Grooo Skrevet 9. mars 2004 #1 Skrevet 9. mars 2004 Noen som har lest "Det aller fineste" av Anna Bache-Wiig?? Den ser veldig fin ut, venter på at en kollega skal bli ferdig med den så får jeg den senere i uka. Her finner du mange anmeldelser av boka...
Gjest Lille Solstråle Skrevet 9. mars 2004 #2 Skrevet 9. mars 2004 Joda, jeg syntes den var bra i så måte at den virkelig beskriver denne tenåringens liv, både i beskrivelser og språk. Språket er så enkelt at boka blir mye mer realistisk, og hendelsene kan nok mange som vokste opp på vestkanten i Oslo kjenne seg igjen i. Det er også flere foreldre som har takket forfatteren fordi de endelig forstår barna sine. Anbefales!
Gjest -kebolle Skrevet 16. mars 2004 #3 Skrevet 16. mars 2004 Jepp, anbefales!! Jeg kjente meg i hvert fall igjen, for jeg er ca like gammel som forfatteren og kjenner igjen mye av det hun skriver om, av det som er tidstypisk. En annen oppvekstroman fra folk som er så unge, er Inniverset av Kari Bu. Det var den første oppvekstromanen jeg leste som er skrevet fra den tiden jeg selv vokste opp, og det var en helt ny opplevelse for meg! Det er virkelig noe helt annet enn å lese oppvekstromaner fra 60-tallet (jf Saabye Christensen, som jeg forøvrig digger) - fantastisk å kjenne seg igjen. Bare sett i gang og les du. :-)
Grooo Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2004 Har lest den nå, og den var absolutt verdt å lese! Men følte ikke at jeg kjente igjen så alt for mye.. Mulig jeg er litt for ung? Født i 1980.. Dessuten er jeg oppvokst langt ute på bondelandet, det har nok en god del å si her ja.... Inniverset av Kari Bu har jeg ikke hørt om, får prøve å spore opp den også!
Gjest -kebolle Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 Hm... kanskje... er født i 78 selv. Men jeg er også oppvokst på bondelandet, så det var noen vestkantsgreier jeg missa.. men men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå