Gå til innhold

grov hud i annsiktet, proactiv?

Anbefalte innlegg

Gjest pålogget
Skrevet (endret)

Har seg slik at det samler seg opp masse grove nupper utover hele ansiktet, Det er ikke kviser men små kuler på en måte (komedoner over hele annsiktet) Må bruke peeling veldig ofte, ellers er huden helt håpløs. Noen som vet hva det kommer av eller har det på samme måte? Vil si jeg har fet hud, som allikavel er grov.

har bestilt Proactiv fra tv-shop. Noen som har erfaring med proactiv ?

Endret av pålogget
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde litt samme problemet før, men det har blitt mye bedre etter at jeg har begynt å gå til hudpleier en gang i måneden. Nå har jeg myk og glatt hud igjen!

Har hørt litt ymse om proactic, så jeg ville heller tatt en time hos hudpleier, og få anbefalt produkter som er spesielt for DITT hudproblem. Om du ikke har råd til å gå hver måned, kan du be om å få en hudanalyse. Noen hudpleiere tar ikke så mye for dette, hvis du kjøper produkter der.

Et tips er altså å ta en hudanalyse, kjøpe et produkt der, og så kan du kjøpe resten av produktene på nett (om du har dårlig råd). Velg nettsider som du er sikker på at selger ekte vare.

Ellers: Husk å rense huden hver morgen og kveld, bruke en mild peeling, og fuktighetskrem som er tilpasset din hud. Feilen mange med uren hud gjør, er å tørke ut huden med diverse spesialprodukter. Da blir den ofte mye verre! Med mindre du har fått et hudpleieprogram av hudpleier som vet hva han/hun anbefaler.

Jeg tror at stress og uregelmessig/lite søvn er en uting for grov hud.

Få i deg tran/oljer, hvis du bruker sminke så velg mineralsminke. Få i deg mye grønnsaker og vann. ta gjerne zink, B-vitaminer, Magnesium som supplement. Husk å vaske eventuelle sminkekoster hver uke. Vask ansiktet i lunkent vann, og unngå å ta for mye i ansiktet. Hold håret vekk fra ansiktet, hvis du har langt hår.

Tenk positivt om huden din, og legg minst mulig negativ energi i det. Det tar tid å lege huden, så ikke forvent drastiske forandringer på én uke. Men man kommer langt med en positiv innstilling!

Lykke til!:)

Anonym poster: c4488f2dcab131effa188c855a334b5a

Gjest pålogget
Skrevet

Takk for svar! skal nok endre kosthold, merker jeg får mer nupper jo mer melk jeg drikker. Bruker ikke sminke siden det forverrer huden hos meg, og ser som oftest verre ut med sminke på (ser tørt ut).

Har vært hos essense å tatt analyse, dem mente at jeg skulle gå for oily skin produkter, noe jeg gjorde og det forbedret ansiktet en stund, men da sluttet de å virke og jeg fikk tilbake den samme huden etterhvert. Jeg er faktisk ikke så sikker på om det er kostholde engang siden jeg har levd ett sunt liv også og hatt dårligere hud da enn da jeg var usunn. Men spiser jeg regelmessig og unngår melkeprodukter så går det bedre. Lurer på om det er en slags mat allergi.

Skrevet

Er huden din tørr i overflaten? Det høres nemlig sånn ut. Da kan det hende du har hudtilstanden seborré sicca. Du trenger i så fall masse, masse fukt. Noen merker bedring etter å ha kuttet ned på melkeprodukter, men det er ikke bevist at det virker. Du kan jo prøve over en periode. Spis sunt, men du trenger ikke ta helt av med kosttilskudd, bortsett fra omega-3, en del følger det hjelper. Jeg ville tenkt at produkter fra md.formulations (i alle fall glykolserumet) ville vært bra for deg.

Gjest pålogget
Skrevet

ja den er tørr i overflaten, men like vell har jeg fet hud vis du skjønner. Søkte bilder av nett av seborré sicca, kjente huden min igjen på noen av de mildeste av seborré sicca bildene. Så tror nesten det er det.

Skal sjekke ut md.formulations produktene, takk for tipset! :)

Skrevet (endret)

ja den er tørr i overflaten, men like vell har jeg fet hud vis du skjønner. Søkte bilder av nett av seborré sicca, kjente huden min igjen på noen av de mildeste av seborré sicca bildene. Så tror nesten det er det.

Skal sjekke ut md.formulations produktene, takk for tipset! :)

Ikke overrasket nei.. Det er ikke en uvanlig hudtilstand, noen har det litt fra naturens side også. Du er veldig, veldig fuktfattig. Ikke bruk rens mot fet hud, du gjør det mye verre, det er delvis derfor du har fått sånn hud, tørr med kviser/hudormer som ser gusten ut. Bruk en for normal hud og krem som bare gir fukt. Sjekket just på nettet også, flere som snakker om fruktsyrer til sånn hud. De har nemlig mange positive effekter, de peeler huden og løser opp i porene, de hjelper mot pigmentflekker, de kan redusere rynker (vist med randomiserte, kontrollerte dobbelt blindede studier), de fukter huden i dybden og i overflaten, passer til alle hudtyper.

Lykke til :)

Btw, har ikke prøvd proactive, men tror de er litt sterke, og ikke optimale for deg.

Endret av Professor Orm
Gjest pålogget
Skrevet

Bruker av og til å fukte huden med fuktighetsskrem 3 ganger for dagen, det føles ihvertfall litt bedre da, men da får jeg kviseutbrudd på kinnene...

Skrevet

Nei, nei, nei!!!!!

MD formulations!!!

Anonym poster: 4a9b1a77655ca8c872ae574265ca6cae

Gjest pålogget
Skrevet

Ikke overrasket nei.. Det er ikke en uvanlig hudtilstand, noen har det litt fra naturens side også. Du er veldig, veldig fuktfattig. Ikke bruk rens mot fet hud, du gjør det mye verre, det er delvis derfor du har fått sånn hud, tørr med kviser/hudormer som ser gusten ut. Bruk en for normal hud og krem som bare gir fukt. Sjekket just på nettet også, flere som snakker om fruktsyrer til sånn hud. De har nemlig mange positive effekter, de peeler huden og løser opp i porene, de hjelper mot pigmentflekker, de kan redusere rynker (vist med randomiserte, kontrollerte dobbelt blindede studier), de fukter huden i dybden og i overflaten, passer til alle hudtyper.

Lykke til :)

Btw, har ikke prøvd proactive, men tror de er litt sterke, og ikke optimale for deg.

Du beskrev huden min veldig godt, er nok tørr med kviser/hudormer som ser gusten ut. Har opplevd at rensing gjør det verre ja, og har prøvd mange dyre produkter oppigjennom årene som kun reparer den første uken og deretter dabber av. Har brukt en del PCA skin produkter som har funket ganske bra, men ikke optimalt. Md formulations hørtes/så god ut så får nesten prøve meg fram på det merket.

Har gått så lei av hud problemet at jeg vurderte rett og slett å gå for proactiv, selv om jeg aldri har hatt trua på tv-shop.

Skrevet

Jeg må ikke love for mye her, godt mulig du får breakout med en gang. De skal være veldig gode, hadde det for lenge siden. Jeg synes det er verdt å prøve i alle fall. Du kan lese selv, så kan du se hva du synes. Rensen er veldig god synes jeg. Tas på tørr hud og emuligeres med vann :)

http://www.bareescentuals.com/on/demandware.store/Sites-BareEscentuals-Site/default/Home-Show?brandId=MDF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...