Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Poden er 2,5 år og har hard astma. Ganske plaget nå når det er vinter og innleggelse står for tur om han ikke er bedre om noen dager. Dette etter sjekk hos lege på torsdag. Da spurte han om poden hadde tissebleier. Da tisset han greit nok. Fredag og i dag er bleiene nokså tørr. Jeg har til og med veid bleiene. En tørr bleie er 40 g og hans bleier ligger på 60 - 65 gram om dagen. Nattbleien var 160 g. Jeg synes de ikke veier noe særlig. Han er i utgangspunktet ikke flink til å drikke. Han tar bare noen slurker. I dag, frem til nå, har han drukket kanskje 0,3 dl, maks 0,5 dl. Spiser omtrent ingenting. Gele til frokost og 1,5 mariekjeks til lunsj. Vil ikke ha appelsin som er han så glad i og heller ikke saftis. Og så er dette med at han har mange astmasymptomer fortsatt. Jeg tror han er så trøtt og sliten at han ikke orker å spise eller drikke så mye.
Nektarin Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Ring legevakta og hør med dem. Husk at saft og juice er både drikke ogkalorier, og bedre enn ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 Da tisser han ikke mer enn 25 ml ca..... Det er lite.
shoppedilla Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 I perioder hvor frøkna må drikke mye eller er dårlig og trenger å få i seg næring så får hun nesten det hun peker på- Jeg heller juice eller saft i flaska og gir til hun. Da drikker hun gjerne mye mer. Så lenge de drikker nok så skal de jo klare seg bra. Det at han så si ikke drikker og etter hva det virker som, tisser lite. Ville jeg ringt legevakten og hørt i alle fall. 0,5dl væske er LITE!
Gjest TS Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Det kom litt mer tiss i går ettermiddag og kveld. Litt forbedring i dag også. Vi tilbyr drikke hele tiden, dvs. må føre glasset opp til munnen hans, ellers kunne han sikkert gått uten drikke lenge før han kanskje hadde bedt om det. Og så spiser han lite. Gele til frokost og kvelds og f.eks litt suppe eller en halv pølse til middag. Ikke mye å skryte av. Hele han er ikke mye å skryte av når det gjelder dette og formen. Vi drar til lege igjen om det ikke er snarlig bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå