Gå til innhold

Definisjon på feminisme

darth Vader

Anbefalte innlegg

En politisk og kulturell bevegelse med mål å fjerne alle hindringer og tabuer knyttet til kvinnelig seksualitet, samt dempe, regulere og stigmatisere manlig seksualitet.

Alt annet feminisme påstår å handle om og kjempe for, er utledet fra hovedmålet. Det er virkemiddel for det underliggende målet om seksuell frigjøring for kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thai clinch

Har d

En politisk og kulturell bevegelse med mål å fjerne alle hindringer og tabuer knyttet til kvinnelig seksualitet, samt dempe, regulere og stigmatisere manlig seksualitet.

Alt annet feminisme påstår å handle om og kjempe for, er utledet fra hovedmålet. Det er virkemiddel for det underliggende målet om seksuell frigjøring for kvinner.

Hm...Har du satt deg godt til rette for en helg med mye skittkasting? Du fisker med fristende agn, men det kan ha gått ut av dato...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda. Nok en lørdag hjemme alene, ts? Jobb med deg selv

Anonym poster: 8c47ec303a4575c4f6ee5ede22b7c0d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjeeeeesp

Neste tråd ikveld blir vel "hvordan likestilling ødelegger samfunnet" evt "hvorfor menn burde slippe husvask og matlaging" eller hva med "hvorfor kvinner ikke burde kunne forvente monogami fra mennene som tjener til livets opphold"....

Noen ganger lurer jeg på om disse mennene bare har vært utsatt for hespetrær og kjærringer, eller om de har kommet frem til disse oppfatningene selv av hvordan feminisme eller likestilling handler om å ødelegge noe som helst for menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Gjeeeeesp

Neste tråd ikveld blir vel "hvordan likestilling ødelegger samfunnet" evt "hvorfor menn burde slippe husvask og matlaging" eller hva med "hvorfor kvinner ikke burde kunne forvente monogami fra mennene som tjener til livets opphold"....

Noen ganger lurer jeg på om disse mennene bare har vært utsatt for hespetrær og kjærringer, eller om de har kommet frem til disse oppfatningene selv av hvordan feminisme eller likestilling handler om å ødelegge noe som helst for menn.

Det er da ikke noe å lure på. Nasjonen Norge her ikke akkurat underskudd på ubrukelige kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe å lure på. Nasjonen Norge her ikke akkurat underskudd på ubrukelige kvinnfolk.

Det må da være litt trist å gå igjennom livet med den tankegangen der? Jeg har møtt både hespetrær og drittsekker, men i løpet av mine noen-og-tyve år har jeg da likevel et inntrykk av at de fleste mennesker faktisk er ganske hærlige, uavhengig av kjønn..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss går gjennom livet og erfarer vår del av drittsekker og hespetrær - av begge kjønn. Som regel så gr vi gjennom en sorgprosess, blir forbannet, tar lærdom av situasjonen og går videre. Men enkelte klarer ikke det. De murer seg inne i egen bitterhet og offertanke om hvor fæle alle andre er og hvor synd det er på dem. De klarer ikke å komme over det, og klarer ikke å komme videre.

Dette fører til et ulykkelig liv, druknet i en hengemyr av bitterhet og selvmedlidenhet de ikke kommer ut av. Dette sinnet og denne bitterheten må få utløp et sted, og skylden må legges et sted - for det er litt for bekvemt i myren av selvmedlidenhet, og verden blir mye enklere hvis man i stedet for å ta tak i eget liv skylder på "alle andre" for hvorfor man er så ulykkelig.

Også kommer de her på KG, da. Og tipper helt over av den edder og gallen de har stengt inne i årevis. Endelig har de funnet et sted hvor kvinner samles, og hvor de kan være anonyme! Endelig et sted hvor de virkelig kan få spy ut all bitterheten de har gått og bært på. Dermed ender vi opp med tråd etter tråd om "nazifemier" og hvor uintelligente, dumme, egoistiske, overfladiske og fæle vi kvinner er. Startet av den samme lille gruppen av bitre og patetiske menn.

Det hele er egentlig veldig trist, men etter x antall repeteringer så blir man litt lei også.

Endret av Tabris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Nå handler nå denne tråden om den mannshatende ideologien feminisme. Den filosofien som fremstiller menn som overgripere og kvinner som offer. Joda, fint tankegods i Saudi-Arabia, ikke like gyldig her i Norge. Å tro at menn vil behandles rettferdig med feminisme som grunntanke er så naivt at en knapt vet om en skal le eller grine. Det er nesten morsomt å se hvor indignerte feminister blir når menn nekter å snakke om likestilling men krever å diskutere rettferdighet. Kan det ha at feministenes verdensbilde utfordres og at de dermed mister et viktig maktmiddel de kan bruke for å kue menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal mann

Det må da være litt trist å gå igjennom livet med den tankegangen der? Jeg har møtt både hespetrær og drittsekker, men i løpet av mine noen-og-tyve år har jeg da likevel et inntrykk av at de fleste mennesker faktisk er ganske hærlige, uavhengig av kjønn..

Trist og trist. Det som ER trist er den unisone fornektelsen fra kvinners side når en som mann prøver å få rettferdighet inn i kjønnsdebatten. Min erfaring er nok noe annerledes en din. Det er veldig få mennesker som er hærlige. De aller fleste mennesker er egosentriske overfladiske idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og trist. Det som ER trist er den unisone fornektelsen fra kvinners side når en som mann prøver å få rettferdighet inn i kjønnsdebatten. Min erfaring er nok noe annerledes en din. Det er veldig få mennesker som er hærlige. De aller fleste mennesker er egosentriske overfladiske idioter.

Beklager jeg tror nok vi har vidt forskjellige erfaringer, men jeg kan nå uansett gå rundt og trives i min hverdag, selv om verden rundt er en skummel plass av og til. Men jeg vil aldri benekte deg din rett til å mene det motsatte, jeg liker faktisk både demokrati og likestilling. Du får kose deg med oppfatningen om at de fleste kvinner er egosentriske og ute etter å 'ta' noe fra menn, men det høres altså bare kjedelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal mann

Beklager jeg tror nok vi har vidt forskjellige erfaringer, men jeg kan nå uansett gå rundt og trives i min hverdag, selv om verden rundt er en skummel plass av og til. Men jeg vil aldri benekte deg din rett til å mene det motsatte, jeg liker faktisk både demokrati og likestilling. Du får kose deg med oppfatningen om at de fleste kvinner er egosentriske og ute etter å 'ta' noe fra menn, men det høres altså bare kjedelig ut.

Sannheten er veldig kjedelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, nei jeg synes faktisk mennesker og verden generellt er det mest spennende som finnes ;)

Fordommer derimot er forbaska kjedelig, med mindre de er så ekstreme at det blir underholdene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

feminisme ~is'me -n teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene

Anonym poster: 6e6e217f06738e22b130a2e1fbd7b597

Som du sikkert vet er Wikipedia et bruker-redigert oppslagsverk. Det betyr at du ikke kan anse definisjoner på Wikipedia som 100 % korrekte, og som jeg sa forveksles begrepene, også her.

Begrepsmessig er feminisme sammensatt av ”feminin” og endingen ”-isme”. Førstnevnte omtaler selvsagt det spesifikt kvinnelige, sistnevnte omtaler en ideologisk retning (jamfør sosialisme, katolisisme, muhammedanisme, kapitalisme, positivisme, romantisisme osv).

Altså er feminisme et ord som betegner kvinnelige verdier, holdninger og ideer. Det er ikke kjønnsnøytralt, men kjønnspartisk, til fordel for kvinnen.

Innholdsmessig har ordet som nevnt blitt tatt til inntekt for mye, men all den tid strengt tatt mannsfiendtlige holdninger som for eksempel de som reflekteres i Valerie Soalanas ”S.C.U.M. manifesto” tydelig faller inn under betegnelsen feministiske skrifter, da de representerer et kvinnelig perspektiv, blir det naturligvis helt feil å fastslå at feminisme innholdsmessig er identisk med likestilling.

Å påstå at alle feminister kjemper for likhet mellom kjønnene forutsetter at slik likhet kun kan oppnås gjennom stadig større fokus på kvinners interesser og ideer. Det er en forutsetning som i sin natur er likestillingsfiendtlig. Reell likestilling oppnås først når man evner å se begge kjønns styrker og utfordringer.

Det blir like meningsløst som å påstå at alle som kaller seg muslimer kjemper for fred mellom religioner. Noen gjør det, andre kjemper for religiøs dominans. Muhammedanisme blir uansett ikke synonymt med religiøs harmoni.

Feminisme er kamp for kvinners interesser. Punktum.

Anonym poster: d43784e20197b64323878f246efa2a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...