AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Jeg er veldig lav, 154cm. Og jeg føler meg så liten og butt! Har nå en BMI på 21. Er det sånn at når man er lav, burde man veie mindre enn 'normalvekt'? Føler jeg ser så lett klumpete ut! Kiloene blir liksom fordelt på så lite område. Noen erfaringer her? Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db
Gjest *Maja* Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Jeg er veldig lav, 154cm. Og jeg føler meg så liten og butt! Har nå en BMI på 21. Er det sånn at når man er lav, burde man veie mindre enn 'normalvekt'? Føler jeg ser så lett klumpete ut! Kiloene blir liksom fordelt på så lite område. Noen erfaringer her? Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db Man skal ikke være undervektig bare fordi man er liten nei. Beinbygning har mye å si om hvordan en kler vekt uansett høyde. Om du føler deg ukomfortabel så er det mye trening kan gjøre. Det vil gjøre deg fastere i fisken og fit AB over som vil veier 40-45 kilo er ikke frisk i hodet som vil veie like mye som en 8 åring. Ved undervekt er det fare for både beinskjørhet, hjertefeil og barnløshet. 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg trener mye! Men føler at bena & armene er så korte og butte. Ikke slanke. BMI på 21 er vel i nedre delen av normalvektig-skalaen? Så vet liksom ikke om jeg burde gå ned mer. Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13d Innlegg redigert for fjernet innhold Sophie-Ann, mod Endret 17. desember 2012 av Sophie-Ann
Gjest *Maja* Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Jeg trener mye! Men føler at bena & armene er så korte og butte. Ikke slanke. BMI på 21 er vel i nedre delen av normalvektig-skalaen? Så vet liksom ikke om jeg burde gå ned mer. Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db Men lemmene blir ikke lengre av at du går ned i vekt. Du må rett og slett bare akseptere at du er som du er og være glad for at du er frisk og rask og har en sterk og sunn kropp Kan jeg spørre om hvor gammel du er? 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Men lemmene blir ikke lengre av at du går ned i vekt. Du må rett og slett bare akseptere at du er som du er og være glad for at du er frisk og rask og har en sterk og sunn kropp Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Forstår at dem ikke kan bli lenger, men kanskje det ser bedre ut om jeg går ned? At det ser slankere ut. Jeg er 20 år. Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db
Gjest *Maja* Skrevet 15. desember 2012 #6 Skrevet 15. desember 2012 Forstår at dem ikke kan bli lenger, men kanskje det ser bedre ut om jeg går ned? At det ser slankere ut. Jeg er 20 år. Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db Ikke fokuser på vekt kjære deg. Du er ung, veltrent og har en flott vekt. Det er mye du kan gjøre for å forme kroppen. Om du trener styrke og får opp muskelmasse og får lavere fettprosent vil en se smalere ut. Men ikke tenk at lav vekt vil få deg til å se bedre ut. For lav vekt vil kun gjøre deg vondt, samt at det vil slite på deg psykisk og fysisk å opprettholde en for lav vekt over tid. Du har en perfekt alder der ting vil sprette på plass temmelig fort om du fokuserer på rett koshold og trening. Husk at du skal leve med kroppen din resten av livet, så ta vare på den. Hvordan trener du i dag?
Akacia Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Enig med hun over meg, du har en flott vekt! Desverre er menneskekroppen slik at det ikke fungerer å punkt-slanke seg, spesielt ikke hos oss kvinner. Du kan kanskje da føle at noen steder på kroppen er du litt større enn andre steder, noe som er helt normalt - slik er det for de fleste. Målet ditt er vel ikke å se ut som en undervektig supermodell heller? Du trener mye og det er flott. Muskler veier mer enn fett, noe som bare understreker at du absolutt ikke trenger å veie mindre. Ikke fokuser så mye på vekt, vær heller glad i kroppen din! Jeg skjønner at det er vanskelig å se det selv, men jeg er overbevist om at du ikke ser "kort og butt" ut. Er det noe du misliker nå bør du heller vurdere å ta en time med en privat trener og se om du kan trene vekk "problemet". Du trenger ihvertfall ikke å slanke deg.
Cupcake92 Skrevet 16. desember 2012 #8 Skrevet 16. desember 2012 (endret) Jeg er 158 og veier 54 kilo. Jeg er ikke i nærheten av tykk eller lubben. Heller litt andre vei. Og 154 er ikke helt forferdelig lavt. Jeg har aldri fått negative kommentarer for høyden min Innlegg redigert for ref til fjernet innhold Sophie-Ann, mod Endret 17. desember 2012 av Sophie-Ann 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #9 Skrevet 16. desember 2012 Jeg er ca samme høyden og ja,jeg føler at det er best når man veier under 50 kg,for ja,det ser ekstra rart ut når man er lav og har litt ekstra vekt Under 50,men over 45 er passende for meg Anonym poster: c1a27775878f925203a0f3e73c34ebb3 3
Gjest bambam Skrevet 16. desember 2012 #10 Skrevet 16. desember 2012 Selv om man er lav så skal man ikke være undervektig Jeg har en bmi på 19 sist jeg sjekka, og det sier legen at er lite, men ikke farlig så lenge jeg har ett sunt forhold til mat og helse. Jeg trener 3 ganger i uken og spise det jeg har lyst på av mat. Nå er jeg ikke spess glad i junkfood og fet mat, så det blir litt mer salater og rent kjøtt en hva jeg kanskje burde men..
Gjest Tigress Skrevet 16. desember 2012 #11 Skrevet 16. desember 2012 Altså, vi småfolk må jo berre leve med at vi ikkje får lange slanke lemmer slik dei høge har. Somme av oss må gjennom ein viss tankeprosess for å akseptere det. 154cm er ei flott høgde, det vil ikkje hindre deg i noko som helst. Det kjem så veldig an på korleis ein er bygd. Om du kjenner deg kort og butt, så er du kan hende det. Prøv å finne deg kroppsideal som liknar på korleis du er bygd, å sikte etter dei høge, tynne er nok ikkje den beste strategien for å vere lukkeleg i eigen kropp i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #12 Skrevet 16. desember 2012 Altså, vi småfolk må jo berre leve med at vi ikkje får lange slanke lemmer slik dei høge har. Somme av oss må gjennom ein viss tankeprosess for å akseptere det. 154cm er ei flott høgde, det vil ikkje hindre deg i noko som helst. Det kjem så veldig an på korleis ein er bygd. Om du kjenner deg kort og butt, så er du kan hende det. Prøv å finne deg kroppsideal som liknar på korleis du er bygd, å sikte etter dei høge, tynne er nok ikkje den beste strategien for å vere lukkeleg i eigen kropp i alle fall. Ja, må jo bare finne meg i at jeg ikke kan få like flotte ben som VS modellene. På min høyde syns jeg f.eks. En kropp lik Eva Longoria er flott. Desverre er jeg nok litt mer av den atletisk-type fasongen, ala Hayden Panettiere. Men er så redd for å få en 'slapp' kropp av å ikke trene styrke, så vet ikke helt hvordan jeg får det til. Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db
Gjest *Maja* Skrevet 16. desember 2012 #13 Skrevet 16. desember 2012 Ja, må jo bare finne meg i at jeg ikke kan få like flotte ben som VS modellene. På min høyde syns jeg f.eks. En kropp lik Eva Longoria er flott. Desverre er jeg nok litt mer av den atletisk-type fasongen, ala Hayden Panettiere. Men er så redd for å få en 'slapp' kropp av å ikke trene styrke, så vet ikke helt hvordan jeg får det til. Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db Hayden er jo dødsdigg! Nydelig kropp Bare fortsett å trene jevnt så holder nok ting seg på plass skal du se. Få inn en god blanding av styrke og kardio. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #14 Skrevet 16. desember 2012 Hayden er jo dødsdigg! Nydelig kropp Bare fortsett å trene jevnt så holder nok ting seg på plass skal du se. Få inn en god blanding av styrke og kardio. Jeg trener jevnt, men føler det gir meg større lårmuskler enn hva jeg vil ha. Men tør liksom ikke slutte heller med det! Haha, problemstilling:) Hvordan få lange slanke muskler ala Eva Longoria? For å gi et bilde, er jeg veldig lik Hayden P. Med bare litt slankere overkropp. Virker som du har god peiling på trening/kosthold! Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db
Gjest *Maja* Skrevet 16. desember 2012 #15 Skrevet 16. desember 2012 Jeg trener jevnt, men føler det gir meg større lårmuskler enn hva jeg vil ha. Men tør liksom ikke slutte heller med det! Haha, problemstilling:) Hvordan få lange slanke muskler ala Eva Longoria? For å gi et bilde, er jeg veldig lik Hayden P. Med bare litt slankere overkropp. Virker som du har god peiling på trening/kosthold! Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db Jeg har også eksplosive lår og legger fort på meg muskler. Da jeg startet å jogge langdistanse så merket jeg at lårene ble smalere. De er fremdeles definerte, men omkretsen ble mindre. Når du jogger langdistanse så løper du roligere enn ved 4x4 etc som også er ganske eksplosivt. Da fokuserer en mer på å redusere fettprosenten uten å tære på muskelmassen. Kanskje det kan være noe for deg?
Sophie-Ann Skrevet 17. desember 2012 #16 Skrevet 17. desember 2012 Tråden er ryddet for avsporinger, upassende innlegg, svar og siteringer til disse Sophie-Ann, mod 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2012 #17 Skrevet 17. desember 2012 Jeg har også eksplosive lår og legger fort på meg muskler. Da jeg startet å jogge langdistanse så merket jeg at lårene ble smalere. De er fremdeles definerte, men omkretsen ble mindre. Når du jogger langdistanse så løper du roligere enn ved 4x4 etc som også er ganske eksplosivt. Da fokuserer en mer på å redusere fettprosenten uten å tære på muskelmassen. Kanskje det kan være noe for deg? Kanskje jeg skal begynne med jogging igjen:) her har det for det meste gått i turer og styrketrening for å stramme opp. Får nok bare hoppe i det, og begynne å jogge. Hatet det før, men er vel kanskje det beste å gjøre. TS Anonym poster: d401184e0e9d4aba0db021f39e4f13db
Gjest Tigress Skrevet 17. desember 2012 #18 Skrevet 17. desember 2012 "Lange, slanke musklar" er genetisk, formen på musklane kan du ikkje gjere noko med, berre kor tjukke dei er. har du korte, runde musklar får du berre mindre korte, runde musklar om dei er små... Om du ligg i kaloriunderskot vil du kunne redusere feittmengda over musklane, anten dei er lange og slanke, eller korte og runde. Men er du så slank som Hayden Panettiere er eg redd du ikkje har så mykje å gå på i feittprosent, og bør følgeleg heller stille hovudet om til å like deg sjølv slik du er bygd. Eg synest ikkje det er så konstruktivt å ta fatt på ei treningsform du hatar, dersom ikkje målet er å like nett den treningsforma (eg hata å jogge før, no er eg veldig glad i å springe og det var målet). Hatar du å springe og du gjer det berre for å redusere vekta er eg redd du ikkje held på med det så lenge.
fresia Skrevet 18. desember 2012 #19 Skrevet 18. desember 2012 jeg skjønner hva du mener. jeg er 159 cm og har korte armer og bein, og føler meg også litt "klumpete" som du sier (eller egentlig så finner jeg ingen riktig beskrivelse på det). synes det virker enklere å se slank og elegant ut med lange bein f.eks. likevel er jeg fornøyd med kroppen min. jeg har en BMI på 18 og det er jo ikke det som er det idéelle. vi har kortere armer og bein fordi vi er kortere/mindre enn de andre. du må ikke finne på å begynne å slanke deg. du bør selvfølgelig fortsette å trene og kanskje få mer definerte muskler om det vil hjelpe på selvbildet ditt?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2012 #20 Skrevet 19. desember 2012 Det er ikke slik at høyde = automatisk fornøyd kroppsform! Jeg har bein som nesten er finere enn VS-modellenes (er litt høyere enn de fleste av dem og veldig heldig med formen), men jeg har ingen midje, små pupper, brede skuldre og store føtter. Jeg skulle gjerne vært liten og nett, hvis jeg blir mer atletisk ser jeg ut som en gutt, og når jeg er tynn med lange armer og bein føler jeg meg ofte som en uelegant edderkopp. Så ja. Vi har alle vårt. Det er bare å bli god venn med kroppen sin jo før jo bedre, for vi har bare én. Anonym poster: bffc14af3597ee607d02daef91b61d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå