Gå til innhold

Når en person sier at Hitler ikke var så ille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et faresignal? Når noen liker Hitler og hans meninger?

Skal man ta beina fatt og løpe som en galning?

En jeg kjenner har sagt at Hitler ikke er så ille. Og han er en sosialdarwinist, da.

Er imot de fleste folkeslag osv.

Hadde du giddet å ha noe med en sånn person å gjøre om han eller hun var i familie med deg?

Anonym poster: d23177c06df29f4fc6de38aebaf54cac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historielæreren min på VGS sa at hun beundret Hitler. Og det i en historietime. WTF liksom!?

Skrevet

For en dustete historielærer!

Anonym poster: e0fa6308e3c7779380703255f7d41f09

• Liker 6
Skrevet

Tja, det å like eller beundre personen som var årsaken til annen verdenskrig og at millioner av mennesker ble slaktet på slagfeltet, i konsentrasjonsleirer og der de levde; er vel ikke akkurat noe sunnhetstegn.

• Liker 18
Skrevet

Tja, det å like eller beundre personen som var årsaken til annen verdenskrig og at millioner av mennesker ble slaktet på slagfeltet, i konsentrasjonsleirer og der de levde; er vel ikke akkurat noe sunnhetstegn.

Men man skal ha visse evner for å klare det. Det viser vel mere hvor dumme folk er og hvor lett de lar seg manupulere. Det er jo tendenser til det i dag også, spesielt innenfor visse religioner. Foll lar seg meget lett lure og manipuleres, de aner ikke hva som foregår i samfunnet. Det er lavere og lavere terskel for å ytre sine meninger og enkelte (fra visse religioner ja!) er de som raskest løper til sjefen og angir en for feil, feil som ikke engang er begått. Rart at de som flykter terror- og angiversamfunn er de som rasket angir andre her i landet. Bare vent og se, det kommer til å bli verre og verre.

Skrevet

hadde nok hatt minst mulig kontakt med mennesker som tenker slikt..

Skrevet

Men man skal ha visse evner for å klare det. Det viser vel mere hvor dumme folk er og hvor lett de lar seg manupulere. Det er jo tendenser til det i dag også, spesielt innenfor visse religioner. Foll lar seg meget lett lure og manipuleres, de aner ikke hva som foregår i samfunnet. Det er lavere og lavere terskel for å ytre sine meninger og enkelte (fra visse religioner ja!) er de som raskest løper til sjefen og angir en for feil, feil som ikke engang er begått. Rart at de som flykter terror- og angiversamfunn er de som rasket angir andre her i landet. Bare vent og se, det kommer til å bli verre og verre.

Du har helt rett i at det skal spesielle "evner" til å klare det Hitler gjorde. Heldigvis!

Men i tillegg var det spesielle omstendigheter (arbeidsledighet og nød) i Tyskland etter første verdenskrig som gjorde det lettere for ham og hans kumpaner å få fotfeste.

Men slike individer som Hitler (et al) er direkte livsfarlige for ethvert samfunn. Spesielt når det blir sosial uro.

Og akkurat derfor er det bekymringsfullt å se på den "utviklingen" som pågår i verden i dag, ja.

• Liker 4
Skrevet

JEG beundrer Adolf Hitler.

La meg forklare, han dro tyskland opp av gjørma etter WW1.........

Bygget landet på en måte som antagelig ingen demokratisk valgt leder ville klart på den tiden.....

I tillegg var han vistnok veldig snill med bikkjene sine....

MEN så var han jo et rasshøl på ekstremt mange andre punkter da......

Går ann å mene at noen har gjort noe bra uten å like alt personene har gjort!

Beundrer Også Torbjørn Jaggland for den elendige engelskuttalen hans, men syns politikken han førte var på tryne......

• Liker 1
Skrevet

For en dustete historielærer!

Anonym poster: e0fa6308e3c7779380703255f7d41f09

Det kan du si, men vil du si det samme om historielærere som åpent beundrer Stalin, Lenin og Mao og/eller som er åpent kommunister eller sosialister??? Det er verre vil jeg si, massemordere av større skala enn Hitler t.o.m.

Anonym poster: 3b343933f647288693798e02b7f0a9bc

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om ikke å beundre Hitler er ille nok (man kan godt si at han var god til noe, som å organisere og bygge opp landet og sette folk i arbeid uten å støtte hans formål, meninger, brutalitet, eller rett og slett all horror og død den andre verdenskrig som han startet og holdt i gang førte med seg) så er sosialdarwinisme helt forkastelig og grundig motbevist. Det er et sterkt misbruk av Darwins teorier til farlige formål, fullstendig idiotisk også. Det sier nok om personen til at jeg ikke ville ha orket å forholde meg til vedkommende.

Edit: Men når noen sier noe som helst positivt om Hitler ville jeg hørt godt etter om vedkommende faktisk støtter meningene og handlingene hans. Det kommer fram av det du skriver at denne personen gjør det, og det ville gitt meg store varsellamper og liten lyst til å tilbringe noe tid i personens nærvær.

Endret av Farnesina
  • Liker 4
Gjest Gunfreak
Skrevet

Hitler fan og sosialdarwinist er to EKTREME fare treng, og ganske skremmende å vite at sånne folk vandrer rundt i landet.

Hold deg unna!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror en del folk er fascinert av farlige mektige menn! Kanskje fordi at det er tabu? Akkurat som en del kvinner med ulike problematiske bakgrunn sender kjærlighetsbrev til massemordere. Tipper at Breivik fikk en del av de... Disse folkene vil vel skille seg ut ved å si noe som overasker eller skremmer andre når de er opptatt av oppmerksomhet av noe slag, som en type menneske som liker å provosere kanskje. Så er det jo de som har fetish for S&M og de kan jo være helt normale de også:)

Når det gjelder Hitler personlig så kan jeg tenke meg at han var en hyggelig, omtenksom person for de som var han nære. Men politisk sett så var han jo en gal diktator for å si det mildt... Ingen er ren ondskap, akkurat som ingen er helt gode. Alt er ikke bare svart og hvitt, men mer et gråskjær.

Anonym poster: 13e5f6b1bf1d89c932485f0097635043

Skrevet

Jeg tror en del folk er fascinert av farlige mektige menn! Kanskje fordi at det er tabu? Akkurat som en del kvinner med ulike problematiske bakgrunn sender kjærlighetsbrev til massemordere. Tipper at Breivik fikk en del av de... Disse folkene vil vel skille seg ut ved å si noe som overasker eller skremmer andre når de er opptatt av oppmerksomhet av noe slag, som en type menneske som liker å provosere kanskje. Så er det jo de som har fetish for S&M og de kan jo være helt normale de også :)

Når det gjelder Hitler personlig så kan jeg tenke meg at han var en hyggelig, omtenksom person for de som var han nære. Men politisk sett så var han jo en gal diktator for å si det mildt... Ingen er ren ondskap, akkurat som ingen er helt gode. Alt er ikke bare svart og hvitt, men mer et gråskjær.

Demokrati er det beste av mange enda dårligere alternativer.

Skrevet

Jeg tror en del folk er fascinert av farlige mektige menn! Kanskje fordi at det er tabu? Akkurat som en del kvinner med ulike problematiske bakgrunn sender kjærlighetsbrev til massemordere. Tipper at Breivik fikk en del av de... Disse folkene vil vel skille seg ut ved å si noe som overasker eller skremmer andre når de er opptatt av oppmerksomhet av noe slag, som en type menneske som liker å provosere kanskje. Så er det jo de som har fetish for S&M og de kan jo være helt normale de også:)

Han var ikke så omtenksom ovenfor niesen sin akkurat.. han misbrukte henne til hun begikk selvmord. Men jeg forstår poenget ditt.

Skrevet

Enhver som angir andre er etter min like farlige som Hitler, enten de løper til moderator på et nettforum eller løper til sjefen. Hva vil de oppnå? Få sparket norske damer som kler seg sexy og ikke flørter med de eller lar seg manipulere, få de fjernet fra nettforum fordi de ikke lar seg manipulere? Etter min mening er det også manipiulerende krefter ute og går i samunnet i dag. Og nordmenn er like tolerante som tyskerne sikkert også var overfor Hitler.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er det et faresignal? Når noen liker Hitler og hans meninger?

Skal man ta beina fatt og løpe som en galning?

En jeg kjenner har sagt at Hitler ikke er så ille. Og han er en sosialdarwinist, da.

Er imot de fleste folkeslag osv.

Hadde du giddet å ha noe med en sånn person å gjøre om han eller hun var i familie med deg?

Anonym poster: d23177c06df29f4fc6de38aebaf54cac

jeg hadde løpt som en galning
Gjest BettyBoop
Skrevet

det er forskjell på å bli facsinert over dette fenomenet og å faktisk beundre han som manipulerte alle menneskene
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Det kan du si, men vil du si det samme om historielærere som åpent beundrer Stalin, Lenin og Mao og/eller som er åpent kommunister eller sosialister??? Det er verre vil jeg si, massemordere av større skala enn Hitler t.o.m.

Anonym poster: 3b343933f647288693798e02b7f0a9bc

er akkurat like ille vil nå jeg si.. Er forresten fullt mulig å være imot både hitler og stalin selv om de var i to ulke politiske retninger. De var like jævlige begge to uansett Endret av BettyBoop
Skrevet

Jeg har vært sammen med en "nazillight" og en sosialist. Sosialisten kalte meg dum og triviell, "nazilighten" kalte meg oppegående og intelligent og at jeg kunne tenke selv.

Skrevet

JEG beundrer Adolf Hitler.

La meg forklare, han dro tyskland opp av gjørma etter WW1.

Jeg kan skjønne hvorfor noen vil argumentere slik, og kanskje vil hevde at Hitler var brilliant på enkelte ting (politikk, taler osv.) men jeg synes han bare blir verre når man tenker at han var en kapabel mann, fordi da burde han visst bedre. Han var ikke dum, han visste akkurat hva han gjorde, så det var ikke tilfeldig ondskap, som "bare skjedde lizzom", det var nøye planlagt og han var ved sine fulle fem mesteparten av tida.

Anonym poster: 19e56a4409407deb2004b7a34e17b449

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...