Gjest Hi Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Vi er gode venner. Samboere i 6 år med to barn. Vi har sex ca. 1 gang hver andre måned. Den ene tar ALDRI initiativ. Kommunisert har vært utprøvd, men denne personen vil aldri snakke på sånn og nekter å gå til noe form for terapi. Når partneren ikke har tatt initiativ til sex på fire år, hadde dere seriøst giddi dette resten av livet?
Gjest tarandus Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Hvis han eller hun ikke vil snakke, og ikke er villig til å prøve... Jeg vet ikke. Tar du mye initiativ? Kanskje hyppigere sex kan få den andre parten til å "våkne" litt, og ta ansvar selv?
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Nå vet jeg ikke hvor gamle barna deres er, men å ha småbarn er ikke akkurat et pluss for sexlivet. For min del tok det seg opp når de ble litt større. Det som også hjalp var å være ærlig, si at jeg ikke syntes sexen var så bra, og finne metoder for å gjøre det mer spennende for begge.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo helt klassisk, og mange tråder her inne handler om for lite sex, den ene tar aldri initiativ, ønsker seg mer spenning etc. Samtidig er dette en helt normal situasjon hos voksne med småbarn. Det krever jobb og fokus å holde på sex og spenning i forholdet. Gidder man ikke, blir det slutt etterhvert, ofte når den ene allerede har funnet en annen. Det er bare en ting å gjøre, brette opp ermene og sette i gang en langsiktig jobb. Snakk sammen om saken, vær mer sammen, få barnevakt og gå ut på byen, reis på turer bare de voksne, legg dere tidligere, gjør avtale om hvilken dag i uken dere skal ha sex - men forbered dere på at det krever fokus og tid! Relasjoner er vanskelige saker!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #6 Skrevet 15. desember 2012 Har du turt å snakke om dette med partneren din da? Hva tenker hun/han om dette? Anonym poster: cb30c851f71ad930be55d20873cc4f4b
Gjest winston Skrevet 15. desember 2012 #7 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har vært der - og gjorde det slutt til sist. Nå var ikke dette eneste grunnen, må sies, selv om det var tungen på vektskålen.
Anje Skrevet 15. desember 2012 #8 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Vi er gode venner. Samboere i 6 år med to barn. Vi har sex ca. 1 gang hver andre måned. Den ene tar ALDRI initiativ. Kommunisert har vært utprøvd, men denne personen vil aldri snakke på sånn og nekter å gå til noe form for terapi. Når partneren ikke har tatt initiativ til sex på fire år, hadde dere seriøst giddi dette resten av livet? Gode venner snakker om et problem som plager sin gode venn. Jeg hadde nok satt hardt mot hard her altså. Om ikke partner kan komme med en grunn må det utredes (hos rådgiver/psykolog eller lege) og en grunn må finnes. Så kan en jobbe med å fjerne denne grunnen. Endret 15. desember 2012 av Anje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå