Gå til innhold

Hvor mye vil man få for dette huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestefaren min planlegger å selge huset. Det går sikkert ikke an for dere å si noe eksakt, men er interessert i å høre hva dere tenker. Det er vel eeegentlig et lite småbruk, ca. 3 km unna en mindre by på Østlandet. Selve huset er fra 50-tallet, og ble pusset opp senest på 70/80-tallet, med andre ord er det store oppussingsbehov. Det ble malt på utsiden for et par år siden. Huset er på ca. 150 kvm. Har uthus(det er falleferdig..) og en gammel garasje. I tillegg er vel tomten på ca. 12 mål. Tanker? :) Husprisene i den mindre byen dette ligger ved er ikke på langt nær så høye som ellers i landet, og det er vel her prisene på eiendom har gått ned minst. Jeg tenker ca. 2 millioner, er det for mye/for lite?

Anonym poster: d23b7296169975a4b083280a6b5cec73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått opp minst, skulle det stå. :) -TS

Anonym poster: d23b7296169975a4b083280a6b5cec73

Skrevet

Ring en megler. Da vil du få et ganske sannsynlig tall.

• Liker 1
Skrevet

Ja, megler er bra tips, men det ka nvære greit med to takster, selv om det er overdrevet. Noen meglere velger å prøve å selge til en vanlig pris, og da kan det bli budrunde, mens andre meglere kan ha lyst til å selge hus og eiendommer til litt høyere pris enn normalt, da prisene stiger over tid normalt sett iallefall.

Litt merkelig, men jeg synes å ha oppfattet at noen meglere liker å selge leiligheter litt dyrere enn andre iallefall. Med salgsargument som at det er lukurativt å bo i by, og at verdien kan økes ved opp-pussing, sentral belliggenhet osv.

Hvis du får en takst, så kan det være greit å se på annonser på finn.no om det ligger lignende hus til salgs for samme pris. Da stemmer det ofte.

Anonym poster: 1bfb19ae4a5b94fa3052a25ced604620

Skrevet

Ja, megler er bra tips, men det ka nvære greit med to takster, selv om det er overdrevet. Noen meglere velger å prøve å selge til en vanlig pris, og da kan det bli budrunde, mens andre meglere kan ha lyst til å selge hus og eiendommer til litt høyere pris enn normalt, da prisene stiger over tid normalt sett iallefall.

Litt merkelig, men jeg synes å ha oppfattet at noen meglere liker å selge leiligheter litt dyrere enn andre iallefall. Med salgsargument som at det er lukurativt å bo i by, og at verdien kan økes ved opp-pussing, sentral belliggenhet osv.

Hvis du får en takst, så kan det være greit å se på annonser på finn.no om det ligger lignende hus til salgs for samme pris. Da stemmer det ofte.

hei. megler her. og hmf :)

for det første så er det så stor forskjell på pris på østlandet at og gi deg noe som helst tall er ikke mulig med den infoen du har lagt ut her.

tomten kan være verdiløs. du må finne ut hva reguleringsplanen sier om dette. samt hva er det på tomten, dyrkamark/skog osv.

flere som har kommet til oss med 3 til 5 mål tomt som er verdt lik null. pga det er byggeforbud i området.

jeg ville anbefalt deg en dyktig takstmann. nå vet ikke jeg hvordan meglerne i området ditt er, men her så er vi stort sett enige med prisen takstmannen setter. så vi bruker faktisk sjeldent taktsmann.

fordelen her er at småbruk har blitt veldig populære siste tiden så dette er noe som mange finner interessant. noe som øker muligheten for bud runde. det er den man vil ha...

dummeste folk gjør. er og prise eiendommene for høyt.

lite tips. sett alltid pris ant. lavere enn takst.

Anonym poster: bd9106bd153c8ca72aa0e810362a6fc2

Skrevet

hei megler :)

Vel å merke så er har vel ikke tomter med byggeforbud, verdi lik null. Jeg antar at det var et rask skrevet utsagn. Det kan jo hende at tomta kan omreguleres med søknad til kommunen, selv om det kan virke kompisert, men det kan være aktuelt av og til antar jeg. Å ha en tomt som det ikke kan bygges på kan også gi et bra åpent areal for eng, som vil gi avstand til naboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...