AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Jeg ble frastjålet telefonen min i går. Jeg har en ganske grundig reiseforsikring som skal dekke dette. Forholdet er både anmeldt til politiet og mobilen er meldt tapt til forsikringsselskapet. Men må jeg vente på at forsikringsselskapet behandler saken, eller kan jeg gå og kjøpe en ny telefon nå og få pengene refundert? Anonym poster: b1823babb8a478efc66d3951cbcadbec
Gjest Violetta Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Kan du ikke bare ringe dem og spørre? 1
Zzyzx Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 Forsikringsselskapet vil nok bare betale ut pengene uten noe videre om og men. Det var iallfall slik da sykkelen min ble stjålet. Jeg kjøpte ny sykkel etter at pengene fra forsikringa kom, men det var bare fordi de har hurtigoppgjør på sånt så pengene var på konto etter én dag. Utbetalingen fra forsikringa er sannsynligvis ikke basert på hva det koster deg å skaffe ny telefon, men på verdien på den gamle, minus egenandel og eventuelt bruksfradrag. Sånn sett så trenger ikke forsikringsselskapet å vite hva du kjøper som erstatning, siden de ikke refunderer de pengene du har brukt på kjøpet.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Kan du ikke bare ringe dem og spørre? Nei, for jeg har jo ikke telefon Anonym poster: b1823babb8a478efc66d3951cbcadbec
Gjest Violetta Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Tenkte du kanskje kunne låne en... 1
slask Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Jeg har en følelse av at folk som tegner forsikring på mobilen sin, eller på alle små elektriske gjenstander de kjøper, er folk som er lettlurte eller ikke kan regne. Tar man med egenandel og leser betingelsene, samt tar med i regnestykket hvor mye tid man må bruke når det skjer noe, så er det ikke verdt penga. Tar jeg feil?
Gjest Wei Wei Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Forsikringsselskapet skal eventuelt bare overføre penger til kontoen din. Du får ikke noe "gavekort" knyttet til en spesiell butikk eller telefon model. Derfor kan du bare kjøpe deg en ny telefon og avklare saken med forsikringsselskapet etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå