Gjest Krinoline Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Jeg er så usikker. På hvordan det egentlig er, å la barnet sitt vokse opp med mammas "nye mann", i forhold til å velge å leve alene med barnet. Pappaen til barnet mitt er død. Vi hadde et langvarig og fint ekteskap som dessverre tok slutt to år før han døde. Jeg har hatt en kjæreste en lang stund, men jeg er usikker på om et liv sammen som en stefamilie er det jeg vil for barnet mitt. De fleste voksne menn på min alder (40-årene) virker så opptatt av seg og sitt og jeg tenker at man kanskje ikke kan få den samme kjærlighets- og omsorgsfølelsen overfor en kvinne med barn fra før, som om man ville fått om man hadde etablert seg i tidligere alder - frykter jeg. Det er jo også grunner til at disse mennene er alene og har brudd bak seg, oftest er det hensynet til karrieren som kommer først ser det ut til, eller verre; at de kanskje ikke har evnen til å knytte seg helt og holdent til et annet menneske. Barnet mitt har opplevd å miste pappaen sin og det kommer ikke på tale for meg å bryte ut av et eventuelt nytt forhold hvis det ikke er 100% bra, nesten uansett (såfremt det ikke er fysisk vold, alkoholmisbruk, annet misbruk eller andre åpenbare årsaker til brudd), fordi jeg frykter flere vonde tapsopplevelser for barnet. Enda verre er det hvis mannen ikke blir ordentlig glad i barnet. Da er det bedre å leve alene så jeg kan ha barnet mitt i fokus og sørge for en så god og støttende oppdragelse som mulig. Men jeg savner å være to om ting, også å være en del av to som elsker barnet og som ser behov og utvikling og kan delta aktivt i barnets liv. Det er jeg usikker på om en voksen mann som selv er uten barn kan, og om man kan forvente det. Hva er deres erfaringer, kvinner og menn, med å leve med et menneske og et barn som ikke er ditt biologiske barn, og hvordan er din rolle i familien? Hvordan gjør dere det økonomisk og hva er kildene til irritasjon hos dere? La oss si at ditt barns andre forelder ikke fantes, hvordan ville du sett for deg at det påvirket stefamilien dere lever i?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har dessverre ingen svar til deg, men jeg er spent på de svarene du vil få her, da jeg for tiden dater en enkemann med barn. Anonym poster: d94d3267ef25d1f73d3bca1363278d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå