Atelier eller Illamasqua, som gjør at man kan få et lysere resultat uten å måtte gå ned i dekkevne.

Skrevet

Jeg har prøvd den, ja. Jeg synes den ikke gjør stort annet enn å gjøre foundationen mer transparent, som i og for seg er greit, siden lavere dekkevne gjør at man ikke ser fargeforskjeller like godt.

Personlig ville jeg forsøkt å få tak i hvit foundation fra enten Face Atelier eller Illamasqua, som gjør at man kan få et lysere resultat uten å måtte gå ned i dekkevne.

Visste ikke om de andre, men så lenge de finnes er jo det bedre enn den jeg foreslo. Greit å vite for meg også, jeg er temmelig lys selv :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg kjøpt Le Blanc fra Chanel, og den gjør ikke foundationen lysere. Derimot liker jeg basen svært godt. Den gir glød, og fuktighet. Når jeg bruker mineralpudder, ser jeg ikke lengre tørr ut i huden. Eller resultatet blir ikke lengre kakete.

Må jeg prøve meg på Illamasqua´s Skin base i white?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...