beliiebeer Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Hei! Den 21.12.12 (uheldig dato, som jeg desverre redd for fra før av) skal je reise til Dubrovnik. Med det er et stopp før det. Nemlig på Europas største flyplass, Frankfurt. Hvordan i alle dager skal jeg, en 16 år gammel jente klare meg alene der? Visste ikke at det var så stort før jeg bestillte. Flyet fra Oslo lander i Frankfurt 08.50 (terminal 1). Fra Frankfurt(terminal 1) går neste 10.30. Rekker jeg å finne frem da? ( må jeg hente bagasjen i når jeg går av flyet og ta det med til neste fly? (I frankfurt) Jeg kan jo engelsk, men om vi forstår hverandre der nede vet jeg ikke. Har hørt skrekkhistorier om at 21 personer er savnet der for de gikk seg bort osv.. Har reist alene en gang før, men det var så enkelt som ålesund-oslo. Noen svar/tips/erfaringer ?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Hehe, historien om 21 savna personer fordi de gikk seg bort er bare tull Jeg synes flyplassen er passe oversiktelig. Du finner din bagasje og du finner noen som kan geleide deg til neste terminal, en så internasjonal flyplass er det mange engelskpratende på. Anonym poster: 7ea008dca150714c08f50f11d6ae970b
beliiebeer Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2012 Hehe, historien om 21 savna personer fordi de gikk seg bort er bare tull Jeg synes flyplassen er passe oversiktelig. Du finner din bagasje og du finner noen som kan geleide deg til neste terminal, en så internasjonal flyplass er det mange engelskpratende på. Anonym poster: 7ea008dca150714c08f50f11d6ae970b Takk for svar ! men dvs. At jeg må ta bagasen min?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Er det to forskjellige fly eller er det med stopp? Anonym poster: 7ea008dca150714c08f50f11d6ae970b
Vela Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Har du bestilt billetten sammenhengende, er det stor sannsynlighet for at du ikke må hente den, og at den går automatisk. Spør i skranken når du leverer den inn i Norge. Ofte drar du også videre fra samme terminal, og da må du ikke gå så langt heller.
Gjest brutal mann Skrevet 15. desember 2012 #6 Skrevet 15. desember 2012 Hei! Den 21.12.12 (uheldig dato, som jeg desverre redd for fra før av) skal je reise til Dubrovnik. Med det er et stopp før det. Nemlig på Europas største flyplass, Frankfurt. Hvordan i alle dager skal jeg, en 16 år gammel jente klare meg alene der? Visste ikke at det var så stort før jeg bestillte. Flyet fra Oslo lander i Frankfurt 08.50 (terminal 1). Fra Frankfurt(terminal 1) går neste 10.30. Rekker jeg å finne frem da? ( må jeg hente bagasjen i når jeg går av flyet og ta det med til neste fly? (I frankfurt) Jeg kan jo engelsk, men om vi forstår hverandre der nede vet jeg ikke. Har hørt skrekkhistorier om at 21 personer er savnet der for de gikk seg bort osv.. Har reist alene en gang før, men det var så enkelt som ålesund-oslo. Noen svar/tips/erfaringer ? Les under. Transfer er sånne som deg. Stayover er sånne som overnatter før de flyr videre. Ellers tror jeg forumet renner over av folk som har vert på den flyplassen. Du får nok masse hjelp før dommed.. eh.. den 21 desember http://www.frankfurt-airport.com/content/frankfurt_airport/en/transfer.html 1
Kosemose Skrevet 15. desember 2012 #7 Skrevet 15. desember 2012 Mest sannsynlig blir bagasjen håndtert for deg. Men det må du spørre om på Gardermoen. Det kan være ganske så lange gåavstander på Frankfurt, men de ønsker at folk skal rekke fram og setter i blant opp busser eller annen transport hvis tiden blir for knapp. Får du ikke annen beskjed, følger du strømmen ut av flyet og orienterer deg på første tavle om gate for ditt neste fly. Så får du ta på deg gode sko og lett håndbagasje og være mentalt forberedt på en lite power-walk. Jeg syns skiltingen er god, så å finne fram er ikke noe problem. Og: De som jobber i info-skrankene kan engelsk 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #8 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har hørt at alle de 21 som gikk seg vill var Justin Bieber-fans... Anonym poster: f6d1ff097e431859c9115c9fb575d908 6
Frk.Tyttebær Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har selv mellomlandet på frankfurt, og de har to terminaler, og er ikke alltids at du lander på samme terminal du skal videre til. Bagasjen trenger du ikke å tenke på, den går av seg selv så lenge du har bestilt en billett til Dubrokvik. Men spør for sikkerhetsskyld på Gardemoen når du leverer bagasjen! Når jeg flydde til frankfurt var flyet fra norge forsinket og vi måtte løpe fra enden av den ene terminalen til den andre. Vi rakk akkurat flyet, men hadde blodsmak i munnen for å si det sånn Men så lenge alt går som det skal fra gardemoen så har du nok god nok tid til å finne terminalen og gaten din! Når du kommer inn i terminalen du lander i, så er det skjermer, akkurat som i Norge, hvor det står hvor flyet ditt går fra, det er godt skiltet, så du finner lett fram, eneste er at det er lange avstander, og du kan være så uheldige som oss, at du lander på enden av den ene, og skal i andre enden av den andre. Og må gå raskt for å nå det. Så anbefaller deg som en annen skrev her at du ikke har for mye i håndbagasjen, og at du har på gode sko, ikke stilettheler Uansett god tur!
beliiebeer Skrevet 15. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2012 Takk for svar folkens er mellomlanding til deg som spurte over, er sammenhengende billett, de som satt opp mellomlandinger osv. Står at det er terminal 1 på begge. Ja, tenkte kanskje at jeg ikke akkuratt skal gå i jeffrey campbells, hehe. Joggebukse og joggesko tenker jeg. Takk for deres betryggende svar
Kosemose Skrevet 15. desember 2012 #11 Skrevet 15. desember 2012 Og du, husk på at så lenge bagasjen din blir lastet ombord i neste fly, så MÅ de ha deg med. Hvis ikke må de begynne å styre med å få bagasjen din ut av flyet igjen. Sier ikke at du ikke skal skyndte deg, men det skal MYE til at de reiser uten deg selv om du sliter med tidsskjema 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Ja, det går så bra så Flyet venter på deg om du har bestilt alt i en reise. Du trenger ikke å tenke på noe annet enn å gå til gaten. Om jeg var deg hadde jeg gått dit med en gang sånn at jeg visste hvor det var. Så kan du heller spise eller hva enn du vil etterpå om det er tid. Om flyet ditt fra norge er forsinket, tar du kontakt med personlalet som igjen tar kontakt med kapteinen, han/hun tar kontakt med det andre flyet og så får du beskjed om at flyet venter. Jeg har gjorde det og flyet ventet en time på meg og noen andre Endret 15. desember 2012 av Evilposelos 1
Cata Skrevet 15. desember 2012 #14 Skrevet 15. desember 2012 Om jeg var deg hadde jeg gått dit med en gang sånn at jeg visste hvor det var. Så kan du heller spise eller hva enn du vil etterpå om det er tid. Støtter denne, samt forslaget om gode sko. Har reist via Frankfurt et par ganger og synes flyplassen er rimelig oversiktlig, men som nevnt er det lange avstander så det er greit å ha full oversikt over hvor gaten er, så får man heller finne noe å spise og/eller toalettet når man har klart å orientere seg. Da jeg skulle til Malta via Franfurt var det bare 5-10 minutters spasertur mellom gaten jeg kom inn i og den jeg skulle videre fra, mens da jeg skulle til Sveits så var det en hel maraton.... Husker ikke nøyaktig men må minst ha gått 15-20 minutter i rimelig radig tempo.
Gjest brutal mann Skrevet 15. desember 2012 #15 Skrevet 15. desember 2012 Terminalkart http://www.frankfurt-airport.com/content/frankfurt_airport/en/directions/airport_maps1/terminal_1_2.html
beliiebeer Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 16. desember 2012 Ojda.. Det terminalkartet skjønte jeg ikke noe av. Skal ha joggebukse og gode sko Og nei, det siste jeg skal Gjøre er å spise når jeg ikke vet hvor gaten min er haha alt skjer på terminal 1, ikke vet jeg hva eller hvor det er, men håper jeg klarer meg takk igjen, alle sammen!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2012 #17 Skrevet 16. desember 2012 Det er en oversiktlig flyplass, men du kommer til å måtte gå i eeeeevigheter. Frankfurt er forresten ikke Europa's største flyplass, så det forstår jeg ikke hvor du har i fra. Derimot er det den tredje største, etter Charle de Gaulle Paris og London Heathrow. Tyskere er like flinke som nordmenn i engelsk, og hvis du er god i engelsk kommer det til å gå fint. Engelsk er engelsk, de er bare en måte å snakke engelsk på. Anonym poster: 69d95db95bccfdd1f670f18d40a1162e 1
Gjest brutal mann Skrevet 16. desember 2012 #18 Skrevet 16. desember 2012 Det er en oversiktlig flyplass, men du kommer til å måtte gå i eeeeevigheter. Frankfurt er forresten ikke Europa's største flyplass, så det forstår jeg ikke hvor du har i fra. Derimot er det den tredje største, etter Charle de Gaulle Paris og London Heathrow. Tyskere er like flinke som nordmenn i engelsk, og hvis du er god i engelsk kommer det til å gå fint. Engelsk er engelsk, de er bare en måte å snakke engelsk på. Anonym poster: 69d95db95bccfdd1f670f18d40a1162e Frankfurt sorterer bak AMS også...
HedvigR Skrevet 16. desember 2012 #19 Skrevet 16. desember 2012 Ser du har fått mange gode svar, men det er jo ikke noe galt i ekstra beroligelse Frankfurt er den mest oversiktlige flyplassen jeg noensinne har vært på, og jeg har helt forferdelig stedssans. Så når jeg klarer meg der, så gjør nok andre også det
Gjest Wilhelmine Skrevet 16. desember 2012 #20 Skrevet 16. desember 2012 Ser du har fått mange gode svar her, har selv ikke vært på denne flyplassen men var selv en av de med "flyplassskrekk" før jeg var ute og reiste endel alene i Amerika og forskjellig. Uansett - ikke vær redd for å spørre om veien. De som jobber der vet jo hvor ulike gates og terminaler er, så det er bare å spørre hvis du blir usikker. Du har også ganske god tid i mellomlandingen, så om du ikke finner fram umiddelbart så trenger du ikke få panikk! Jeg pleier å ha førstepri å komme meg til riktig terminal og lokalisere hvor gaten min er, også får mat, drikke og dobesøk komme etter det Lykke til, dette klarer du fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå