AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #1 Skrevet 14. desember 2012 Hva er du og din bedre halvdel utdannet som? Og er det viktig for deg at personen har tatt utdannelse? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonym poster: 28a9cec77e2a5f52c8712a4c37a58cc5 2
Gjest BettyBoop Skrevet 14. desember 2012 #2 Skrevet 14. desember 2012 ikke viktig så lenge han har en ærlig og redelig jobb
Glynis Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 (endret) Jeg har mastergrad + språkutdanning selv. Jeg vil ha en som har en bestemt retning eller et mål i livet. Om han kan leve av å være verdens beste modellflybygger eller overtar sin fars snekkerbedrift har jeg respekt for det. Jeg har venner med lang utdannelse som virrer rundt og ikke vet hva de vil bruke den til, og det er ganske usjarmerende. Endret 15. desember 2012 av Glynis 2
Gjest Chin Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Bryr meg ikke så lenge han bidrar til hus og hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Utdannelse er ikke så nødvendig, men de må ha ambisjoner og mål i livet. Anonym poster: 93347a89e66072deb429c04fe15c8776
Cata Skrevet 15. desember 2012 #6 Skrevet 15. desember 2012 Ikke viktig med utdannelse, så lenge han er intelligent og har en jobb han trives med. På den annen side så tror jeg nok at jeg lettere klaffer med en mann med utdannelse, siden jeg har en del år på skolebenken selv. Det å ha tatt en lengre utdannelse gir en felles referanseramme, som i seg selv kan være grunnlag for bedre match, selv om utdannelsen i seg selv ikke betyr så mye. 1
Veggdyret Skrevet 15. desember 2012 #7 Skrevet 15. desember 2012 Menn jeg skal vurdere å date må ha fullført ungdomsskolen.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #8 Skrevet 15. desember 2012 Trenger ikke utdanning og heller ikke ambisjoner. Selv har jeg mastergrad, men ikke noe jeg brenner for eller mål her i livet. Anonym poster: 521577202e60919b3026f0217ff0b1ff
Katniss Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Bryr meg om ikke utdannelsen. Den dummeste personen jeg har møtt er en på studiet mitt. Skole gjør deg ikke automatisk smart. I alle fall ikke sånn type smart som teller. 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #10 Skrevet 15. desember 2012 Jeg studerer fortsatt, kjæresten er siviløkonom, vi går meget godt overens intellektuelt sett, og kan diskutere det meste av hva som skjer i verden, enten det dreier seg om politikk, økonomi, religion eller liv på andre planeter for den saks skyld, selv om vi har forskjellige synspunkt og meninger så har vi begge gode generelle allmennkunnskaper og respekt for hverandres meninger. Har vært sammen med folk uten høyere utdanning tidligere og det er liksom ikke det som avgjør hvorvidt jeg blir forelska,om personen har noen år på universitetet er ikke alfa omega, men en god generell allmennkunnskap er viktig, trenger litt samfunnsinteresse. Ellers er det viktig for meg at kjæresten har en god utdannelse fordi han er interessert i faget sitt og dyktig og det er både sjarmerende og imponerende. Anonym poster: b2497ac1c07062e5a03eed61cb0bfaaa
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #11 Skrevet 15. desember 2012 Jeg studerer fortsatt, kjæresten er siviløkonom, vi går meget godt overens intellektuelt sett, og kan diskutere det meste av hva som skjer i verden, enten det dreier seg om politikk, økonomi, religion eller liv på andre planeter for den saks skyld, selv om vi har forskjellige synspunkt og meninger så har vi begge gode generelle allmennkunnskaper og respekt for hverandres meninger. Har vært sammen med folk uten høyere utdanning tidligere og det er liksom ikke det som avgjør hvorvidt jeg blir forelska,om personen har noen år på universitetet er ikke alfa omega, men en god generell allmennkunnskap er viktig, trenger litt samfunnsinteresse. Ellers er det viktig for meg at kjæresten har en god utdannelse fordi han er interessert i faget sitt og dyktig og det er både sjarmerende og imponerende. Anonym poster: b2497ac1c07062e5a03eed61cb0bfaaa Gratulerer. Du greide å motsi deg selv i et og samme avsnitt... Anonym poster: bbd34185e2f0a3ec1d166836e4b5af9e 7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 Gratulerer. Du greide å motsi deg selv i et og samme avsnitt... Anonym poster: bbd34185e2f0a3ec1d166836e4b5af9e Nei? Det er viktig for meg at HAN har det, fordi det gjør han glad, og er sjarmerende og imponerende som den han er, derfor er det en av de tingene som tiltrekker meg. Om jeg hadde vært forelsket i en annen hadde vært en helt fantastisk snekker, og det var noe som gjorde ham stolt og glad og gav ham mening så ville det vært det samme. Ellers er intelligens og utdanning ikke det samme, intelligens er alltid viktig.. Anonym poster: b2497ac1c07062e5a03eed61cb0bfaaa
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #13 Skrevet 15. desember 2012 Ja, det må han. Har møtt gutter med "bare" fagbrev både på fest og har hatt dem i klasse på barne- og ungdomsskolen. Not my cup of tea. Røyker, råner, drikker, korttenkte folk.. Har rett og slett et dårlig inntrykk av dem som ikke tok vgs, eller som tok det i form av snekkerfag/elektro/mekaniker/bygg. Nei, vil helst ha en med bachelor/master - og da innen noe det faktisk går an å få jobber med, ikke filmvitenskap, filosofi, sosialantropologi og andre unyttige ting som bare gir deg gjeld. Men må selvfølgelig understreke at det finnes unntak. Det finnes sikkert en utrolig bra person som er f.eks rørlegger. Og en stoor drittsekk og psykopat som er økonomiutdannet. Så det viktigste må rett og slett bli personligheten. Anonym poster: 77754dbb060a97492f8bfa77c28f8117 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #14 Skrevet 15. desember 2012 Pilot og advokat. Anonym poster: 7ca690489581ef8d74cd66330cbbad86
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2012 #15 Skrevet 15. desember 2012 Bryr meg lite om generell utdannelse, men intelligens, sosiale evner, og drivkraft er noe jeg tiltrekkes av. Personer som har rikelig med dette har ofte utdannelse, selv om det er langt fra alltid.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2012 #16 Skrevet 15. desember 2012 Ja, det må han. Har møtt gutter med "bare" fagbrev både på fest og har hatt dem i klasse på barne- og ungdomsskolen. Not my cup of tea. Røyker, råner, drikker, korttenkte folk.. Har rett og slett et dårlig inntrykk av dem som ikke tok vgs, eller som tok det i form av snekkerfag/elektro/mekaniker/bygg. Nei, vil helst ha en med bachelor/master - og da innen noe det faktisk går an å få jobber med, ikke filmvitenskap, filosofi, sosialantropologi og andre unyttige ting som bare gir deg gjeld. Men må selvfølgelig understreke at det finnes unntak. Det finnes sikkert en utrolig bra person som er f.eks rørlegger. Og en stoor drittsekk og psykopat som er økonomiutdannet. Så det viktigste må rett og slett bli personligheten. Anonym poster: 77754dbb060a97492f8bfa77c28f8117 Må fortelle litt om meg da, jeg har BARE elektro og BARE fagbrev(dog en hel haug med fagbrev). Røyker ikke, drikker ikke, råner ikke, har nådd alle mine personlige mål her i livet, har en stabil og god økonomi og sitter nå med en ettertraktet jobb som menigmann bare kan drømme om. Pass kjeften din, ditt overfladiske, generaliserende dumme nek! Som du sier så finnes det nok unntak, men jeg vil tørre påstå at du har satt feil yrker ved feil mentale svakheter. Anonym poster: 7ca690489581ef8d74cd66330cbbad86 6
Equinox Skrevet 15. desember 2012 #17 Skrevet 15. desember 2012 I mange slike tråder som dette så virker det som om mange tror at de skal være med på jobben til sin bedre halvdel å holde dem i hånden. Skulle jeg gå inn i ett forhold så vil det viktigste for meg være at hun skulle være i stand til å forsørge seg selv, samt at hun ikke er korttenkt økonomisk, og at man kan snakke om mange ymse ting. Disse tingene er mer hvordan man er som person og ikke nødvendigvis hva man jobber med. Virker som mange sauser ut svar basert på stereotyper.
Anglofil Skrevet 15. desember 2012 #18 Skrevet 15. desember 2012 Jeg har student allmennlærerutdanningen, samt engelsk bachelor og tar en master i engelsk. Mannen er utdannet innen IT og historie. Nei, så lenge han har vett mellom øra og interessert i samfunnet generelt så ser jeg ikke på det som et problem. Mvh Yvonne
Mermaid Blues Skrevet 15. desember 2012 #19 Skrevet 15. desember 2012 For min del trenger han ikke å være høyt utdannet, men han bør være dannet. Vi bør også ha noen felles interesser, og jeg setter pris på om han har ambisjoner men det krever på langt nær en universitetsgrad.
Gjest NedFlanders Skrevet 15. desember 2012 #20 Skrevet 15. desember 2012 rakettforsker og ballongselger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå